۴۰۹۹۶۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

ادعای حل معمای مثلث برمودا توسط دانشمندان

امروز شایعاتی منتشر شده است که ادعا می کند محققان بالاخره با کشف ابرهای عجیب و شش ضلعی شکل بر فراز منطقه مثلث برمودا، موفق به حل معمای این مثلث شده اند.

وب سایت تک شات: امروز شایعاتی منتشر شده است که ادعا می کند محققان بالاخره با کشف ابرهای عجیب و شش ضلعی شکل بر فراز منطقه مثلث برمودا، موفق به حل معمای این مثلث شده اند.
ادعای حل معمای مثلث برمودا توسط دانشمندان

بنا بر مستندی جدید که در کانال Science پخش شده، این ابرهای شش ضلعی بادهایی با سرعت ۱۰۶ کیلومتر در ساعت را پدید می آورند که می توانند مانند "بمب هایی از هوا" عمل کنند و موجب غرق شدن کشتی ها و سقوط هواپیماها شوند.

اما یک مشکل وجود دارد - مثلث برمودا در واقع وجود خارجی ندارد و در نتیجه معمایی برای حل کردن نیز وجود ندارد. با وجودیکه ممکن است شایعاتی به گوشتان خورده باشد ولی در واقع مورد جدیدی از سقوط بی دلیل هواپیما ها و یا غرق شدن کشتی ها در این منطقه به ثبت نرسیده است.

مثلث برمودا به منطقه ای از اقیانوس اطلاق می شود که توسط فلوریدا، برمودا و پورتو ریکو احاطه شده است. این نام نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط خبرنگاری به نام ادوارد ون وینکل جونز به این منطقه داده شد. این خبرنگار در خصوص تعداد زیادی کشتی و هواپیما که در این منطقه ناپدید شده بودند برای آسوشیتد پرس مقاله ای نوشته بود.

زمانی که در دهه ۷۰ میلادی، چارلز برلیتز کتاب پرفروش خود "مثلث برمودا" را منتشر کرد، حدس و گمان ها در خصوص نقش بشقاب پرنده ها و یا امواج قرمز که در آن منطقه بطور معمول دیده می شدند با شدت بیشتری مطرح شدند.

اما مشکل این بود که هیچکس در واقع ادعاهای مربوط به ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در آن منطقه را بطور جدی بررسی و تایید نکرده بود. زمانی که روزنامه نگار دیگری به نام لری کوشه چند سال بعد به این کار مبادرت کرد، مشخص شد که اصلا معمایی وجود نداشته که نیاز به یافتن پاسخ داشته باشد.

"ناپدید شدن مرموز" که همه را به وحشت انداخته بود چیزی جز چند گزارش اشتباه یا داستان های ساختگی نبودند.
در گزارش بنجامین ردفورد که برای Live Science تهیه کرده آمده است:

در بعضی موارد هیچ سابقه ای از کشتی ها و هواپیماهایی که ادعا می شود در منطقه مثلثی شکل نزدیک برمودا ناپدید شده اند وجود ندارد؛ این هواپیما ها و کشتی ها خارج از تخیلات نویسنده وجود نداشته اند. در بعضی موارد هم کشتی ها و هواپیماها در عالم واقع وجود داشتند اما برلیتز و سایرین در نوشته های خود به این موضوع اشاره نکردند که آنها در طی طوفان های سهمگین "به طرز اسرارآمیزی" ناپدید شده اند. در بعضی موارد هم کشتی ها در فاصله ای دوردست از مثلث برمودا غرق شده بودند.

تعدادی قایق و کشتی هم واقعا در این منطقه ناپدید شده اند، اما با توجه به اینکه این منطقه محل عبور بسیاری از نفتکش ها، کشتی های تفریحی و هواپیماهای چارتر است و از طرفی محلی است که طوفان های عظیم و گلف استریم (جریان خلیجی) در آن به وقوع می پیوندند، ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها در تعداد اندک به ثبت رسیده خیلی هم دور از تصور نخواهد بود.

کوشه در سال 1975 کتابی را با عنوان "معمای مثلث برمودا - حل شد" را منتشر کرد، اما با وجودیکه توانست نظر تعداد اندکی را تغییر دهد، معمای مثلث برمودا به حیات خود ادامه داد که ما را به امروز و یافته های جدید در خصوص مثلث برمودا می رساند.

محققان اخیراً تصاویری که از ماهواره های ناسا ارسال شده اند را مورد بررسی قرار داده اند و متوجه وجود ابرهای شش ضلعی شده اند که از وسعتی بین 32 تا 88 کیلومتر برخوردارند و در فاصله حدود 240 کیلومتری ساحل فلوریدا بر فراز جزایر باهاما قرار دارند.

استیو میلر، یک متخصص هواشناسی ماهواره ای از دانشگاه کلورادو اظهار کرده است که ظاهر این ابرها که از لبه های مستقیمی برخوردارند بسیار غریب هستند.

میلر گفت: «معمولا ابرها دارای لبه های مستقیم نیستند و توزیع آنها بسیار اتفاقی است.»

این نوع ابرها خیلی رایج نیستند، اما گروه محققین توانسته ابرهای مشابهی را بر فراز دریای شمال و در فاصله ای از سواحل انگلستان مشاهده کند که ارتباط آنها با بادهایی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در سطح دریا به اثبات رسیده است. این بادها از قدرت کافی برای ایجاد امواجی به ارتفاع 14 متر برخوردارند.

رندی سرونی از دانشگاه آریزونا نیز گفته است که: «این اشکال شش ضلعی بر فراز اقیانوس در واقع بمب هایی از هوا هستند که بوسیله میکروانفجارها شکل می گیرند و انفجارهایی از هوا هستند که از انتهای ابر خارج می شوند و به اقیانوس می رسند و امواجی ار تشکیل می دهند که گاه از اندازه بسیار بزرگی برخوردارند و با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و این بزرگی را تشدید می کنند.»

این تحقیقات هنوز مورد بررسی سایر تیم های تحقیقاتی قرار نگرفته و باید با شک و تردید به آنها نگریست، اما نمی توان منکر شد که احتمال وجود این ابرها بر فراز این منطقه بسیار زیاد است که می توانند با شکل گیری بادهای فوق قدرتمند مرتبط باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مازیار

      در هر صورت من که از اونجا رد نمیشم اصرار نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج