۴۱۰۴۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گفت‌وگو با واحدی پس از ۳۰ ماه دوری از ورزشگاه آزادی

سخنان نیکبخت درباره داربی و تیم ملی

بازیکن سابق تیم ملی می‌گوید امیدوار است در جام جهانی ۲۰۱۴ با پیراهن تیم ملی در برزیل بازی کند.

بازیکن سابق تیم ملی می‌گوید امیدوار است در جام جهانی ۲۰۱۴ با پیراهن تیم ملی در برزیل بازی کند.

علیرضا نیکبخت واحدی که روز گذشته پس از دو سال و نیم به ورزشگاه آزادی بازگشت درباره بازگشت دوباره‌اش به لیگ برتر، حضور در داماش، دیدار برابر پرسپولیس، تیم ملی و داربی ۷۶ صحبت کرد:

سخنان نیکبخت درباره داربی و تیم ملی

* حتما برای بازیکنی که بازی‌های زیادی را در ورزشگاه آزادی انجام داده بازگشت دوباره به این استادیوم خاطره انگیز بوده است.

- به هر حال برایم سخت بود که دو سال و نیم نمی‌توانستم در لیگ بازی کنم و بازگشت به آزادی پس از دو سال و نیم شرایط خاصی را برایم رقم زد. به ویژه این که هواداران پرسپولیس هم برایم سنگ تمام گذاشتند. فکر می‌کنم دیروز از بهترین روزهای زندگی فوتبالی‌ام بود. برایم خیلی جالب بود که پس از سال‌ها جدایی از پرسپولیس، هواداران همان رفتاری را با من داشتند که در زمان حضورم در این تیم انجام می‌دادند.

* حضورت در داماش سر و صدای زیادی را به پا کرد. اول درباره این انتخاب صحبت کن و بگو چرا پس از حضور در تیم گهر به داماش رفتی؟

- دوست داشتم برای گهر بازی کنم، اما شرایط طوری رقم نخورد که بتوانم با پیراهن گهر وارد لیگ شوم. ضمن این که فکر می‌کنم این تیم شرایط خوبی هم به لحاظ جدولی نداشت، به همین دلیل تصمیم گرفتم از گهر جدا شده و به تیم دیگری بروم. وقتی با پیشنهاد داماش روبرو شدم، پس از بررسی شرایط متوجه شدم که این تیم مدیریت، کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد و حالا هم از حضور در این تیم خیلی راضی‌ام. فکر می‌کنم داماش بتواند نیکبخت واحدی را در فوتبال ایران احیا کند.

* داماش در لیگ بد نتیجه نگرفته اما با باخت دیروز کمی وضعیت‌تان به هم ریخت.

- درست است، اما فکر می‌کنم دو تیم نتوانستند بازی خوبی انجام دهند. پرسپولیس هم همان یک موقعیت گل را داشت. به هر حال به پرسپولیس تبریک می گویم، اما فکر می‌کنم تیم داماش مستحق باخت نبود.

* در روزهای اوجت در فوتبال خیلی‌ها تو را بهترین چپ آسیا می‌دانستند. خودت امیدواری که با بالا رفتن سنت بتوانی پس از چند سال دوری از تیم ملی دوباره به تیم ملی برگردی؟

- فکر می‌کنم فوتبال روز دنیا پر از بازیکنانی است که با سن بالا توانسته‌اند تاثیرگذار باشند. در فوتبال ایران هم می‌بینید که بازیکنی مثل سهراب بختیاری زاده با ۳۷، ۳۸ سال سن یکی از بهترین بازیکنان صبا است. فکر نمی‌کنم سن ملاک خیلی مهمی برای حضور در تیم ملی باشد. می‌خواهم لطفی که دوستانم داشته‌اند را جبران کنم و به تیم ملی برگردم.

سخنان نیکبخت درباره داربی و تیم ملی

* اما تو برای بازگشت به تیم ملی رقبای سختی مانند احسان حاج صفی و مهرداد پولادی پیش‌رو داری که سن و سالشان از تو کمتر است.

- آنها خیلی هم از من جوان‌تر نیستند. ضمن اینکه در فوتبال دنیا پختگی و تجربه حرف اول را می‌زند. مطمئن باشید که من تمام سعی‌ام را می‌کنم که به تیم ملی بگردم. اگر واقعا اینقدر خوب بودم که به تیم ملی دعوت شدم، سعی می‌کنم بازی‌های خوبی را انجام دهم، در غیر این صورت برای تیم ملی و صعودش به جام جهانی دعا می‌کنم.

* خیلی‌ها معتقدند که در این چند ساله فوتبال ایران با افت زیادی روبرو شده و دیگر کمتر شاهد ظهور بازیکنان بزرگ در فوتبال ایران هستیم.

- من هم با این نظر موافقم. وقتی تیم ملی ایران به رتبه پنجم تیم‌های آسیایی سقوط می‌کند نشان می‌دهد که فوتبال ایران با افت زیادی روبرو شده است. مشکلات زیادی دست به دست هم داده که فوتبال ایران به چنین روزی بیفتد، اما فکر می‌کنم مهم‌ترین مشکل فوتبال ما بی‌ثباتی بازیکنان است.

* اما خیلی‌ها می‌گویند ردوبدل شدن پول‌های میلیاردی فوتبال ایران را به چنین حال و روزی رسانده.

- اگر از من می پرسید من می‌گویم نوش جان بازیکنان فوتبال که چنین پول‌هایی می‌گیرند، اما واقعیت چیز دیگری است. اگر شما با بازیکنان دیگر هم صحبت کنید، آنها به شما خواهند گفت که تنها رقم‌های چند صد میلیونی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌شود و بازیکنان نمی‌توانند تمام قراردادهایشان را کامل دریافت کنند. خود من سه سال است که از صبا حقم را می‌خواهم یا از پیکان هنوز طلبکار هستم.

* تو در تیم ملی با مربیان زیادی کار کردی، از برانکو تا امیر قلعه‌نویی. درست است که با کی‌روش کار نکردی، اما چه برداشتی از عملکردش در فوتبال ایران داری؟

- کی‌روش مربی بزرگی است، اما باید این را بگویم که بزرگ‌ترین مربی دنیا هم برای موفقیت در یک کشور نیاز به زمان دارد. باید مشکل فوتبال ایران ریشه‌ای حل شود. فکر می‌کنم یکی دیگر از مشکلات اصلی فوتبال ایران کم شدن استعدادهاست. باید یک تیم قوی برای پیدا کردن استعدادها در فوتبال ایران بسیج شوند. فکر می‌کنم این تنها راهی است که پیش‌روی فوتبال ما قرار دارد. اگر این اتفاق نیفتد وضعیت از شرایطی که داریم بدتر خواهد شد.

* فکر می‌کنی تیم ملی می‌تواند به جام جهانی برود؟

- شرایط سخت است، اما من به عنوان یک ایرانی امیدوارم که تیم ایران راهی جام جهانی شود تا مردم خوشحال شوند.

* داربی ۷۶ نزدیک است فکر می‌کنی وضعیت کدام تیم برای پیروزی در این بازی بهتر است؟

- فارغ از این که چه نتیجه‌ای ثبت می‌شود، امیدوارم دو تیم بازی خوبی از خود ارائه کنند و روز جمعه دیدار پر گلی ثبت شود. در حال حاضر هم پرسپولیس، هم استقلال شرایط خوبی دارند و سخت است که بتوان درباره نتیجه‌ بازی حرفی زد. امیدوارم با حضور تماشاگران روز خوبی در فوتبال ایران رقم بخورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین 71

      نیکخت ::نوش جان بازیکنان فوتبال که چنین پول‌هایی می‌گیرند!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج