جاباما
۴۰۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

iPAD پیشرو قافله تبلت ها

با این که حدود ۲ سال از عرضه نخستین iPad می‌گذرد و هر روز بر جمعیت تبلت‌ها افزوده می‌شود، هنوز هیچ تبلتی، حتی Galaxy سامسونگ یا Xoom موتورولا، نتوانسته‌اند به رتبه فروش آن برسند.

iPAD پیشرو قافله تبلت ها

با این که حدود 2 سال از عرضه نخستین iPad می‌گذرد و هر روز بر جمعیت تبلت‌ها افزوده می‌شود، هنوز هیچ تبلتی، حتی Galaxy سامسونگ یا Xoom موتورولا، نتوانسته‌اند به رتبه فروش آن برسند. آی‌پد نخستین تبلت جهان نیست اما دلیل اصلی تولد دوباره این نوع کامپیوترها به حساب می‌آید.

بر اساس آمار شرکت Nielsen، حدود 82 درصد بازار تبلت‌ در آمریکا در دستان آی‌پد است. 43 درصد از این تعداد مربوط به نسخه Wi-Fi و 39 درصد باقی‌مانده برای نسخه Wi-Fi + 3G است. همه تبلت‌های دیگری که در بازار آمریکا موجود هستند، در کل 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. این مساله محبوبیت اپل را در این کشور وسیع نشان می‌دهد.

اپل ادعا کرده بود بعد از عرضه نسخه 2 آی‌پد، بیش از 90 درصد بازار تبلت‌ها را از آن خود خواهد کرد. اما 8 درصد اشتباه کرد بود زیرا سامسونگ 4 درصد، دل 3 درصد، موتورولا 2 درصد و دیگر تبلت‌ها نیز 9 درصد از این بازار را قبضه کرده‌اند.

iPAD پیشرو قافله تبلت ها

تبلت‌های مبتنی بر آندروید نیز هم‌چون محصولات موتورولا در حال پیشرفت و پیشروی در این بازار هستند. شاید بتوان یکی از دلایل عقب ماندن آندرویدی‌ها را محدودیت برنامه‌های‌شان دانست. برای مثال، هنوز برنامه‌های کاربردی متنوعی برای نسخه ۳ آندروید در دست نیست. حتی آمار رشد آن نیز نشانی از تولید برنامه‌های جدید در فواصل زمانی کوتاه ندارد.

در آمار ارائه شده از سوی Nielsen، از تبلت RIM Playbook صحبتی نشده است. این در حالی است که این تبلت در هفته نخست عرضه‌اش فروش چشمگیری داشته است. میزان فروش آن از زمان عرضه تا به حال حدود یکصد هزار نسخه شده است.

Nielsen هم‌چنین به این موضوع که کاربران چه استفاده‌ای از تبلت‌های‌شان می‌کنند نیز پرداخته است. طبق آمار این موسسه، ۳۵ درصد از کاربران دسک‌تاپ و ۳۲ درصد از کاربران لپ‌تاپ بعد از خرید تبلت، بسیار کم به سراغ کامپیوترهای‌شان رفته‌اند. آنها گفته‌اند که فقط برای اجرای برنامه‌های سنگین که تبلت آنها را پشتیبانی نمی‌کند از دسک‌تاپ یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند.

iPad هم بازار کتاب‌خوان‌های الکترونیک و کنسول‌های دستی بازی را تا حدی کساد کرده است. حدود 27 درصد از کاربران از آن به عنوان e-reader استفاده می‌کنند و خرید کتاب‌خوان الکترونیک جداگانه را کار بیهوده‌ای می‌دانند. تعداد زیادی از آنها نیز ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه اضافه برای خرید کنسول‌های دستی سونی و نینتندو، از آی‌پد برای بازی استفاده کنند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

iPAD پیشرو قافله تبلت ها


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج