جاباما
۴۱۱۰۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«برگشتی در کار نیست» از جنگ می‌گوید

مهدی میامی کارگردان نمایش «برگشتی در کار نیست» که درباره تاثیرات جنگ جهانی بر افراد است از جذابیت نمایشنامه این اثر سخن گفت.

خبرگزاری مهر: مهدی میامی کارگردان نمایش «برگشتی در کار نیست» که درباره تاثیرات جنگ جهانی بر افراد است از جذابیت نمایشنامه این اثر سخن گفت.

مهدی میامی در گفتگو با ما درباره نمایش «برگشتی در کار نیست» که کارگردانی آن را برعهده دارد، گفت: نمایشنامه این اثر نوشته اریک بردول و ترجمه هوشنگ حسامی است که به درخواست من، آهو کاظمی قسمتی از آن را بازنویسی کرد.
«برگشتی در کار نیست» از جنگ می‌گوید

وی افزود: «برگشتی در کار نیست» روایتگر زندگی خانواده ای است که در سال های میان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم زندگی می کنند و در خلال داستان تاثیرات جنگ را بر زندگی آنها می بینیم. این را هم باید بگویم که من وقتی نمایشنامه این اثر را خواندم به نظرم جذاب آمد به همین دلیل تصمیم به اجرای آن گرفتم، زیرا اصلا من قصد روی صحنه بردن نمایشی با مضمون جنگ را نداشتم اما به دلیل جذابیت های نمایشنامه این اثر به یکباره این تصمیم را گرفتم.

این کارگردان اظهار کرد: نمایشنامه «برگشتی در کار نیست» کاراکترهایی داشت که فکر می کردم وقتی این شخصیت ها در قالب یک نمایش به صحنه بروند باعث جذابیت اثر می شوند، زیرا برای من بازی ها اهمیت ویژه ای دارند و به نظرم در حال حاضر این اتفاق افتاده است.

میامی عنوان کرد: به نظرم در شرایط کنونی که کشورها درگیر جنگ هستند، می توانیم به خوبی موضوع این نمایش را درک کنیم، ضمن اینکه ما جنگ ایران و عراق را گذرانده ایم و در حال حاضر شاهد وحشی گری های داعش، طالبان و دیگر گروه های تروریستی هستیم به همین دلیل می توانیم با آن به خوبی ارتباط برقرار کنیم.

این کارگردان بیان کرد: ما قسمتی از این نمایش را بازنویسی کردیم، در واقع در بخشی از این نمایشنامه، یک دختر و پسر ۱۶ ساله وجود داشتند که خواهر و برادر یکدیگر بودند، اما ما تصمیم گرفتیم در نمایش به جای آنها یک به زن و شوهر جوانی باشند که با هم زندگی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این چند روزه «برگشتی در کار نیست» که به صحنه رفته، استقبال خوبی از آن شده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

این نمایش از ۲۵ مهر تا ۱۵ آبان‌ماه ساعت ۲۱ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به نشانی تهران، خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان روی صحنه می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج