۴۱۰۵۷
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

iPad Mini vs Nexus ۷

مقایسه iPad Mini و Nexus ۷ دو تبلت ۷ اینچی

این رقابت بین اپل و اندروید است. ما در این مقاله سعی کرده ایم دو تبلت کارآمد شرکت اپل و گوگل را با هم مقایسه کنیم. با تولد نکسوس ۷ گوگل، خانواده نکسوس به نخستین تبلت خود خوشامدگویی کرد. از آنجا که گوگل نمی تواند به تنهایی سخت ‌افزار محصولاتش را بسازد، این تبلت را شرکت ایسوس ساخته است.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

برترین ها: آی ‌پد مینی در برابر نکسوس 7: این رقابت بین اپل و اندروید است. ما در این مقاله سعی کرده ایم دو تبلت کارآمد شرکت اپل و گوگل را با هم مقایسه کنیم. با تولد نکسوس 7 گوگل، خانواده نکسوس به نخستین تبلت خود خوشامدگویی کرد. از آنجا که گوگل نمی تواند به تنهایی سخت ‌افزار محصولاتش را بسازد، این تبلت را شرکت ایسوس ساخته است.

این تبلت 7 اینچی آمده است تا بازار تبلت های اندرویدی را به دست بگیرد و با رقیبی همچون آی‌ پد مینی اپل رقابت کند. نکته قابل ذکر در مورد این تبلت پردازنده چهارهسته ای و گرافیک بسیار خوب آن است. البته نباید فراموش کرد که نکسوس 7 نخستین تبلتی است که با نسخه 4.1 سیستم‌ عامل اندروید عرضه می شود.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

اپل نیز سرانجام با تولید آی ‌پد مینی به عرصه تولیدکنندگان تبلت های ۷ اینچی وارد شده است. این تبلت ۷.۹ اینچ اندازه و دو دوربین در جلو و عقب دارد. صفحه نمایش ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسلی آی‌ پد مینی از دیگر رقبا جا مانده است و به جای پردازنده چهار هسته ای همچون نکسوس ۷، از پردازنده دو هسته ای A۵ SoC بهره می برد.

اندازه ۷ اینچ این دستگاه ها از برخی نظرها چندان جالب نیست اما از این نظر که کوچک هستند و به راحتی در جیب های بزرگ جا می شوند می توان آنها را تحسین کرد.

طراحی

آی‌پد مینی: از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. آی ‌پد مینی فقط ۳۰۸ گرم وزن دارد به طوریکه اپل ادعا می کند این دستگاه از یک دفترچه کاغذی سبک تر است. ضخامت این دستگاه ۷.۲ میلی‌متر است و به اندازه یک مداد باریک است. باید بدانید آی‌پد مینی ۲۳ درصد باریک تر از آی‌پد جدید ۹.۷ اینچ است.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

نکسوس ۷: بدنه این تبلت مستطیلی بافت‌ دار است به همین دلیل احتمال لیز خوردن آن در دست کم است و مدت زمان طولانی تری می توان آن را در دست نگه داشت. این تبلت حدود ۳۴۰ گرم وزن دارد و در مقایسه از تبلت های کیندل فایر آمازون و گلکسی تب ۲ سامسونگ سبک تر است. ضخامت بدنه دستگاه حدود ۱۰.۵ میلی‌متر است. از این رو نمی توان آن را جزو تبلت های باریک به شمار آورد اما دستگاه چندان چاقی هم نیست. البته به طور آشکارا از آی ‌پد مینی چاق تر است.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

صفحه نمایش

آی‌پد مینی: برای مدت طولانی همه تصور می کردند که این دستگاه با نمایشگر ۷.۸۵ اینچ عرضه خواهد شد اما اپل آن را کمی بزرگ تر و با اندازه ۷.۹ اینچ از نوع LED چند لمسی طراحی و تولید کرده است. این نمایشگر از فناوری IPS بهره می برد که زاویه دید عریضی در اختیار کاربر قرار می دهد. متاسفانه صفحه نمایش رتینا در آی ‌پد مینی وجود ندارد اما رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل با تراکم تصویر ۱۶۳پیکسل در هر اینچ این نمایشگر را به اندازه نمایشگر آی‌پد ۲ باکیفیت کرده اند. ۰.۹ اینچ بزرگ تر بودن صفحه نمایش از تبلت های ۷ اینچ به این مفهوم است که کاربر فضای بیشتری برای تماشای فیلم و وب‌ گردی در اختیار دارد.

نکسوس ۷: اگر انتظار دارید که نکسوس ۷ گوگل صفحه نمایش رتینا با کیفیت فوق العاده داشته باشد، سخت در اشتباه هستید. البته باید گفت به نسبت ۷ اینچ بودن و ارزان بودن دستگاه، نمایشگر این تبلت بسیار هم خوب است. نمایشگر ۷ اینچ نکسوس ۷ از نوع IPS است و تصاویر را با کیفیت ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل نمایش می دهد. هر چند که نمی توان آن را با صفحه نمایش آی ‌پد سه اپل مقایسه کرد. صفحه نمایش دستگاه زاویه دید خوبی در هر دو جهت عمودی و افقی دارد. تراکم پیکسل های آن نیز ۲۱۶ پیکسل در هر اینچ است و می توان با راحتی بیشتری در آن متن های نوشتاری یا کتاب خواند.

دوربین

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

آی ‌پد مینی: آی ‌پد مینی دوربینی ۵ مگاپیکسل در قاب عقب خود به همراه فلاش برای عکاسی در محیط های کم نور دارد. دوربینی نیز با نام FaceTime HD در جلوی تبلت به منظور چت تصویری قرار دارد. این دوربین می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p اچ‌دی فیلم‌ برداری کند. همچنین لرزش ‌گیر تصویر نیز دارد که به لطف آن عکس ها و تصاویری با کمترین میزان نویز خواهید داشت.

نکسوس ۷: گوگل اعتقاد دارد که عکاسی و فیلم ‌برداری با تبلت چندان مورد توجه و استقبال کاربران نیست به همین دلیل در پشت تبلت نکسوس ۷ این شرکت هیچ دوربینی کار گذاشته نشده است. فقط یک دوربین با کیفیت ۱.۲ مگاپیکسل در جلوی دستگاه به منظور برقراری تماس و چت تصویری وجود دارد.

سیستم‌عامل

آی‌پد مینی: سیستم‌عامل آی‌پد مینی، iOS ۶ است. این نسخه از سیستم‌عامل اپل بسیار بهتر از نسخه های پیش ظاهر شده است. رابط کاربری آن بهبود یافته است، App Store تغییر شکل داده است و از iCloud پشتیبانی می کند. فناوری Siri نیز در این نسخه بهبود یافته است. از دیگر تغییرات باید به FaceTime از طریق شبکه نسل سوم (۳G) و نقشه اپل TomTom اشاره کرد. iOS ۶، یکی از بهترین سیستم‌عامل های موجود است و در این تبلت نیز به خوبی خودنمایی می کند.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

نکسوس ۷: نکسوس ۷ گوگل نخستین تبلتی است که به صورت پیش فرض نسخه ۴.۱ Jelly Bean اندروید را در خود دارد. نسخه آب‌نبات ژله‌ای اندروید بسیار هوشمندتر و واکنش پذیرتر از نسخه های پیشین است. یکی از بزرگ ‌ترین امکانات و تغییرات نسخه آب‌نبات ژله ای، پروژه Butter است. این قابلیت برای بهبود کارایی و سرعت سیستم عامل و رفع مشکل دیرکرد و تاخیر در نسخه های پیشین به آب ‌نبات ژله ای اضافه شده است. پروژه باتر اجازه می دهد تا پردازنده و گرافیک بتوانند موازی با هم کار کنند و دیگر لازم نیست برای انجام کارها منتظر یکدیگر بمانند.

قدرت

آی ‌پد مینی: همچون نسل چهارم آی ‌پد ۴، A۶X ندارد اما آی ‌پد مینی همچون آی ‌پد ۲ و آی ‌فون ۴S، پردازنده A۵ دارد. این پردازنده دوهسته ای است و همچون پردازنده نکسوس ۷ ایسوس چهار هسته ای نمی باشد.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

نکسوس ۷: شاید بتوان گفت تنها نکته ای که نکسوس ۷ را یک سر و گردن بالاتر از تبلت های ۷ اینج موجود نگه می دارد، قدرت بسیار خوب پردازنده آن است. این تبلت، پردازنده چهارهسته ای تگرا ۳ دارد. نکسوس ۷ نخستین تبلت ۷ اینچ دنیاست که پردازنده چهارهسته ای دارد. به همین دلیل نیز انجام چند کار همزمان و پخش و اجرای ویدئوهای باکیفیت در آن بسیار خوب انجام می شوند. پردازنده ۱۲ هسته ای گرافیکی آن نیز اجرای بازی ها را در آن بسیار آسان کرده است.

مقایسه iPad Mini و Nexus 7 دو تبلت 7 اینچی

تگرا ۳ یک پردازنده چهار هسته ای بعلاوه یک هسته مجزای کم مصرف دارد. این هسته کم مصرف زمانی فعال می‌شود که Nexus ۷ در حال انجام کارهای سبک مانند تماشای ویدئو یا گشت و گذار در اینترنت باشد. در این حالت چهار هسته دیگر غیر فعال می‌شوند و این کار باعث افزایش میزان شارژدهی باتری می‌شود. این پردازنده به اندازه کافی قوی هست و هنگام اجرای بازی‌های سه بعدی یا انجام پردازش ‌های سنگین هیچ گونه کاهش سرعتی را شاهد نخواهیم بود. دستگاه یک گیگابایت رم دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع NVIDIA GeForce است.

اتصالات

آی ‌پد مینی: اپل ادعا می کند که وای ‌فای دوبانده ۸۰۲.۱۱n موجود در این تبلت دوبرابر بهتر از مدل های پیشین آی ‌پد کار می کند.

نکسوس ۷: درگاه میکرو SD ندارد. متاسفانه تنها راه اتصال به اینترنت توسط نکسوس ۷ استفاده از وای ‌فای است و این تبلت تراشه اتصال به شبکه های موبایلی را ندارد. اما از دیگر اتصالات این دستگاه می توان به فناوری NFC، بلوتوث، GPS، قطب نمای دیجیتال و حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ اشاره کرد. این تبلت با داشتن تراشهNFC نیز می‌تواند از طریق Android Beam با سایر دستگاه های مجهز به این فناوری تبادل اطلاعات داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرانک

      ممنون از اطلاعات خوبتون لطفاً قیمتها را هم مشخص کنید. ممنون

    • ahmad

      من به شخصه از طرف داران ios هستم ولی در این جا بین این دو تبلت ~7 اینچی، nexus 7 را انتخاب می کنم.

    • شیما

      من nexus7دارم.خیلی ازش راضیم.

    • neda

      ok

    • ali

      من مشکل پول ندارم بین اینا من فقط تو دوربین و سیستم عامل موندم؟
      کودوم بهتره ؟

    • شمهقثظش

      فقط نکسوس 7.تازگی هم سیم کارت خور هم اومده

    • amj

      fagad nexus

    • حسام

      عالیه نکسوس 7 منکه خیلی دوسش دارم

    • Manoochehr

      من آیپد مینی دارم و خیلی هم راضیم...
      تازه با تبلتای دیگه هم مقایسه کردم (از جمله همه گلکسی تب ها,نکسوس 7 و 10) اگه یه بار با دست خودتون مقایسه کنید می فهمید که آیپد مینی خیلی خیلی بهتره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج