جاباما
۴۰۹۹۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کشتی ترامپ در حال غرق شدن است

پولیتیکو جدول ویژه ای برای پیش بینی نامزد برنده انتخابات دارد. در این جدول هیلاری کلینتون با امتیاز بالاتر از ترامپ ایستاده است که نشان می دهد در شش ایالات مهم در نبرد سیاسی یعنی کلرادو، میشیگان، نیوهمشایر، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین اوضاع به نفع کلینتون است.

دیپلماسی ایرانی: پولیتیکو جدول ویژه ای برای پیش بینی نامزد برنده انتخابات دارد. در این جدول هیلاری کلینتون با امتیاز بالاتر از ترامپ ایستاده است که نشان می دهد در شش ایالات مهم در نبرد سیاسی یعنی کلرادو، میشیگان، نیوهمشایر، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین اوضاع به نفع کلینتون است. اگر نامزد حزب دموکرات این شش ایالت به علاوه تمام ایالت های دیگری که به صورت سنتی متعلق به دموکرات ها است را برنده شود ریاست جمهوری برای دموکرات ها خواهد بود. همان اتقافی که در هردو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برای اوباما افتاد.

حتی در صورتی که ترامپ در رقابت نزدیک ایالت هایی مانند فلوریدا، آیووا، نوادا، کارولینای شمالی و اوهایو به پیروزی برسد او به کاخ سفید نخواهد رسید اگر نتواند پای صندوق رای در یکی از ایالت هایی که به کلینتون تعلق دارد تغییری ایجاد کند. شش ایالتی که در آن کلینتون به راحتی تمام پیشتاز است به نظر می رسد مشاجره های انتخاباتی در آنها مرده باشد. میشیگان، ایالتی که محل نبرد مرزی جمهوری خواهان است، جایی که در سال ۱۹۹۸ آخرین پیروزی جمهوری خواهان در آن شکل گرفت به نظر می رسد که بسیار دور از دسترس ترامپ باشد. نامزد حزب دموکرات در هر نظرسنجی عمومی که ماه جولای برگزار شده پیشتاز است و در چهار نظرسنجی آخر تفاوت این دو نامزد دو رقمی بوده است.

کمپین کلینتون در میشیگان حتی به خود زحمتی نداد تا در مبارزات دست بالا را بگیرد و به جز جنگ مختصری در اوایل سپتامبر، کمپین ترامپ هم کار خاصی انجام نداد. پنسیلوانیا، ایالتی است که در هر انتخاباتی از سال ۱۹۸۰ تا کنون دنباله روی میشیگان بوده است. پنسیلوانیا ایالتی است که ترامپ روی پیروزی در آن بسیار حساب کرده است. سخت است که نقشه رقابت های انتخاباتی را بدون پیروزی جمهوری خواهان در این ایالت متصور شویم، جایی که کمپین ترامپ در حدود ۴,۵میلیون دلار برای تبلیغات تنها در طول چهار هفته باقی مانده خرج کرده است. اما نظرسنجی ها قویا نشان می دهند که جمهوری خواهان باردیگر در این ایالت شکست می خورند. برتری متوسط ۷,۲ درصدی کلینتون، اوضاع خراب کمپین ترامپ را مشخص می کند. از ۳۰ نظرسنجی برگزار شده ترامپ تنها در یکی از آنها که در ماه جولای برگزار شد پیشتاز بود. ترامپ برای پیروزی به جمعیت عظیم حومه فیلادلفیا تکیه کرده بود تا با عملکرد پوپولیستی خود پیروزی را به ارمغان آورد اما حملات با تبلیغات تلویزیونی سناتور جمهوری خواه پت تامی، تبدیل به چالشی دشوار در برابر کتی مک گینتی دموکرات شد.

ویرجینیا در ۹ انتخاب پشت سرهم، قبل از حضور اوباما در سال ۲۰۰۸ به نامزد جمهوری خواهان رای داده بود. این عادت در سال ۲۰۱۲ بازگشت. اما درصد زیادی از رای دهندگان سفیدپوست دارای تحصیلات دانشگاهی، این ایالت را به صورت پایدار و محکمی به نفع کلینتون کرده است. کلینتون در نظرسنجی ها با ۱۱,۶ درصد اختلاف پیشتاز است. در سالیان اخیر در انتخابات ایالتی دموکرات ها همواره پیشتاز بوده اند. به نظر می رسد این اعداد نشان می دهد که ترامپ ۱,۶میلیون دلار دیگر را در رقابت انتخاباتی در این ایالت دور ریخته است.

ویسکانسین و کلرادو وضعیت مشابهی دارند. کلینتون حدود ۶,۲ درصد برتری در این ایالت ها دارد. کمپین کلینتون در هفته های باقی مانده قصد سفر به این ایالت ها را دارد جایی که می شود با صرف پول برای تبلیغات به نتایج بهتری در آنها رسید. کلینتون هرگز در ویسکانسین هزینه ای صرف نکرده در حالی که ترامپ ۱,۸میلیون دلار برای چهار هفته باقی مانده کنار گذاشته است. کلینتون در بیش از یک دوجین نظرسنجی عمومی پیروز شده است. در ایالتی که ترامپ حتی به اعضای حزب جمهوری خواه آن هم حمله کرده است آیا شانسی برای پیروزی اش وجود دارد؟ با این حال رقابت در ویسکانسین نسبت به سایر ایالات نزدیک تر است چرا که جمعیت بزرگی از این ایالت را کارگران سفیدپوستی تشکیل می دهند که با ایده های ترامپ احساس نزدیکی می کنند. ترامپ برای پیروزی دقیقا همان کاری را می کند که میت رامنی با استفاده از آن شیوه توانست حزب جمهوری خواه را در این ایالت برنده کند. نمایش پوپولیستی برای مردمان حاشیه میلواکی برای پیروزی جمهوری خواهان حیاتی خواهد بود.

نیوهمپشایر، به احتمال فراوان رقابتی ترین ایالت در جدول کلینتون خواهد بود. دموکرات ها ۶,۶ درصد در نظرسنجی ‍ های این ایالت پیش هستند اما رقابت برای ۴ رای الکترال این ایالت بین ترامپ و کلینتون ادامه دارد. با رقابتی که هنوز با برتری نسبی کلینتون در این شش ایالت در جریان است و پنج ایالتی که به صورت سنتی عرصه رقابت دو حزب است و تکلیف آن مشخص نیست، یک مشکل برای ترامپ پیش می آید: او نمی تواند به آرای الکترال مورد نیاز خود برای برتری بر کلینتون دست یابد.

آیووا، به نفع ترامپ است. او به طور میانگین در نظرسنجی ها ۴,۸ درصد بالاتر از کلینتون بوده است. کمپین ترامپ در این ایالت منظم تر و سازمان دهی شده تر رفتار کرده است. با این حال هر دو کمپین هنوز به صورت فعال در این ایالت عمل می کند. ترامپ برتری مشابهی نیز در اوهایو دارد. ۱,۲درصد پیش بودن در نظرسنجی ها رقابت نزدیکی را نشان می دهد که باید بر سر آن جنگید. اما در سه ایالت دیگر یعنی فلوریدا، نوادا و کارولینای شمالی، کلینتون در نظرسنجی های اخیر پیشتازی اش را آغاز کرده است. ۳,۴ درصد برتری در فلوریدا؛ ایالتی که همیشه نظرات در آن بسیار تغییر می کند. و برتری ۳,۶ درصد در نوادا و کارولینای شمالی رقابت حساسی را باقی خواهد گذاشت.

ایالت های دیگری وجود دارند که دموکرات ها به صورت سنتی در آن برتری را به دست می آورند. جورجیا و آریزونا جاهایی هستند که کلینتون برتری اش را در آن ها اثبات کرده است و این ایالت ها از سال ۱۹۹۰ به بعد به صورت کامل در اختیار دموکرات ها بوده اند. یوتا از سال های ۱۹۴۰ رای خود را به دموکرات ها داده است و جمهوری خواهان در میان جمعیت این ایالت محبوبیتی ندارند. در نگاه کلی نظرسنجی ها و نمرات جداول نشان می دهد که کفه ترازوی رای های ایالت ها و رای های الکترال به سمت کلینتون است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج