۴۱۰۱۴
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

با پول پراید،چه خودرویی درخارج می‌توان خرید؟

خریداران پراید در این روزها باید ۱۵ میلیون تومان پول بدهند آنها از این قیمت راضی نیستند ...

افکار نیوز: خریداران پراید در این روزها باید ۱۵ میلیون تومان پول بدهند آنها از این قیمت راضی نیستند ...

برخی از متقاضیان خودرو در ایران برای اینکه باید ۱۵ میلیون تومان برای خودرویی مثل پراید بپردازند، رضایت چندانی ندارند و این مبلغ را برای این خودرو گران می‌دانند.

درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با ۱۵ میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

اما متاسفانه در ایران، به دلایل مختلف صنایع خودروسازی هنوز نتوانسته‌اند رضایت ایرانیان را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ قیمت برآورده کنند. با توجه به اینکه صنایع خودروسازی در کشور ۳۰ سال است که تقریبا به صورت انحصاری اداره می‌شوند، کمی جای تاسف دارد که این صنایع به رشد و شکوفایی کامل نرسیده‌اند و قابلیت رقابت با برندهای مطرح جهان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

همانطور که در حال حاضر از لحاظ علمی جایگاه برتری در جهان داریم، چرا نباید با صنعت خودروسازی خود به جنگ اقتصادی با غرب برویم. این امریست که باید در این مدت اتفاق می‌افتاد و این صنایع خود را برای شرایط تحریم آماده می‌کردند که متاسفانه به دلیل سوء‌مدیریت‌ها و انحصار کامل این صنایع در مدت طولانی این اتفاق رخ نداد.

به هرحال بد نیست که نگاهی داشته باشیم به اینکه تا قیمت ۱۵ میلیون تومان در سایر نقاط جهان می توان سوار بر چه خودروهایی شد.

۱-تاتا نانو

تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است. قیمت آن در حدود ۳ هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار ۳هزار تومانی بازار آزاد، ۹ میلیون تومان می‌شود.

سرعت این خودروی هاچ بک، ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است که این سرعت کمتر از پراید ساخت ایران است. هرچند سرعت این خودروی بنزینی از پراید کمتر است، اما طراحی آن کمی شیک‌تر از پراید به نظر می‌رسد.

۲- چری QQ

این خودروی چینی همان دوو ماتیز خودمان است. برند چری در سال ۲۰۱۰، بهترین برند خودرو در چین شناخته شد. قیمت این خودروی چینی هاچ بک، ۴ هزار و ۷۰۰ دلار است که با پول ما و با درنظر گرفتن دلار آزاد، در حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود.

۳-موراتی سوزوکی آلتو۸۰۰

این خودرو نیز ساخت هندوستان است. خودروی هاچ بک ۵ در. قیمت آن ۴ هزار و ۵۰۰ دلار است که هم قیمت پراید ایرانی می‌شود. البته طراحی آن در مقایسه با پراید بسیار بهتر است.

۴- جیلی MR

جیلی یک برند چینی است که به تازگی نمایندگی آن در ایران افتتاح شده است. نوع Mr آن پنج هزار و ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارد که تقریبا در حدود قیمت پراید سایپا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      حالا این که خوبه با 7000 پوند که به پول ما 35 میلیون تومن میشه - توی انگلیس میشه یه پورشه دست دوم خرید ...

    • بدون نام

      تا صد سال دىگه هم صنعت خودرو همىن هست که هست

    • بدون نام

      مقایسه پراید و سایر اقلام به این شیوه قابل قبول نیست

    • نادر

      وجدانا از طره ایران خودرو این مطلب رو ننوشتید؟با 5000 دلار میشه یه اپل مدل 2012 صفر کیلومتر خرید.با 5000 دلار میشه یه هوندا مدل 2013 خرید و.........تازه از دم قسط با گارانتی واقعی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونت 6000 دلار میدم 1000 تاش مال خودت حق دلالی یکی واسه ما بخر گمرکشم خودم میدم

    • gade

      كجا از لحاظ علمي حرف براي گفتن داريم پنج ماهه تقاضاي اشتراك تلفن منزل كرده ام و پولش را پرداخت كرده ام ولي تا به حال توانايي انشعاب خط تلفن را ندارند؟

    • بدون نام

      تا غرب شبكه هاي اطلاع رساني و سياه نما هايي مثله شما داره خيالش راحته

    • majid

      این پارس خیلی پرمصرفه برای چی آوردند بالا؟ باید بیاد پایین

    • بدون نام

      ایران خودروساز نیست!! دست بردارید از این صنعت

    • بدون نام

      همه چی آرومه...من چقدر خوشحالم !!!!!!!!!

    • bahram

      قیاستون اشتباس این خودروها پارسالم همین قیمت رو داشتن این پول ماست که الان اینقد بی ارزش شده ........سانسوررررررررررررررررر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم پارسال هم که قیمت پراید 15 میلیون نبوده!!!!

      • بدون نام

        پسرم، توجه کن که قیمت پرایر پارسال 8800 هزار توان فبود که با دلار 1200 تومنی میشد 7300 دلار. پس الانم با یه خودروی 7300 دلاری مقایسه کن.ببین چه ماشینای خوبی میشه خرید

    • amin

      با پول پراید تو کشورای دیگه میشه پورشه خرید-آئودی خرید-بنز خرید-البته اسباب بازیشو!!!!!!!!!!!

    • amin

      به نظر بنده هم قیاس شما صددرصد غلط میباشد شما آمده اید یه خوردروی 3000 دلاری را با دلار 3100 تومانی ناشی از تحریم وسوئ مدیریت تبدیل کرده ودارید خواسته ویا ناخواسته طوری القا میکنید که قیمت فعلی در مقایسه با این خودروها که تقریبا در یک کلاس هستند منطقی میباشد درحالیکه به فاصله کمتراز 4 ماه پول ایران نصف ارزش خودرا از دست داد باید قیمت خودروهای مذکور را با دلار 1220 تومان محاسبه نمایید .
      بنده قبلا هم برای شما حساب کردم که قیمت فعلی پراید حدود تویوتا یاریس میباشد (حدود 10 الی 12 هزار دلار )
      ضمنا دراین فاصله یک ریال هم به درآمد قشر متوسط وعلی الخصوص کارمندان وکارگران اضافه نشده است واین خورو(پراید) صددرصد خودروی این قشر جامعه میباشد بنده خود میخواستم یک پراید بخرم سرعت سرسام آور افزایش قیمت از پس انداز ووامم جلو زد ومنصرف شدم ونهایتا تقاضا دارم از مردم شریف ایران که بیایید از خرید خودروی پراید صرف نظر نماییم تا سایپا ورشکست شود مطمئنا میتوانیم این کار را بکنیم .
      مسئولین فقط با سخت ترکردن شرایط واردات خودروی خارجی ارزان قیمت کار استثمار خریداران خودرو توسط دو مثلا غولک! خودروسازی ایران را ساده تر نموده اند

    • زهرا خانوم

      اگر همزمان با بالا رفتن قیمت ها,حقوقها ودرآمدها هم بالا میرفت هیچکس متوجه گرونی ها نمیشد!اما چون حقوق ها ثابتن وحتی یه تکون کوچولو هم نمیخورن. خیلی به مردم سخت میگذره.پول خیلی بی ارزش شده وبه مردم سخت میگذره...کاش یه معجزه ای میشد همه چی درست میشد حداقل به مدل قبل بازمیگشت...

    • نیما

      دعوا نکنید.فقط هول نکنید برید پراید و پژو بخرید !

    • علی

      به قول یه اس ام اس::: عمر دست خداست پراید وسیله است

    • احسان

      من پراید دارم ........... باورتون میشه ...بعد از 8 سال کار کردن تونستم 8000000 میلیون پس انداز کنم همین اومدم بخرم پراید شد 16000000 میلیون منم رفتم یه 86 خریدم دیدید ما میتوانیم پراید داشته باشیم فقط خدا به فریادمون برسه ....................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج