جاباما
۴۱۰۳۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقاي گل‌هايي که «آقاي نيمکت» شدند

در فصل نقل و انتقالات طولاني فوتبال ايران، بازيکنان بزرگي از تيم‌هاي خود جدا شدند. تعدادي از آنها به ميل خودشان به تيم ديگري نقل مکان کردند و تعدادي هم با توجه به اينکه با مربي جديد مشکلاتي داشتند مجبور به جدايي و پيوستن به تيمي ديگر شدند.

وقایع اتفاقیه نوشت: در فصل نقل و انتقالات طولاني فوتبال ايران، بازيکنان بزرگي از تيم‌هاي خود جدا شدند. تعدادي از آنها به ميل خودشان به تيم ديگري نقل مکان کردند و تعدادي هم با توجه به اينکه با مربي جديد مشکلاتي داشتند مجبور به جدايي و پيوستن به تيمي ديگر شدند. انتقال تعدادي از اين بازيکنان در زمان خود، سر و صداي زيادي ايجاد کرد اما در نهايت، عملکرد آنها در تيم‌هاي جديدشان، چشمگير نبود و مي‌شود از آنها به‌عنوان پروژه‌هاي شکست‌خورده ياد کرد. از بازيکناني مثل محسن بنگر و محسن فروزان هم مي‌شد در اين گزارش نام برد اما چهره‌هاي شاخص‌تري جاي آنها را گرفتند.
محمدرضا خلعتبري
ستاره پرحاشيه سپاهان در حالي ‌که پيشنهاد استقلال را هم در جيب داشت در چرخشي عجيب و ناگهاني به گسترش فولاد تبريز پيوست تا تيم فراز کمالوند، يکي از پرمهره‌ترين تيم‎هاي ليگ شانزدهم لقب بگيرد. پيش‌بيني مي‎شد خلعتبري نقش مهمي در تيم تبريزي داشته باشد اما اين اتفاق نيفتاد. او در بازي هفته سوم مقابل پرسپوليس واکنش بدي نسبت به تعويض خود نشان داد و همين باعث شد مورد غضب کمالوند قرار بگيرد. خلعتبري در بازي‌هاي بعدي تيمش هم کامل بازي نکرد و حتي در مقطعي شايعه اخراجش از تيم هم مطرح شد که البته مسئولان باشگاه گسترش فولاد از آن با عنوان محترمانه «استراحت اجباري»! نام بردند. به‌ هر حال خلعتبري تا امروز ۴۲۸ دقيقه در ترکيب گسترش فولاد بازي کرده است، بدون اينکه گلي زده يا پاس گلي داده باشد. به ‌اين ‌ترتيب او در صدر فهرست نقل و انتقالات شکست‌خورده قرار مي‌گيرد.
سجاد شهباززاده
مهاجم گلزن استقلال به صورتي ناخوشايند از اين تيم جدا شد. او حتي با افشارزاده براي جداشدن از استقلال درگيري لفظي هم پيدا کرد و اين دو نفر در مصاحبه‌هاي مختلف عليه هم ‌صحبت‌هايي مطرح کردند. سرانجام شهباززاده به قيمت ازدست‌رفتن بخشي از محبوبيتش در ميان هواداران، از استقلال جدا شد و به آلانيااسپور ترکيه پيوست. او اميدوار بود با درخشش در سوپرليگ ترکيه، دوباره اعتماد کارلوس کي‌روش را جلب کند و به تيم ملي دعوت شود، اما شهباززاده در اين تيم به تدريج روندي نزولي را در پيش گرفت. او در بازي‌هاي تدارکاتي و ابتدايي آلانيا در ترکيه حداقل به‌عنوان بازيکن ذخيره به ميدان مي‌رفت اما به تدريج يک نيمکت‌نشين محض و سرانجام به سکوها تبعيد شد. مدتي پيش، بازگشت او به استقلال در صدر اخبار اين باشگاه قرار گرفت اما اين اتفاق نيفتاد. سجاد هنوز هم در آلانيا‌اسپور نيمکت‌نشين و سکونشين است، درست مثل تيمش که در جدول سوپرليگ ترکيه در رده‌هاي انتهايي قرار دارد.
رامين رضایيان
انتقال او و مهدي طارمي به ريزه‌اسپور ترکيه با بدترين شکل ممکن صورت گرفت، آن‌قدر که تعداد هواداران او در اينستاگرام به شدت کاهش يافت. او هم بعد از اينکه طارمي پشيمان شد و به پرسپوليس برگشت، احساس پشيماني کرد و پس از چانه‌زني‌هاي زياد مسئولان باشگاه با برانکو، به پرسپوليس برگشت، آن هم در حالي ‌که میان هواداران دودستگي ايجاد شده بود. رضایيان به اميد حضور در ترکيب اصلي و جبران آنچه خودش اشتباه بزرگ مي‌ناميد، به پرسپوليس برگشت اما تنها چيزي که نصيبش شد، نيمکت‌نشيني در آن بود. برانکو هنوز هم پس از گذشت هفته‌ها از بازگشت او، به رضایيان روي خوش نشان نمي‌دهد و در مقابل کساني که از او مي‌خواهند به رامين بازي بدهد، به شدت جبهه مي‌گيرد. برانکو فقط در بازي با استقلال خوزستان چند دقيقه به او بازي داد. رضائيان البته در تيم ملي روزهاي خوبي را مي‌گذراند و يکي از بازيکنان تأثيرگذار تيم کي‌روش است.
محمدحسين کنعاني‌زادگان
يکي از بمب‌هاي بزرگ نقل و انتقالات، مدافع جوان ملوان بود. او که سابقه حضور در پرسپوليس را داشت پس از حرف و حديث‌هاي فراوان، بالاخره به استقلال پيوست؛ اتفاقي که با واکنش شديد باشگاه پرسپوليس و شکايت آنها به سازمان ليگ روبه‌رو شد. شکايت پرسپوليسي‌ها به جايي نرسيد و کنعاني‌زادگان رسما استقلالي شد، اما عملکرد اين بازيکن در استقلال چيزي در حد فاجعه بود. او در دو بازي اول استقلال در ترکيب اين تيم قرار گرفت و پراشتباه ظاهر شد. عملکرد او آن‌قدر بد بود که از شنيدن خبر مصدوميتش، استقلالي‌ها خوشحال و پرسپوليسي‌ها ناراحت شدند. مصدوميتش هنوز بهبود نيافته اما حتي در صورت پايان دوران مصدوميت، بعيد است او دوباره به ترکيب اصلي آبي‌ها برگردد. مي‌توان گفت برخلاف روزبه چشمي که آبي‌ها براي بازگشتش لحظه‌شماري مي‌کنند، در استقلال کسي منتظر بازگشت کنعاني‌زادگان نيست.
آرش برهاني
آقاي گل محبوب استقلالي‌ها، بالاخره پس از ۹ سال از اين تيم جدا شد. منصوريان نام او را از ليست بازيکنان مورد نياز خود خارج کرد و برهاني با دلخوري از اين تيم جدا شد و به پيکان رفت. همه منتظر شروع فصل بودند تا برهاني با عملکرد خودش، اشتباه منصوريان را ثابت کند اما با اتفاقاتي که افتاده است، امروز کسي منصوريان را بابت رد‌کردن آرشِ آقاي گل، سرزنش نمي‌کند. برهاني در پيکان در دو بازي اول مجموعا ۱۰۹ دقيقه به ميدان رفت و فقط موفق به گرفتن يک پنالتي شد. مدتي بعد او مصدوم شد و هنوز هم بهبود نيافته است. مجيد جلالي در آخرين مصاحبه‌اش مدعي شد برهاني در ابتداي فصل هشت کيلو اضافه‌وزن و چربي بدنی معادل ۱۷ درصد داشت و هنوز هم به آمادگي لازم نرسيده است.
سيدجلال رافخايي
مهاجم گلزن ملوان پس از سقوط انزلي‌چي‎ها به دسته اول، از اين تيم جدا شد و به ماشين‌سازي تبريز پيوست. او در دو بازي براي اين تيم به ميدان رفت و يک گل از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، اما به دلايلي که هنوز هم مشخص نيست از اين تيم جدا شد. اين اتفاق آن‌قدر براي رافخايي سخت بود که ناگهان تصميم به خداحافظي از فوتبال گرفت، اما به گفته خودش با درخواست تعدادي از همبازيان سابقش از اين تصميم منصرف شد و به خونه به خونه بابل در ليگ يک پيوست اما در اين تيم هم هنوز جايگاه ثابتي پيدا نکرده است.
آرش افشين
مهاجم فصل گذشته ملوان که مدت زيادي را با مصدوميت دست‌وپنجه نرم کرد در آخرين روز نقل‌ و ‌انتقالات به استقلال پيوست تا جاي خالي سجاد شهباززاده را پر کند. او به گفته خودش قصد داشت در استقلال به روزهاي اوج خود برگردد و دوباره ملي‌پوش شود اما تا پايان هفته هشتم فقط ۲۷ دقيقه براي استقلال به ميدان رفته است. افشين حتي در روزهايي که علي قرباني گلزن مصدوم بود، جايي در ترکيب استقلال پيدا نکرد و حالا با بهبود مصدوميت قرباني، حتي احتمال بازگشت افشين به سکوها هم وجود دارد.
بهادر عبدي
سال گذشته بهترين بازيکن راه‌آهن بود. تعصب عجيبي به اين تيم داشت و بعد از سقوط آن به دسته يک، گريه کرد. در ابتداي فصل به پيکان رفت تا بازيکن فيکس اين تيم باشد. در ابتدا هم همين‌طور بود اما به مرور به بازيکني تبديل شد که در دقايق پاياني و براي اتلاف وقت به زمين مي‌آمد. مدتي هم به دلیل اعتراض به فيکس نبودنش از سوی جلالي بايکوت شد. بعد هم که آن اتفاق تلخ افتاد و پدر و مادرش را در سانحه تصادف از دست داد تا کلا مدتي را از تيم دور باشد. او به تازگي به تمرينات پيکان برگشته و در آخرين بازي تيمش دقايقي را به‌عنوان بازيکن تعويضي بازي کرده است. عبدي احتمالا تا پايان فصل فرصت پيدا مي‌کند خودش را از ليست نقل و انتقالات شکست‌خورده بيرون بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج