۴۰۹۸۱۲
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

سعید عزت اللهی: هیچ وقت ایرانی ها را تهدید نکنید

همه می دانند که من عاشق پیراهن شماره شش هستم. زمانی که برای تیم نوجوانان بازی می کردم آقا کریم باقری آمده بود تا بازی های ما را از نزدیک ببیند. اتفاقا خیلی راهنمایی ام کرد و مدام نقاط ضعفم را گوشزد می کرد تا پیشرفت کنم، از همان زمان دوست داشتم که پیراهن آقا کریم یعنی ۶ را بپوشم.

هفته نامه شماره یک - امیر اسدی: این روزها فرمانده اوست! بعد از خداحافظی جواد نکونام، خیلی ها از خود می پرسیدند بعد از این همه سال چه کسی قرار است پیراهن شماره شش تیم ملی را بپوشد اما مهمتر از آن حتی این بود که چه کسی قرار است جای جواد نکونام نقش محوری را در خط میانی تیم ملی داشته باشد.
کارلوس کی روش از آن دست مربیانی است که از هافبک دفاعی انتظارات زیادی دارد، در سیستم بازی او بازیکن شماره ۶، کسی است که باید رهبری را هنگام دفاع برعهده داشته باشد و هنگام حمله هم با حداقل ضرب توپ را به مهاجمان تیم در زمین حریف برساند.
شاید رفتن جواد می توانست یک خلاء بزرگ را در تیم ملی ایجاد کند اما نه، کی روش خیلی زود فرمانده خود را پیدا کرد، سعید عزت اللهی آن قدر خوب کار کرد که سرمربی تیم ملی حتی دیگر از روی نیمکت نشاندن آندرانیک تیموریان و کم شدن بار تجربی تیم ملی بیم ندارد، تیم ملی و سعید عزت اللهی در دو بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی آن قدر خوب کار کرد که این دو تیم کمترین مقوعیت را روی دروازه حریف ایجاد کنند، فراموش نکنیم که این دو تیم بهترین تیم های گروه ما بودند. سعید عزت اللهی از پیروزی در این دو بازی بسیار خوشحال است.
سعید عزت اللهی: هیچ وقت ایرانی ها را تهدید نکنید
از بازی شروع کنیم، بازی خوبی را بردید...
از کدام بازی؟ از بازی با کره؟ به نظر من باید از دو بازی صحبت کنیم؛ هم بازی با ازبکستان و هم بازی با کره جنوبی، این شش امتیاز برای ما خیلی اهمیت داشت. ما دو بازی خیلی خوب ارائه دادیم و شش امتیاز خیلی خوب هم گرفتیم. با این دو پیروزی مسیر ما برای رسیدن به جام جهانی هموارتر شد. باید یک خسته نباشید به کادر فنی و همه بچه ها بگویم که با تمام وجودشان تلاش کردند و به لطف خدا، دعای مردم و تلاش بچه ها توانستیم بازی را ببریم.

کره ضعیف تر از حد تصور ظاهر شد یا ایران فوق العاده بازی کرد، کدامیک؟
مسلما ما خیلی خوب بودیم. طوری حریف را آنالیز کرده بودیم که در زمین حرفی برای گفتن نداشت. حتی یک فرصت گل هم به کره ندادیم و این خیلی مهم است. اینجا ارزش کار مربیان و آنالیز آنها مشخص می شود، ما هر آنچه مربیان خواسته بودند در زمین اجرا کردیم و بازیکنان با تمام وجودشان به میدان رفته و کار بزرگی انجام دادند. پس کره ضعیف نبود، ما کم اشتباه و بی نقص بازی کردیم و آنها را شکست دادیم.

نمی شود در مورد بازی حرف زد و در مورد حاشیه های قبل از مسابقه حرف نزد؛ کره ای ها با مشت های گره کرده در فرودگاه، می خواستند تیم ملی ما را دچار حاشیه کنند...
راستش نمی دانم، اما فکر می کنم این سیاست مربی کره بود که قبل از بازی بیاید و فضا را این گونه کند. شاید می خواست از طریق جنگ روانی تمرکز تیم ما را به هم بزند، می خواستند تیم ما را به حاشیه ببرند و... اما دیدی که آقای کی روش این قدر خودش باتجربه است که نگذارد این مسائل به تیم ضربه بزند، بچه ها هم سعی کردند در زمین مسابقه حرفشان را بزنند و به مسائل بیرون زمین کاری نداشته باشند و فکر می کنم جواب مشتشان را در زمین مسابقه دادیم... آنها یاد گرفتند که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنند و دیگر برای ما کری نخوانند.

جو ورزشگاه هم در روز بازی با همیشه متفاوت بود...
واقعا جو فوق العاده ای را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم و همه ما تحت تاثیر جوی که هواداران قبل بازی در ورزشگاه به وجود آوردند قرار گرفتیم. باید از مردم عزیزی که در این روز عزیز به ورزشگاه آمدند تشکر کنم. جو ورزشگاه عالی بود و همه ما تحت تاثیر شرایط این روز بزرگ قرار داشتیم. امیدوارم همه آنها از این بازی لذت برده باشند. این مردم برای ما قوت قلب هستند و هرگاه در مسابقه هستند همه ما را به سمت موفقیت سوق می دهند. مردم در این روز برای ما سنگ تمام گذاشتند...
سعید عزت اللهی: هیچ وقت ایرانی ها را تهدید نکنید
بازی در روز تاسوعا برای تو چه معنایی داشت...
اگر من تصمیم گیرنده بودم، شک نکنید که یک دقیقه هم بازی نمی کردم، اما متاسفانه مجبور بودیم و باید به میدان می رفتیم. خوشحالم که با پیاده کردن تدابیر کادر فنی در روزی که متعلق به آقا امام حسین (ع) است برنده بازی شدیم. ما هر آنچه مربیان خواسته بودند در زمین اجرا کردیم و بازیکنان با تمام وجودشان به میدان رفته و کار بزرگی را در یک روز عزیز انجام دادند. این را هم بگویم که امام حسین (ع) کمک کرد که ما بازی را ببریم.

اگر در فضای مجازی یک سرچ کوتاه بزنیم، عکس هایی از تو در عزاداری های ماه محرم دیده می شود، حتی یک بار زمانی که در اتلتیکو مادرید بازی می کردی به ایران آمدی و در این مراسم حاضر شدی...
گفتم که اگر قرار بود من تصمیم بگیرم؛ حتما روز تاسوعا در ورزشگاه آزادی حاضر نبودم و در انزلی در مراسم آقا بودم.

خودت هم دیگر بازیکن ثابت تیم ملی هستی و در پستی بازی می کنی که بزرگانی مثل سیروس قایقران، کریم باقری، جواد نکونام و... بازی می کردند.
بازی کردن در پست این بزرگان برای من یک افتخار است اما تیم ملی متعلق به کسی نیست، همه ما ایرانی هستیم و همه تلاشمان را برای موفقیت کشورمان می کنیم. چه کسانی که داخل ایران هستند و چه کسانی که خارج از ایران اند همیشه به کشورشان تعصب دارند من هم به صلاحدید کادر فنی بازی کردم. من نیز مانند بقیه مثل یک سرباز با تمام وجود بازی می کنم و اگر هم در بازی روی نیمکت نشستم سعی می کنم تمام تلاش خود را انجام دهم تا دوباره به ترکیب اصلی بازگردم.

شماره شش را هم می پوشی، همان شماره مورد علاقه ات...
بله، همه می دانند که من عاشق پیراهن شماره شش هستم. زمانی که برای تیم نوجوانان بازی می کردم آقا کریم باقری آمده بود تا بازی های ما را از نزدیک ببیند. اتفاقا خیلی راهنمایی ام کرد و مدام نقاط ضعفم را گوشزد می کرد تا پیشرفت کنم، از همان زمان دوست داشتم که پیراهن آقا کریم یعنی ۶ را بپوشم.
سعید عزت اللهی: هیچ وقت ایرانی ها را تهدید نکنید
از نقش خودت بگو، این روزها نقش محوری تری داری، خیلی در خدمت تیم هستی، نمی ترسی که به چشم نیایی؟
نه اصلا! مردم فوتبال را خوب می فهمند، درست است که این روزها بیشتر از همیشه در خدمت تیم هستم اما در مقابل بیشتر از همیشه بازخورد خوب از مردم می گیرم. این که خیلی ها لطف کردند از من تعریف کردند، باعث روحیه گرفتن من می شود. اگر قرار بود به چشم نیایم این اتفاق نمی افتاد، هر پست سختی های خودش را دارد. پست من هم یک پست حیاتی است که دیده می شود...

کار تو سخت نیست؟ به خصوص که باید جلوی مدافعان بازی کنی و حتی یک توپ هم لو ندهی؟
هر پستی سختی خودش را دارد. پست من یک پست حیاتی است. همان طور که گفتید نباید از جایم تکان بخورم و توپی از دست بدهم. به عنوان یک بازیکن باید خودم را با تاکتیک مربیان وفق بدهم. فکر نمی کنم بازی به عنوان تنها هافبک دفاعی تیم ملی چندان سخت باشد. به خصوص که در تیم ملی همه به هم کمک می کنند و اجازه نمی دهند مشکلی به وجود بیاید. به همین دلیل برای من فرقی نمی کند تیم ملی با یک هافبک دفاعی بازی کند یا دو هافبک دفاعی.
سال ها جواد نکونام به عنوان هافبک دفاعی تیم ملی بازی کرده و به بهترین شکل ممکن وظایفش را انجام داده. بی شک حضور او در کادر فنی برای من یک نعمت بزرگ به حساب می آید تا بتوانم با راهنمایی هایش بهترین بازی ام را به نمایش بگذارم و از عهده انجام وظایفم بربیایم.

گفتی نکونام راهنمایی ات می کند. دقیقا به تو چه می گوید؟
آقا جواد خیلی کمکم می کند. به خصوص در دو بازی قبلی مقابل ازبکستان و کره جنوبی نسبت به نوع بازی هافبک های حریف به من نکاتی را گوشزد می کند. هم قبل از بازی و هم حین بازی. من هم سعی می کنم نقاط ضعفم را پوشش بدهم تا جانشین خوبی برای نکونام باشم و البته روز به روز از او چیزهای بیشتری یاد بگیرم. او در مورد همه چیز با من حرف می زند، در مورد نوع سیستم حریف، در مورد جایگیری های من... ازش واقعا تشکر می کنم.

تیم ملی تا اینجای کار ۴ کلین شیت داشته؛ نقش تو در اینکه تیم ملی گل نمی خورد چقدر است؟
وقتی یک تیم موفق می شود همه بازیکنان در این موفقیت نقش دارند، بازیکنان خط دفاع، دروازه بان و آنهایی که جلوتر از من بازی می کنند نقش ویژه ای در گل نخوردن تیم ملی ایفا کرده اند. همه با کمک هم توانستیم چهار کلین شیت را ثبت کنیم و فکر نمی کنم هیچ یک از بازیکنان این موفقیت را به نام خود ثبت کنند. امیدوارم همین روند را ادامه بدهیم و به جام جهانی صعود کنیم. این مهم ترین هدف ماست، هدفی که همه دنبال رسیدن به آن هستیم.
سعید عزت اللهی: هیچ وقت ایرانی ها را تهدید نکنید
خیلی ها تو را سیروس قایقران حال حاضر فوتبال ایران می دانند، خودت چه حسی در این زمینه داری؟
برای همه بچه های انزلی حتی مقایسه شدن با آقا سیروس می تواند نهایت خوشبختی باشد، آقا سیروس برای انزلی چی ها یک اسطوره است، من نمی توانم پا جای پای بزرگی مثل او بگذارم اما همه سعی ام را می کنم که بتوانم برای تیم ملی کشورم مفید باشم.

این مقایسه را دوست داری؟
بله! دوست دارم و امیدوارم عملکردم طوری باشد که لایق چنین مقایسه هایی باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج