۴۱۰۱۰۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

قطع طولانی مدت GPS مسکو دردسرساز شد

قطع شدن GPS در مرکز مسکو نشان داد که تا چه اندازه برخی نرم افزارها وابسته به این فناوری هستند. دسترسی به GPS برای مردم مرکز مسکو و در نزدیکی کاخ کرملین دچار مشکل شده است و نرم افزارهایی مثل پوکمون گو و اوبر هم از کار افتاده اند.

وب سایت کلیک: قطع شدن GPS در مرکز مسکو نشان داد که تا چه اندازه برخی نرم افزارها وابسته به این فناوری هستند. دسترسی به GPS برای مردم مرکز مسکو و در نزدیکی کاخ کرملین دچار مشکل شده است و نرم افزارهایی مثل پوکمون گو و اوبر هم از کار افتاده اند.
قطع طولانی مدت GPS مسکو دردسرساز شد

نرم افزارهایی مثل پوکمون گو و اوبر در حوالی کاخ کرملین درست کار نمی کنند و این در حالی است که برخی دیگر از نرم افزارها که برای کار کردن نیاز به مختصات GPS دارند یا به طور کلی از کار افتاده اند یا کاربران را کیلومترها دورتر از مسکو و در فرودگاه ونوکوا مسکو نشان می دهند!

بازیکنان پوکمون گو نمی توانند پوکمون های خود را پیدا و شکار کنند، اما موضوع برای کاربران اوبر به مراتب بدتر است؛ افرادی که در نزدیکی کرملین قصد گرفتن تاکسی از اوبر را دارند، قادر به تعیین مبدا و مقصد خود به صورت آنلاین نیستند.

حتی افرادی که ماه گذشته در مسابقه دو ماراتن مسکو شرکت کرده بودند هم اعلام کرده بودند که نرم افزارهای مربوط به مسابقه نمی توانست به درستی مسیر راهپیمایی آن ها را نشان دهد و این افراد در پیدا کردن مسیر و موقعیت خود و فاصله شان از مقصد که در کرملین بود، دچار مشکل می شدند. یکی از دونده های ماراتن متوجه شد که وقتی حدود ۴۰ کیلومتر از مسافت ۴۲ کیلومتری را طی کرده بود، نرم افزار موقعیت یابش نشان می داد که او دو برابر این مسافت را طی کرده است!

مشکلات GPS در کرملین از ماه ژوئن، یعنی حدود ۵ ماه پیش شروع شد و به نظر می رسد که به همین ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد. یکی از برنامه نویسان شرکت روسی اینترنت یاندکس به نام گریگوری بانوکوف معتقد است که دولت روسیه در حال دستکاری کردن GPS در حوالی کرملین است تا از پرواز هلیکوپترهای جاسوسی موسوم به زنبور (drone) جلوگیری کند. او می گوید که این نتیجه را بر اساس انحراف مختصات GPS به سمت فرودگاه ونوکوا گرفته است.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، که از سخنگویان رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین است، گفته است که به تازگی خود او هم هنگام رانندگی در نزدیکی کاخ کرملین، با GPS مشکل داشته است. وی در ادامه بیان داشت که چیزی درباره علت اختلال GPS نمی داند.

به هر حال، با این که احتمالا باید کسی در دولت روسیه وجود داشته باشد که دلیل اختلالات عجیب و طولانی مدت GPS در نزدیکی کرملین را بداند، به نظر می رسد که قرار است این مورد هم به صورت یک راز از مردم روسیه مخفی باقی بماند. هرچند که در حال حاضر فرضیه هلیکوپترهای جاسوسی مثل سایر فرضیات قابل قبول به نظر می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسها ' به کوچکترین عنوان به غرب وابسته‌اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج