۴۱۰۳۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قراری نومیدانه با رای‌ دهندگان آمریکایی

دونالد ترامپ، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان، روز شنبه و در شرایطی که فقط دو هفته مانده به موعد انتخابات نهایی، خود را بیش از هر زمان دیگری دور از دروازه‌های کاخ سفید احساس می‌کرد، یکی از کلیدی‌ترین سخنرانی‌هایش در کارزار فرسایشی ریاست‌جمهوری آمریکا را ارائه داد تا با اعلام اولویت‌ها و برنامه‌های صد روز اول دولت احتمالی خود، شاید برای نخستین‌بار از شخصیت رسانه‌ای خود فاصله گرفته و در قامت یک سیاست‌مدار مصمم ظاهر شود.

روزنامه شرق: دونالد ترامپ، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان، روز شنبه و در شرایطی که فقط دو هفته مانده به موعد انتخابات نهایی، خود را بیش از هر زمان دیگری دور از دروازه‌های کاخ سفید احساس می‌کرد، یکی از کلیدی‌ترین سخنرانی‌هایش در کارزار فرسایشی ریاست‌جمهوری آمریکا را ارائه داد تا با اعلام اولویت‌ها و برنامه‌های صد روز اول دولت احتمالی خود، شاید برای نخستین‌بار از شخصیت رسانه‌ای خود فاصله گرفته و در قامت یک سیاست‌مدار مصمم ظاهر شود.
او که بخش ابتدایی سخنرانی خود در گتیزبورگ پنسیلوانیا را بنا بر روال معمول، به حمله به وال‌استریت و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود اختصاص داده بود، پس از تکرار ادعاهای پیشین‌اش مبنی بر فساد و همدستی سران واشنگتن و وال‌‌استریت علیه او، از خود به عنوان نامزدی حامل پیام تغییر نام برد؛ نامزدی که به اعتراف خودش، نه سیاست‌مدار بوده و نه سودای سیاست در سر داشته، اما با مشاهده همه مصائبی که کشورش را گرفتار کرده، چاره‌ای جز ورود به میدان ندیده است.
میلیاردر نیویورکی پس از آنکه تلاش کرد تا کارزار انتخاباتی خود را نقطه گسستی از سیاست‌های شکست‌خورده و وضعیت مسلط کنونی ترسیم کند، از برنامه عملیاتی خود در صد روز اول ریاست‌جمهوری پرده برداشت؛ برنامه‌ای که به ادعای ترامپ، در صورت پیروزی‌اش، به منزله قراردادی بین او و رأی‌دهندگان آمریکایی مبنی بر شکوه و عظمت دوباره ایالات متحده است. نامزد جمهوری‌خواهان با تأکید بر آنکه هدف اصلی برنامه تنظیم‌شده، احیای اصل صداقت و مسئولیت‌پذیری و همچنین اعمال تغییراتی بنیادین در واشنگتن است، وعده داد در همان روز اول حضور در دفتر ریاست‌جمهوری، با درپیش‌گرفتن شش اقدام اساسی، بساط فساد، منفعت‌طلبی و ساخت‌وپاخت سیاسی را در دستگاه دولت بر هم بزند.
او همچنین وعده داده جدای از این اقدامات که شامل اصلاح قانون اساسی برای محدودکردن دوران خدمت نمایندگان کنگره، اعمال محدودیت در قبال تصویب قوانین جدید فدرال، ممنوعیت پنج‌ساله لابی‌گری مقامات کاخ سفید و کنگره پس از ترک خدمت دولتی و همچنین جلوگیری تمام‌وکمال از ورود کمک‌های مالی خارجی به عرصه انتخابات‌های ملی و محلی است، در همان روز اول ریاست‌جمهوری‌اش با اجرای هفت فرمان، بخشی از حقوق ازدست‌رفته کارگران آمریکایی را به آنان بازگرداند. آغاز فرایند مذاکراتی درباره شرایط عضویت در نفتا یا خروج کامل از این پیمان، کناره‌گیری از پیمان تجاری ترانس‌-پاسیفیک، تعیین نمایندگانی برای تشخیص همه سوءاستفاده‌های تجاری خارجی از کارگران آمریکایی، برداشتن موانع دولت اوباما در برابر پروژه‌های زیرساختی حوزه انرژی، از جمله خطوط نفتی کی‌استون، لغو تعهدات مالی ایالات متحده به برنامه تغییرات اقلیمی سازمان ملل و تزریق این منابع به زیرساخت‌های آبی و محیطی آمریکا فقط بخشی از برنامه‌های ترامپ در این حوزه است.
البته نامزد جمهوری‌خواهان علاوه بر اقداماتی همچون ابطال همه فرمان‌های اجرائی باراک اوباما، تعلیق فرایند پذیرش مهاجران از مناطقی که با تهدید تروریسم روبه‌رو هستند و اخراج بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی از خاک آمریکا که به گفته او در راستای بازگرداندن ثبات، امنیت و حاکمیت قانون انجام خواهد شد، برنامه‌های فراگیرتر و بلندمدت‌تری نیز برای دولتش در نظر دارد که بناست در صد روز اول کلید بخورند؛ برنامه‌هایی همچون تسهیل و تخفیف مالیاتی برای طبقه متوسط، برداشتن قانون معافیت مالیاتی برای شرکت‌های برون‌مرزی، جایگزینی نظام خدمات درمانی اوباما، تشویق سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش انرژی و زیرساخت، تصویب قوانین سفت‌وسخت در قبال مهاجران غیرقانونی، آغاز ساخت دیوار مکزیک و تقویت هرچه بیشتر منابع نظامی و ارتش ایالات متحده.
اتهامات جنسی ترامپ ادامه دارد
با همه این اوصاف و در شرایطی که بنا بر نتایج برخی نظرسنجی‌ها، از جمله نظرسنجی رویترز، ترامپ موفق شده در روزهای اخیر فاصله روبه‌افزایش خود با رقیب دموکراتش را به نصف کاهش دهد، آنچه بیش از برنامه صدروزه ترامپ و چشم‌انداز بازگشت قدرتمندانه او در دو هفته آتی نظر رسانه‌ها را جلب کرده، اظهاراتش درباره شکایت از همه زنانی است که به او اتهام‌های جنسی زده‌اند. نامزد جمهوری‌خواهان در حالی همه این زنان را دروغ‌گویانی دانست که برای ضربه‌زدن به کارزار انتخاباتی او و چه‌بسا از سوی رقبای دموکراتش وارد عمل شده‌ و بلافاصله پس از پایان انتخابات نیز مورد شکایت حقوقی او قرار خواهند گرفت که گزارش‌ها حاکی از آن است شمار این زنان با طرح ادعایی جدید، به ١١ نفر رسیده است.
آخرین شاکی ترامپ، جسیکا دریک، بازیگر ٤٢ساله آمریکایی، است که با انتشار تصویری قدیمی از خود در کنار میلیاردر نیویورکی، مدعی شده ترامپ ١٠ سال پیش در جریان مسابقات گلف، ضمن بدرفتاری جنسی، با پیشنهاد مبلغ کلانی پول، از او درخواست برقراری رابطه جنسی داشته است؛ ادعایی که البته به‌سرعت از سوی کمپین ترامپ به تلاشی دیگر از سوی اردوی دموکرات‌ها برای بدنام‌کردن نامزدی تعبیر شده که درحال‌حاضر در سه نظرسنجی معتبر، صدرنشین رقابت‌های انتخاباتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج