۴۰۹۱۹۲
۴ نظر
۵۰۴۴
۴ نظر
۵۰۴۴
پ

پدری که به دستان قطع شده فرزندش زل زد!

کنگو روزگاری ملک خصوصی پادشاه لئوپولد دوم بلژیک بود که در کنفرانس ۱۸۸۵ برلین به رسمیت شناخته شد. لئوپولد دوم در طول ۲۳ سال حکومتش (۱۹۰۸ – ۱۸۸۵) نزدیک به ۱۰ میلیون آفریقایی قتل عام کرد: قطع عضو، عقیم کردن، گرسنگی دادن با کار اجباری، شلاق زدن تا سر حد مرگ، نگه داشتن کودکان به عنوان غرامت و آتش زدن روستاها از جمله جنایات وی بود. نکته جالب داستان این است که لئوپولد دوم هرگز پایش را در کنگو نگذاشت!

وبسایت فرادید: کنگو روزگاری ملک خصوصی پادشاه لئوپولد دوم بلژیک بود که در کنفرانس ۱۸۸۵ برلین به رسمیت شناخته شد. لئوپولد دوم در طول ۲۳ سال حکومتش (۱۹۰۸ - ۱۸۸۵) نزدیک به ۱۰ میلیون آفریقایی قتل عام کرد: قطع عضو، عقیم کردن، گرسنگی دادن با کار اجباری، شلاق زدن تا سر حد مرگ، نگه داشتن کودکان به عنوان غرامت و آتش زدن روستاها از جمله جنایات وی بود. نکته جالب داستان این است که لئوپولد دوم هرگز پایش را در کنگو نگذاشت!

کشور آزاد کنگو تحت حکومت لئوپولد دوم به یکی از فاجعه‌های بزرگ قرن ۲۰ بدل شده بود. شرکت ABIR کنگو مسئول استثمار کائوچوی طبیعی از این کشور شد. آن‌ها از این کار پول خوبی به جیب می‌زدند: هر کیلوگرم کائوچو در اروپا ۱۰ فرانک فروخته می‌شد، در حالی که هزینه آن تنها ۱.۳۵ فرانک تمام می‌شد. اما چیزی که در آن دوران به کل نابود شد "حقوق بشر" بود.
هشدار: این گزارش حاوی تصاویری است که ممکن است برای شما آزار دهنده باشد

پدری که به دستان قطع شده فرزندش زل زد!
پدری به دست و پای قطع شده پسر ۵ ساله‌اش می‌نگرد که به خاطر ناکام ماندن در تهیه جیره روزانه کائوچو مجازات شده است.

عدم فراهم آوری جیره‌ی معین شده کائوچو حتی حکم مرگ داشت. البته مردم باید به ژاندارمری و پلیس نظامی دست قطع شده قربانیان را به نشانه تایید نشان می‌دادند، زیرا نظامیان معتقد بودند که مهمات وارده از اروپا بسیار گران تمام می‌شود و صرفا باید برای شکار استفاده شود.

پدری که به دستان قطع شده فرزندش زل زد!
میسیونرهای بریتانیایی در کنار مردانی که "دستِ قطع شده‌" توسط ماموران ABIR در دستشان است

به همین دلیل، گاهی اوقات کارگران برای جبران کاستیِ کائوچو، دست قطع شده به ماموران نشان می‌دادند (تا بگویند که مجازات صورت گرفته است). این دست‌ها گاهی اوقات توسط نظامیان "فورس پابلیک" و گاهی اوقات نیز توسط خود روستاییان جمع می‌شد. در این بین حتی جنگ‌های کوچکی بین روستاهای مجاور بر سر "جمع آوری دست‌ها" درمی‌گرفت.

پدری که به دستان قطع شده فرزندش زل زد!
لئوپولد دوم از نیروی مزدور شخصی به نام فورس پابلیک (متشکل از ژاندارمری و نیروهای نظامی) برای ایجاد رعب و وحشت و کشتار استفاده می‌کرد.

یک افسر ارشد اروپایی در مورد حمله به روستایی توضیح داد که به وضعیت موجود اعتراض کرده بود. او می‌گوید: «آن افسر اروپایی که دستور حمله را داده بود به ما گفت که سر همه مردان را بزنیم و از پرچین‌های دور روستا آویزان کنند... زنان و کودکان را هم همانجا آویزان کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرمر

      لعنت .. :-( لعنت بهشون

    • آرش

      خدا لعنتشون کنه همین کشورهای اروپایی که داد حقوق بشر میزنن چه جنایاتی که سر مردم بیچاره افریقا و آسیا و امریکای جنوبی نیاوردن به خصوص فرانسه و پرتغال و اسپانیا و انگلیس حالا غرامت که نمی‌دن به کنار عذرخواهی هم نمی‌کنن هیچ کافیه یه عملیات تروریستی تو کشورشون بشه شروع کنن به سمپاشی علیه اسلام و مسلمونا

    • بدون نام

      واقعا بهترین تمدن جهان،تمدن آریایی و ایرانی بوده.این کشورها که به قوله خودشون الان اوجه فرهنگ وتمدن هستن،چه جنایت هایی که نکردن.اون وقت کوروش بزرگ در ۲۵۰۰ سال پیش به عقاید همه احترام میذاشته و به همه ممالک زیر سلطه اش،حق آزادی و انتخاب مذهب و پیشه قائل بوده.خوشحالم که در چنین تمدنه بزرگی به دنیا اومدم

    • زهرا

      واقعا کارشون به دور از انسانیت وتمدن بوده اونوقت دم از حقوق بشر میزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج