۴۱۰۵۹۱
۵۰۸۰
۵۰۸۰
پ

دستگاهی که روزانه ۱۱ گالن آب آشامیدنی از هوا می گیرد!

آیا می دانستید ۲.۲ میلیارد نفر در جهان به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند؟ و این که زن‌ها و کودکان بیش از ۶ ساعت در روز صرف جمع آوری و حمل آبی می کنند که اغلب آلوده است تا نیازهای خانواده شان را تامین کنند؟

برترین‌ها: آیا می دانستید ۲.۲ میلیارد نفر در جهان به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند؟ و این که زن‌ها و کودکان بیش از ۶ ساعت در روز صرف جمع آوری و حمل آبی می کنند که اغلب آلوده است تا نیازهای خانواده شان را تامین کنند؟
«واتر سیر» یک راه حل نوآورانه برای فراهم کردن آب آشامیدنی تمیز برای بخش وسیع تری از جمعیت است. این دستگاه بر پایه قوانین ساده چگالش طراحی شده و در حال حاضر در مرحله آزمایش برای نهایی شدن طرح آن است. این دستگاه ۱.۸ متر در زمین کاشته شده و به دیواره های فلزی دستگاه اجازه می دهد توسط خاک های اطرافش خنک شود. توربین های بادی بالاتر از زمین، تیغه های داخلی را می چرخانند که هوا را به داخل محفظه تراکم هدایت می کند. هوای گرم خنک می شود و بخار آبی ایجاد می شود که داخل محفظه های تراکم در پایین می رود. سپس آب می تواند با یک پمپ متصل جمع آوری شود و باتوجه به این واقعیت که درجه حرارت خاک همیشه سردتر از هوای بیرون است، این دستگاه ۲۴ ساعت روز حتی بدون باد هم کار می کند. در آزمایشاتی که در سانفرانسیسکو انجام شد بیش از ۱۱ گالن آب در روز از این دستگاه به دست آمد، هرچند عملکرد واقعی بستگی زیادی به محیط پیرامون دارد. نمونه اولیه با هدف تولید ۳۷گالن آب آشامیدنی در روز طراحی شده است. آب جمع آوری شده مقطر است و بنابراین از آب شیر هم تمیزتر است، صرف نظر از آلاینده های هوا و فیلتر روی دستگاه که تضمین می کند حشرات و گردو خاک نمی توانند وارد محفظه شوند. همه این ها بدون استفاده از هرگونه منبع انرژی خارجی انجام می شود.
دستگاهی که روزانه 11 گالن آب آشامیدنی از هوا می گیرد!
دستگاهی که روزانه 11 گالن آب آشامیدنی از هوا می گیرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج