۴۰۹۱۹۷
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

بازار سیاه خودروهای جدید داغ شد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید داغ شده است، گفت: اختلاف قیمت در این خودروها به مرز ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: سعید مؤتمنی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید تا حدودی خوب است، اظهار داشت: اما نکته قابل تأمل در قیمت این خودروها اینکه اختلاف قیمت‌ها از کارخانه تا بازار به ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رنو کپچر ۱۰۵ میلیون تومان است، افزود: اما این خودرو با اختلاف قیمت ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد.هایما اس۷ هم در کارخانه ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف حدود ۷ میلیون تومان با قیمت ۸۶ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل اضافه کرد: قیمت کراس‌اوور H۳۰ در کارخانه ۴۵ میلیون تومان است اما در بازار با اختلاف ۸ تا ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۵۳ تا ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین برلیانس H۳۲۰ با اختلاف ۷ میلیون تومانی با قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

مؤتمنی در ادامه با بیان اینکه مزدا تیپ ۴ هم از ۱۱۷ میلیون تومان کارخانه در بازار با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: رنو ساندرو" استپ وی" در کارخانه ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف ۸ میلیونی با قیمت ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد البته در قیمت نهایی این خودروها باید هزینه پلاک گذاری را هم محاسبه کرد.

وی در خصوص قیمت محصولات دیگر شرکت های خودروساز هم گفت: تقاضا در این محصولات کم است و افزایش قیمت ها زیاد نیست. البته در خودروی دنا قیمت کارخانه ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما با رشد ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تصریح کرد: پژو پارس هم با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۳۷ میلیون تومان معامله می شود. پژو ۴۰۵ نیز در کارخانه ۲۹ میلیون و ۳۸ هزار تومان اما در بازار با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۰ به فروش می‌رسد. تیبا هم با رشد بیش از یک میلیون تومانی از قیمت کارخانه که ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۰۰ مورد معامله قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت ما مردم که پول رو باید با زحمت فراوان و ذره ذره پس انداز کنیم
      اونوقت یه عده دلال ... خیلی راحت با 2 تا معامله ماشین اندازه 2 سال ما پول به جیب می زنند

    • امیر

      تا زماتیکه ما مردم عادی میریم این ماشین ها رو با این اختلافها تو بازار آزاد از دلال ها میخریم حقمونه از این بدتر سرمون بیارن!
      خب آدم عاقل صبر کن یه ذره فوقش دیرتر از خود کارخونه ماشینتو بخر! از ماست که برماست

    • میرزا

      سلام اگر مردم عجله نکنند و از بنگاه های خودرو که خیلی بالا تر از قیمت خودرو عرضه می کنند نرویم آنها نمیتوانند حق مردم را به آسانی به جیب بزنند و سیستم دولت نیز هیچگاه نظارتی ندارد که به صورت علنی اینطور رسانه‌ای شده است اکر مردم بجز نمایندگی ها به جای دیگری مراجعه نکنند آنها از کجا میتوانند اینجوری ظلم کنند؟؟

    • نادعلی

      سلام من نمیدونم کسی که ماشین بخواد چرا از این خودروساز های عوضی نمیخرن ، بعد میرن از دلال های بی انصاف میخرن .
      میگن خودرو ساز ماشینو دیر تحویل میده . خوب بنده خدا همون خودروی ثبت نامی که مثلا قراره دو ماه دیگه بهت بدن را برو 500 تومن تو جیبش بزار ، خیلی سریعتر از زمان تعیین شده ماشینتو تحویلت میدن ، دیگه نرو با قیمت چند میلیون بالاتر از دلالا بخر

    • ایرانی

      بابا زود جوگیر نشوید
      اینها همش دروغ الکیه و نمایشگاه دارها با این کار فکر می کنن میتونن مردم رو گول بزنن
      هیچ خبری نیست
      مشتری بی مشتری
      گول نخورید

    • بدون نام

      اقتصاد بیمار! مسئولین بیمارتر! دلالان مریض!!!
      بهترین راه نخریدن است ...فقط وفقط نخریدن

    • بدون نام

      گول نخورید...اصلا خبری نیست...بازار خودرو راکده راکده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج