۴۰۹۹۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اسطوره فوتبال و سرودن شعرهای مزخرف!

«ادسون آرانتس دوناسیمنتو» را همه می‌شناسیم مردی که در ۱۷ سالگی به عنوان بازیکن ذخیره به جام‌جهانی آمد، با زدن تک‌گل برزیل به ولز در دیدار یک چهارم نهایی جام ۱۹۵۸ مقابل ولز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

کاپ: «ادسون آرانتس دوناسیمنتو» را همه می‌شناسیم مردی که در ۱۷ سالگی به عنوان بازیکن ذخیره به جام‌جهانی آمد، با زدن تک‌گل برزیل به ولز در دیدار یک چهارم نهایی جام ۱۹۵۸ مقابل ولز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

پله «شاعری که مزخرف می‌سراید!»

به گزارش کاپ، پله در پایان جام ۱۹۵۸ لود که به عنوان جوان اول برزیل و نمادی از تمامی سیاهان فقیری که بازی را با پای برهنه ازسواحل برزیل آغاز می‌کنند به اوج افتخار و محبوبیت دست یافت. اما جنبه ای زندگی پله که وی هرگز در آن به موفقیت نرسید پیشگویی های وی در فوتبال بود.

پیشگویی های پله

قبل از فینال یورو - ۹۲ پله گفت: آلمان از دانمارک می‌برد اما دانمارک (۲ـ۰) برد. پله معتقد بود که برزیل هیچ امیدی برای فتح جام ۲۰۰۲ ندارد. در همان زمان ریوالدو پاسخ داد:

پله آدمی است که زود نتیجه‌گیری می‌کند. من پیشنهاد می‌کنم که او به جای پیش‌بینی، حواس خود را معطوف به فروش پیراهن خود کند تا بیشتر سود کند!

از این دست پیشگویی‌ها تا دلتان بخواهد در کارنامه پله دیده می‌شود. او در سال ۱۹۹۰ ایتالیا را شانس اول قهرمانی می‌دانست، در سال ۱۹۹۴ مطمئن بود که کلمبیا در بین چهار تیم برتر جام حاضر خواهد بود، در سال ۱۹۹۸ اسپانیا را شانس نخست قهرمانی می‌دانست. در سال ۲۰۰۲ نیز آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و پرتغال را امیدهای اول عنوان قهرمانی دانست. در سال ۲۰۰۶ برزیل، آرژانتین، انگلستان و فرانسه را در نیمه‌نهایی می‌دید و در عین شگفتی معتقد بود که تا قبل از سال ۲۰۰۰ یک تیم آفریقایی فاتح جام‌جهانی خواهد شد(!) چنین شد که روماریو درباره او گفت:

او از پیش‌بینی فوتبال لذت می‌برد اما هیچ تبحری در این زمینه ندارد. پله شاعری است که فقط مزخرف می‌سراید!!!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج