۴۱۰۷۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراض خانواده یک شاهزاده به نیکول کیدمن

شاهزاده آلبرتِ موناکو و دو خواهرش، فیلم زندگینامه ای جدیدی را که با بازی نیکول کیدمن در نقش مادرشان، گریس کلی، در دست تولید است «داستانی کاملا تخیلی» خوانده اند.

کافه سینما : شاهزاده آلبرتِ موناکو و دو خواهرش، فیلم زندگینامه ای جدیدی را که با بازی نیکول کیدمن در نقش مادرشان، گریس کلی، در دست تولید است «داستانی کاملا تخیلی» خوانده اند.

آلبرت که از سال ۲۰۰۵ موناکو را اداره می کند، همراه با دو خواهرش، شاهزاده خانم کارولین و شاهزاده خانم استفانی، بیانیه‌ی مشترکی را در نکوهش و تقبیح این پروژه‌ی سینمایی که «گریس از موناکو» نام دارد منتشر کرده اند.

این سه نفر از خاندان سلطنتی کشور کوچک موناکو در قسمتی از این بیانیه آورده اند: «ما هیچ گونه همکاری در ساخت این پروژه که ادعا می کند درباره‌ی زندگی والدین مان بوده است نداشته ایم. این فیلم برای ما به منزله‌ی اثری بیوگرافیک تلقی نمی شود و صرفا قسمتی از زندگی مادرمان را به تصویر می کشد که آن هم بی جهت زرق و برق داده شده است و اشتباهات تاریخی آشکار و صحنه هایی سرتاسر تخیلی دارد.»

اعتراض خانواده یک شاهزاده به نیکول کیدمن

گریس کلی در دهه پنجاه میلادی یکی از مشهورترین هنرپیشه های هالیوود بود و طی همین دهه در تعدادی از فیلمهای معروف و کلاسیک ستایش گر همیشگی اش، آلفرد هیچکاک، بازی کرد؛ فیلم هایی چون «پنجره عقبی»، «دستگیری یک دزد» و «حرف میم را برای قتل بگیر». او در سال ۱۹۵۶ هالیوود را ترک و با شاهزاده رینیر سوم ازدواج کرد و از آن پس به «شاهزاده خانم گریس» معروف شد.

«گریس از موناکو» که قرار است در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شود، نخستین سالهای ورود کلی به موناکو را به تصویر می کشد. این فیلم مخصوصا از آن جهت قابل توجه است که نیکول کیدمن ۴۵ ساله در نقش گریس کلیِ در آن زمان ۳۲ ساله ظاهر شده است.

تمرکز فیلم بر سال ۱۹۶۲ و زمانی ست که کشورهای موناکو و فرانسه در جدال با یکدیگر بودند و گریس کلی نقشی حیاتی در جلوگیری از شدت گرفتن این تنش بازی کرد. فیلم هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد و اولیور جهان، سازنده «زندگی همچون گل رز»، آن را کارگردانی می کند و تیم راث هم در نقش شاهزاده رینیر حضور دارد.

کیدمن گفته است که جذابیت فیلم برای او در چگونگی به تصویر کشیدن مرحله‌ی گذار بازیگر جوان از یک ستاره سینما به یک شاهزاده خانم در سال ۱۹۶۲ است: «فیلم بازگو کننده‌ی نه تنها انسانیت فوق العاده‌ی او، که هراس ها و سستی هایش بعد از ترک آن فعالیت حرفه ای درخشان در هالیوود است.»

در اواسط دهه پنجاه و پیش از این ازدواج، شایعاتی مبنی بر ارتباط گریس کلی و محمدرضا شاه پهلوی وجود داشت تا آنجا که صحبت از ازدواج این دو نیز در افواه به گوش می رسید. امری که نهایتا محقق نشد و شاه سابق در هراس از اعتراضات داخلی از این ازدواج صرف نظر کرد. گریس کلی در سال ۱۹۸۲ و در سن ۵۲ سالگی در سانحه رانندگی درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مارال

      چقدنازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج