۴۱۰۶۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شب طلایی حسنی و دوستان

برنامه «اکسیر»، شنبه شب با دعوت از سرهنگ علیرضا علیفر و پرستو صالحی، دو چهره جنجالی شبکه های اجتماعی، به رفتارشناسی مخاطبان و بازیگران در این فضا وارد شد.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: برنامه «اکسیر»، شنبه شب با دعوت از سرهنگ علیرضا علیفر و پرستو صالحی، دو چهره جنجالی شبکه های اجتماعی، به رفتارشناسی مخاطبان و بازیگران در این فضا وارد شد.

حساب برنامه «اکسیر» شنبه شب با تمام برنامه های چند وقت اخیرش جدا بود، فرزاد حسنی، برنامه ای کاملا جدید به سبک و سیاق تاکشوهای شبانه روی آنتن برد و به بحثی بسیار مهم در حوزه سلامت وارد شد؛ بحث سلامت روانی و عادات عجیب مردم در شبکه های اجتماعی. او برای بررسی کامل ابعاد ماجرا، از سرهنگ علیرضا علیفر (گزارشگر فوتبال) و پرستو صالحی (بازیگر) دو نفر از چهره های خبرساز شبکه های اجتماعی دعوت کرد و با حضور یک کارشناس ارتباطات و گفتگو با مردم و بازیگران مختلف، همه جوانب ماجرا را شکافت.

برنامه شنبه شب اکسیر، یکی از کامل ترین برنامه ها در زمینه رفتار اجتماعی در شبکه های اجتماعی بود و به سوالات جالبی مثل اینکه «چرا مردم فحش می دهند؟»، «چرا چهره یک فرد مطرح یک مرتبه در شبکه اجتماعی فرو می ریزد؟» یا «جایگاه فالوئرها در زندگی حرفه ای بازیگران کجاست؟» به صورت کاملا کارشناسی جواب داد.
شب طلایی حسنی و دوستان

مواجهه فرزاد حسنی با علیفر

سرهنگ علیرضا علیفر، درست در شرایطی به برنامه «اکسیر» دعوت شد که بیشتر مخاطبان از اشتباه او روی آنتن زنده در خصوص طرح ورزشگاه... که به اجرای «دولاب امیر» معروف شد خبر داشتند و کماکان می دانستند در شبکه های اجتماعی چه واکنش هایی پیرامون این گزارشگر وجود داشته. در این شرایط چگونگی ورود فرزاد حسنی به ماجرا کاملا حساس به نظر می رسید.

حسنی از همان ابتدا بدون کمترین حاشیه ای، ماجرا را به سمت دستکاری اطلاعات در ویکی پدیا و ماجرای اشتباه علیفر برد و از او پرسید: «فکر می کنم از شب بازی لهستان و ایرلند شمالی، توجه شبکه های اجتماعی خیلی بیشتر به سمت شما جلب شد؟» بعد هم از او خواست تا نظرش را راجع به فحاشی های مردم عادی در شبکه های اجتماعی نسبت به خودش بگوید.

علیفر توپ را در زمین حسودان انداخت و گفت که خیلی ها به موفقیت او در گزارشگری حسادت می کنند و این فحاشی ها از آنجا آب می خورد. حسنی از اینجا به بعد موضع جالبی گرفت و به جای اینکه با او وارد چالش شود، سوالاتی اساسی نظیر اینکه «چرا کسی به عادل فردوسی پور حسادت نمی کند؟» یا «چرا مردم به این سمت می روند که با شما و خیابانی شوخی بکنند؟ چرا کوچک ترین اشتباهات شما را در فضای مجازی بزرگ می کنند؟» و ... را مطرح کرد؛ سوالاتی که از یک طرف علیفر جواب خاصی برای شان نداشت و از طرف دیگر علامت سوال ها را برای ورود به بحث کارشناسی بعدی بیشتر می کرد.

استفاده از نظرات کارشناس

با ورود کارشناس به بحث، فرزاد حسنی ماجرا را به سمت و سویی برد که نظارت کارشناس بالاتر از بحث های خودش و علیفر قرار بگیرد و مخاطب این مسئله را باور کند. بشیر حسینی استاد علوم ارتباطات دانشگاه صدا و سیما نسبت به اظهارات علیفر درباره اینکه چرا وزارت ارشاد با این واکنش های مخاطبان برخوردی نمی کند، موضع گرفت و گفت سرعت توئیت ها و انتشار کامنت ها آنقدر بالاست که اگر وزارت ارشاد را صد برابر بزرگتر کنیم باز هم فضا قابل کنترل نیست.

اینجا بود که حسنی تصمیم گرفت برای اینکه با علیفر همسو حرکت کند، ماجرای اثرگذاری مستقیم رسانه ها به افکار عمومی را مطرح کند و گفت که با علیفر موافق است که در بحث فحاشی در زمینه اشتباه او، سایت ها جهت دهی کرده اند. جالبی ماجرا اینجا بود که کارشناس این بار با حسنی هم مخالفت کرد و گفت هیچ رسانه ای نمی تواند مستقیما روی فکر مردم نفوذ داشته باشد. پایان بحث کارشناس به اینجا رسید که مردم در شرایط عادی عصبانی هستند و واکنش های شان در شبکه های اجتماعی، متاثر از رفتارشان در خود جامعه است و ...
شب طلایی حسنی و دوستان

چرا فالوئرها مهمند؟

با ورود پرستو صالحی به استودیو بحث فالوئرها و اهمیت پدیده طرفداری در شبکه های اجتماعی برای بازیگران و چهره ها مطرح شد. فرزاد حسنی از همان ابتدا اعلام کرد که پرستو صالحی به او توصیه کرده که اصلا در مصاحبه رحمی به او نکند و هر چه می خواهد بپرسد. او هم طوفانی شروع کرد و پرسید چرا آنقدر حضور در فضای اجتماعی برای هنرمندان جدی است؟

پاسخ های صالحی دقیقا همان چیزهایی بود که حسنی در برنامه انتظار مطرح شدنش را داشت. گفت بازیگرانی که در طول سال بیکارند، هیچ جایی دیده نمی شوند و بالاخره باید خودشان را یک جوری نشان دهند. حسنی پرسید: «پس شبکه های اجتماعی در حد من را ببینید عمل می کنند؟» صالحی گفت خیلی از بازیگران در شرایط بیکاری صرفا با حضور در برنامه های مختلف امرار معاش می کنند و برنامه ها هم در صورتی از یک بازیگر دعوت می کنند به برنامه بیاید که تعداد فالوئرهایش زیاد باشد و برای شان تبلیغ کند.

اشاره به ماجرای ماه عسل

حسنی در بخشی از صحبت هایش سراغ ماجرای حضور پرستو صالحی در برنامه «ماه عسل» رفت و پرسید بعد از ماه عسل، فالوئرهایت خیلی زیاد شد؟ صالحی گفت نهایتا ۳۰۰-۲۰۰ نفر بیشتر شد. بعد خودش گفت که بعضی ها انتقاد می کنند چرا ماها همه جا هستیم؟ اما در جواب به آنها باید بگویم چون از این راه پول در می آورم، چون مادرم مریض است و ... اینجا بود که حسنی دوباره وسط حرفش پرید و گفت: «خب خب صحبت ها دارد ماه عسلی می شود. اینجا اکسیر است...»

حسنی پرسید: «گاهی وقت ها مخصوصا پست هایی می گذاری که جلب فالوئر می کند؟» صالحی جواب داد موقعی که دارد پست می گذارد، به این مسئله فکر نمی کند و حسنی گفت: «هزار بار گفتی که داری به دیده شدن فکر می کنی، چطور واسه یک پست فکر نمی کنی؟» گفتگوی صریح میان فرزاد حسنی و پرستو صالحی، به یکی از نکات مثبت این برنامه تبدیل شد و اتفاقا جواب های صادقانه صالحی به سوالات بخش مهمی از ابهامات در زمینه اهمیت فالوئرها برای بازیگران را روشن کرد.

خود بازیگران مقصرند

بخش جالب دیگر این برنامه در گزارش هایی از برخی بازیگران اتفاق افتاد. علی دهکردی و عبدالرضا اکبری افرادی بودند که راجع به واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به چهره ها اظهارنظر کردند. بخش مهمی از اظهارنظرها در این رابطه بود که خود بازیگران و چهره ها مسبب اصلی فحاشی ها هستند. مثلا عبدالرضا اکبری گفت: «بعضی وقت ها بعضی از دوستان پست های عجیبی از سفرشان می گذارند که اصلا لزومی ندارد. انگار خودمان دل مان می خواهد خودمان را مطرح کنیم.»

موفقیت فرزاد حسنی در اجرا

برنامه «اکسیر» شنبه شب، شروع موفقیت آمیزی در زمینه بحث رفتارشناسی در شبکه های اجتماعی بود که اتفاقا به صورت بسیار بطئی، به رفتارشناسی بازیگران و چهره ها در این فضای مجازی هم کنایه می زد. فرزاد حسنی با شناخت کامل نسبت به رفتار اجتماعی این چهره ها گفتگوهایش را شروع کردو در هر دو مورد به نتیجه دلخواهش رسید. مسیری که امیدواریم اکسیر در ادامه روی آن حرکت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج