۴۱۱۰۱۹
۱ نظر
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۰۳۹
پ

چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟

هدفون ها بر اساس نحوه قرارگیری روی گوش به انواع مختلفی دسته بندی می شوند؛ از هدفون های داخل گوشی کوچک گرفته تا هدفون های روی گوشی حرفه ای که به کار موزیسین ها می آید.

مجله همشهری دانستنیها - سحر ملک پور: اگر چه مدت زمان زیادی از زمان ساخته شدن اولین هدفون ها نمی گذرد، اما این محصول با سرعتی چشمگیر پیشرفت کرده است و امروز جایگاه مهمی در زندگی روزانه بسیاری از مردم سراسر جهان دارد. هدفون ها بر اساس نحوه قرارگیری روی گوش به انواع مختلفی دسته بندی می شوند؛ از هدفون های داخل گوشی کوچک گرفته تا هدفون های روی گوشی حرفه ای که به کار موزیسین ها می آید.
سرعت پیشرفت کیفیت و عملکرد این محصولات به شکل سرسام آوری بالاست و سالی نیست که شرکت های معتبر محصولات جدید خود را به بازار عرضه نکنند. اگر به موسیقی علاقه مند هستید، پس بدون شک به کیفیت صدایی هم که می شنوید، توجه می کنید.
چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
کیفیت، شفافیت، بلندی، وضوح، حذف سر و صداهای محیطی و... از جمله عواملی هستند که وجود داشتن یا نداشتن شان باعث انتخاب محصولی خاص می شود. البته به جز این ها، نمی توانیم قیمت را هم نادیده بگیریم. در راهنمایی این شماره چهار هدفون با کاربری های مختلف که قابلیت خرید در بازار ایران را هم داشته باشند معرفی کرده ایم و به نکته هایی اشاره کرده ایم که خوب است هنگام خرید هدفون به خاطر داشته باشید.

Pioneer SE-CL751
قیمت و کیفیت صدای مناسب:

این محصول شرکت «پایونیر»، به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به موسیقی دلخواه خود گوش دهید (به دلیلی پوشش آکوستیکی صدا بیرون نمی رود). طراحی این هدفون به گونه ای است که وزن کمی دارد و به همین خاطر می توانید برای مدت طولانی و بدون خستگی از آن استفاده کنید. همچنین با داشتن پوشش روی سر گوشی ها سیلیکونی، قرار گرفتن آن ها روی گوش باعث خستگی و اذیت کاربر نمی شود.
اتصال به انواع مختلف گوشی های اندروید و آی او اس با جک ۳.۵ میلی متری، کابل ۱.۲ متری با روکش پلاستیکی با کیفیت و امپدانس ۱۶اهمی از ویژگی های این هدفون است. همچنین این هدفون، فرکانس را در محدوده شنوایی انسان به طور کامل پشتیبانی می کند، به همین دلیل می توانید تمام صداهای تولید شده در یک اثر موسیقایی را با وضوح و کامل بشنوید.

چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
وزن: ۱۱گرم
بیشینه قدرت ورودی: 100 میلی ولت
حساسیت: ۱۰۱ دسی بل
قیمت: حدود 210 هزار تومان


Audio Technica ATH Sport1BL
هدفون ورزشی:

حتما برایتان پیش آمده است که دلتان بخواهد هنگام ورزش یا فعالیت های فیزیکی به موسیقی گوش دهید، ولی هدفون نا مناسب نگذاشته درست بشنوید. هدفون های ورزشی برای این طراحی شده اند که به شما کمک کنند هنگام ورزش هم بتوانید به وضوح و با کیفیتی خوب، به موسیقی دلخواه تان گوش بدهید. محصول شرکت «آدیو تکنیکا» با قیمتی مناسب کیفیت نسبتا خوبی را ارائه می دهد.
این نوع هدفون به دلیل فرم پشت گوشی آن، باعث می شود در حین تحرک هدفون کاملا ثابت بماند و صدا با کیفیت به گوش برسد. وزن مناسب و حساسیت ۱۰۰دسی بلی این هدفون کمک می کند که بتوانید به خوبی در طول فعالیت فیزیکی از موسیقی لذت ببرید. این هدفون با طراحی زیبا در رنگ های متنوعی عرضه می شود تا بتوانید آن را با لباس ورزشی خود هم، ست کنید. این هدفون با جک ۳.۵ میلی متری به راحتی به انواع گوشی ها و دیگر موزیک پلیرها متصل می شود.

چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
وزن: 11 گرم
بیشینه قدرت ورودی: ۲۰۰میلی ولت
رنج فرکانسی: 20هرتز تا 23 کیلو هرتز
امپدانس: ۱۶ اهم
قیمت: حدود 105 هزار تومان


Sennheiser CX5.00G Black
زیبا و با کیفیت:

بدون شک وقتی صحبت از کیفیت، زیبایی و ساخت هدفون باشد، نمی توانیم شرکت آلمانی «سنهایزر» را فراموش کنیم. گرچه محصولات این شرکت کمی گران هستند اما هیچ وقت از خرید هدفونی که نام سنهایزر را بر خود دارد، پشیمان نمی شوید. هدفون «سی ایکس ۵» ساخت این شرکت، یکی از کامل ترین و بهترین های این مجموعه به شمار می رود و تمام ویژگی هایی را که در یک هدفون چند منظوره به دنبالش هستید، دارد.
صدایی شفاف و با کیفیت به خصوص در فرکانس های بالاتر از ویژگی های این مدل است. قابلیت اتصال به انواع گوشی های اندروید و آی او اس و همچنین قابلیت پاسخ به تماس ها از دیگر امکانات این هدفون است. ریموت کنترل و قابلیت تنظیم صدا و داشتن میکروفون از دیگر ویژگی های این هدفون محبوب است. اگر به دنبال هدفونی با صدای شفاف، بیسی لذت بخش و به اندازه و ظاهری جذاب هستید، سی ایکس ۵ را از دست ندهید.

چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
وزن: ۱۶ گرم
حساسیت: 118 دسی بل
رنج فرکانسی: ۱۸هرتز تا ۲۲ کیلو هرتز
امپدانس: 18 اهم
قیمت: حدود ۳۲۵ هزار تومان


Philips SHB۸۰۰BK
هدفون بلوتوث دار:

«فیلیپس» یکی دیگر از شرکت های معروف در زمینه ساخت هدفون هاست. محصول شرکت فیلیپس این ویژگی را دارد که می توان با آن هم به موسیقی دلخواه تان گوش دهید و هم هر وقت که بخواهید با کمک بلوتوث به تماس هایتان پاسخ دهید. ظاهری زیبا و وزن کم و سیم های کوتاه که سرهای هدفون را به هم متصل می کنند، به شما این اجازه را می دهند تا بدون وصل کردن هدفون به وسیله های مختلف با کمک بلوتوث به دستگاهتان متصل شوید و از موسیقی لذت ببرید و در همین زمان تماس های مهم و ضروری را هم از دست ندهید.
این هدفون کابل یو اس بی برای شارژ دارد و می توانید به صورت مداوم پنج ساعت و نیم از آن استفاده کنید. همچنین در حالت استندبای، شارژ خود را برای 150 ساعت حفظ می کند. پس اگر می خواهید در حین کار، موسیقی بشنوید و تماس هایتان را هم از دست ندهید، می توانید از این محصول خوب شرکت فیلیپس استفاده کنید.
چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
وزن: 15 گرم
بیشینه قدرت ورودی: ۲۵میلی وات
رنج فرکانسی: هشت هرتز تا 22 کیلو هرتز
امپدانس: ۱۶ اهم
قیمت: حدود 240 هزار تومان


بایدها و نبایدهای خرید هدفون

حساسیت کمتر، صدای ضعیف تر:

شرکت ها و کمپانی های مختلف هدفون هایی با کیفیت هایی متنوع عرضه می کنند. قطعا انتظار ندارید که محصولی که با بی دقتی از جایی مثل مترو می خرید، کیفیت صدای خوبی در اختیارتان بگذارد. برای خرید یک هدفون خوب چند نکته مهم وجود دارد.

۱. گستره فرکانسی:

محدوده شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز است. بنابر این واضح است که هر چه فرکانس پاسخگویی هدفون با این محدوده مطابقت بیشتری داشته باشد، صدای واقعی تری را می شنویم. هر چه کمیته میزان فرکانس قابل پخش برای هدفون به ۱۸ هرتز نزدیک تر باشد، بیس های عمیق تری را می شنویم و در نقطه مقابل هم اگر هدفون توانایی پخش فرکانس تا نزدیک ۲۰ هزار هرتز را داشته باشد، صداهای ریز را واقعی تر و بهتر می شنوید.
چگونه یک هدفون مناسب بخریم؟
۲. حساسیت:

- از مواردی که بر کیفیت پخش صداهای بلند تاثیر می گذارد، حساسیت است. هر چه میزان حساسیت هدفون کمتر باشد، در پخش صداهای بلند ضعیف تر عمل می کند و دچار افت کیفیت و قدرت تفکیک پذیری می شود. هدفون ها با حساسیت بالاتر از ۹۵ دسی بل کاملا راضی کننده هستند.

۳. امپدانس:

اول از همه این نکته را باید بدانید که امپدانس تاثیری بر کیفیت صدای هدفون شما نخواهد گذاشت. میزان مقاومت در سیم پیچ یک هدفون را امپدانس می گویند. این مقاومت وابسته با فرکانس است و همواره در فرکانس هزار هرتز تعیین می شود. گستره امپدانس در تجهیزات صوتی، وسیع و وابسته به کاربردشان است. در هدفون ها این محدوده از ۱۶ اهم تا ۶۰۰ اهم، متغیر است. هدفون ها از نظر امپدانس به سه دسته تقسیم می شوند ۱۶ تا ۱۰۰ اهم هم که کاربری آن ها در دستگاه های کوچک مانند تلفن همراه و لپ تاپ است. ۱۰۰ تا ۳۳۰ اهم که از این هدفون ها در استودیوها استفاده می شود و در نهایت ۳۰۰ تا ۶۰۰ اهم. برای استفاده از این نوع هدفون ها به آمپلی فایرهای کلاس A باکیفیت بالا نیاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج