جاباما
۴۰۸۸۵۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

هفته اول لیگ برتر والیبال و حاشیه‌های فراتر از متن

آرامشِ از دست رفته؛ معروف‌های غیرقابل کنترل!

دیدار تیم‌های والیبال پیکان و شهرداری ارومیه در حالی برگزار که حاشیه‌هایی هم به همراه داشت.

خبرگزاری فارس: دیدار دو تیم صالحین ورامین و پارسه از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال لغو شد و سازمان لیگ در نهایت تیم ورامین را با باخت فنی ۳ بر صفر مواجه کرد. تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر لغو دیدار تیم صالحین ورامین نشان دهنده این مطلب بود که این بار سازمان لیگ و فدراسیون روی حرف خود مانده‌اند و در اجرای قوانین قاطعانه عمل کردند، اما سوالی که پس از این تصمیم قاطع از سوی فدراسیون، ذهن اهالی والیبال را به خود معوطف کرد این است که آیا صالحین ورامین به واقع تنها تیم بدهکار از بین ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر بوده است یا خیر؟

بسیار هستند بازیکنانی که در محافل رسمی و غیررسمی اعلام کرده‌اند از تیم های فصل گذشته خود طلبکارند، اما چرا سازمان لیگ فدراسیون تنها به فکر ورودیه است و کاری برای این بازیکنان نمی‌کند، سوالی است که شاید مسئولان این سازمان بتوانند جوابگو باشند. اگر قرار است قانون اجرا شود بهتر است برای تمام تیم‌های تهرانی و شهرستانی یکسان باشد، نه اینکه تنها یک تیم قربانی شود تا آقایان به خیال خودشان زهرچشم بگیرند.

در دیگر بازی هفته اول تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه جدال حساسی را در خانه والیبال برگزار کردند. در این مسابقه شاگردان پیمان اکبری توانستند ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج ٢٥ بر ١٨، ٢٥ بر ٢٢ و ٢٦ بر ٢٤را به سود خود رقم بزنند و ست دوم را با حساب ٢٥ بر ٢٣ به میهمان خود واگذار کردند. به این ترتیب پیکانی‌ها نخستین پیروز سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور لقب گرفتند.

آرامشِ از دست رفته؛ معروف‌های غیرقابل کنترل!

این مسابقه برگزار شد، اما کمی حواشی هم داشت که صرفاً تمام آنها بد نبود. برای مثال امیر خوش خبر، سرپرست و خوان سیچلو، مربی و گزینه احتمالی سرمربیگری تیم ملی هم در سالن حضور داشتند و شرایط مسابقه را زیر نظر گرفتند.

محمود شیعی مدیرعامل پیکان و احد یوسفی مدیرعامل شهرداری ارومیه در جایگاه حضور پیدا کردند و بازی را از نزدیک تماشا دیدند. تعدادی از تماشاگران ارومیه ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه خودشان را از ارومیه به تهران رسانده و با شور و هیجان بازیکنان تیم خود را تشویق کردند.

حتی کارت بازی دراگان تراویسا، پاسور ایتالیایی تیم شهرداری ارومیه و پسر سرمربی این تیم صادر نشد و این بازیکن نتوانست تیمش را در هفته اول همراهی کند تا به این ترتیب پرویز پزشکی، پاسور باتجربه به عنوان پاسور اول در ترکیب قرار گرفت.

نفراتی که برای حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان انتخاب شده‌اند به همراه محمد وکیلی سرمربی این تیم با لباس‌های متحدالشکل سفید در سالن حضور پیدا کردند.

ذکر این حاشیه‌ها بی‌دلیل نبود، آن هم در جایی که کری‌خوانی‌ها از حد گذشته بود و به جنگ تبدیل شده بود؛ جنگی لفظی و گاهاً فیزیکی! آن هم در رشته‌ای که بازیکنان در دو طرف تور هستند و در حالت عادی و طبیعی برخوردی باهم ندارند.

شاید حالا که حرف از حاشیه و جنجال شده، فکرها به سمت بازیکنان مختلفی برود و کمتر کسی فکر کند که در راس این اتفاقات بازیکن معروفی که کاپیتان تیم ملی و پیکان است قرار داشته باشد. شاید فکر کنیم که مگر هفته اول مسابقات هم اینقدر حساس است که این اتفاقات رخ بدهد؟ متاسفانه باید گفت که هفته های ابتدایی شاید چندان حساس نباشد، اما برخی ملی‌پوشان رفتاری از خود بروز دادند که گویی فینال لیگ در حال برگزاری است.

آرامشِ از دست رفته؛ معروف‌های غیرقابل کنترل!

مسابقه را مرور کنیم؛ رویارویی سعید معروف با تیم شهرش و هوادارانی که پیش از این روی سکوها او را با القاب مختلف از پنجه طلایی و جادوگر و اسطوره و سلطان و... صدا می زدند. در ابتدای مسابقه همه چیز عادی بود و تماشاگران خونگرم و پرشور آذری واکنشی خاصی به بازیکن سابق تیم‌شان نداشتند و تنها در چارچوب ادب و احترام بازیکنان تیم محبوب خود را تشویق می‌کردند، اما رفته رفته شرایط زیر تور فرق کرد.

درگیری‌های لفظی، فحاشی‌های یواشکی، نگاه‌های معنادار، فریادهای خوشحالی و اعتراض به داور از سوی بازیکنان شروع شد. یک سمت میدان سعید معروف، کاپیتان تیم ملی و پیکان و در طرف دیگر رحمان داودی! در تیم ارومیه نفراتی مانند میرزاجانپور و علیزاده و ... تلاش می‌کردند جو را آرام کنند، اما در مقابل نفرات مانند شریفات و حتی سال‌افزون راه کاپیتان تیم‌شان را ادامه می‌دادند. شاید گرفتن کارت زرد آنهم با کلی ارفاق و مراعات گواه رفتار‌های کاپیتان باشد.

برگردیم سراغ حاشیه‌هایی که در ابتدا به آنها اشاره کردیم؛ خوش‌خبر و سیچلو هم در سالن بودند و رفتارهای کاپیتان تیم ملی را دیدند. جالب اینکه پس از اتمام مسابقه معروف به کنار آنها رفت و با آغوش باز خوش‌خبر و سیچلو مواجه شد. چه بهتر بود که خوش‌خبری که ملی‌پوشان بسیار او را دوست دارند حداقل در حد یک جمله به کاپیتان معروف تذکر می‌داد که رفتارش چندان شایسته نبود، نه اینکه در کنارش بنشیند و بخندد و در پایان تا دم در بدرقه‌اش کند!

آرامشِ از دست رفته؛ معروف‌های غیرقابل کنترل!

گفتیم که نفرات منتخب جهت حضور در اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان به همراه وکیلی هم در سالن حضور داشتند. آقای کاپیتان! آیا فکر نمی‌کنی آنها به شما به چشم یک الگوی فنی و اخلاقی نگاه می کنند؟ آیا فکر نمی‌کنی رفتارت مقابل داور و بازیکنان حریف رفتاری نیست که نوجوانان و آینده‌سازان والیبال ایران بتوانند از آن الگو بگیرند؟ ای کاش اگر به فکر هواداران ارومیه نبودی کمی به این نوجوانان فکر می‌کردی. البته مدیران عامل دو تیم هم در سالن بودند و تمام رفتارها را دیدند. قطعاً آنها شاهد بودند حتی زمانی که داوودی و سایر نفرات ارومیه و حتی تماشاگران این تیم در آرامش کار را دنبال می‌کردند کاپیتان پیکان چه حرکات عجیبی از خود نشان می‌داد. کار به جایی رسید که هواداران ارومیه صحنه‌هایی دیدند که شاید هیچگاه توقع‌اش را نداشتند و هیچگاه فراموشش نخواهند کرد.

زمانی همه می‌گفتند معروف چند حُسن دارد. او ضمن اینکه از نظر فنی بسیار خوب است، همیشه با آرامشی که دارد می‌تواند به تیمش هم کمک کند، اما حالا چند وقتی است که هر روز اوضاع بدتر می‌شود. اینکه آرامش از دست رفته کاپیتان چه زمانی بازخواهد گشت مشخص نیست، اما ای کاش شرایطی فراهم شود که از کاپیتان تیم ملی همیشه بخاطر درخشش فنی در میادینی بزرگ حرف بزنیم، نه بخاطر جنجال‌سازی در هفته اول لیگ برتر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا شما کی هستی که نظر میدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج