۴۱۱۱۲۴
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

حمله رسانه اصولگرا به منتقد فراستی

دیدن فیلم آس و پاس، دیدن فیلم عروسی در سالن‌های سینماست و چون سالن سینما برای فیلم است، آس و پاس ناهمگون و عجیب و غریب و خارج از ادراک یک سینمابین و کارشناس سینما می‌نماید.

وب‌سایت نقد سینما: دیدن فیلم آس و پاس، دیدن فیلم عروسی در سالن‌های سینماست و چون سالن سینما برای فیلم است، آس و پاس ناهمگون و عجیب و غریب و خارج از ادراک یک سینمابین و کارشناس سینما می‌نماید.
حمله رسانه اصولگرا به منتقد فراستی
فکر نمی‌کنم این فیلم حتی ارزش قلم برداشتن و نوشتن داشته باشد. یا باید گفت تصور نمی‌کنم با پیشینه‌ای که «آرش معیریان» و آثار او دارند حتی این فیلم ارزش یکبار تحمل دیدن را داشته باشد. اما با صبوری بسیار فیلم را دیدم و خب هر چه حدس می‌زدیم درست بود. نکته جالب توجه این بود که فیلم ما را به عرصه تحلیل پدیده دیگری پرتاب می‌کرد. پدیده فیلم عروسی! فیلم عروسی از اوایل دهه ۷۰ تبدیل به مدیومی ‌شد که قواعد خود را داشت و نیت خاصی نیز پشت آن قرار می‌گرفت.

فیلم عروسی یک ثبت و ضبط بی‌واسطه از یک واقعه زیستی بود که از دید برخی‌ها خنده‌دار و از دید بعضی‌ها بسیار نوستالژیک و قابل دیدن برای چندین و چند بار است. این مدیوم از اثر رسانه‌ای با اینکه مورد تمسخر بسیاری قرار می‌گیرد اما برای اغلب خانواده‌های بخصوص ایرانی مهم است. گویی ثبت و ضبطی اساسی است که باید رنگ و لعاب هم بگیرد. رنگ و لعابی که با موسیقی‌ها و تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های صدا و تصویر و جلوه‌های ویژه حالا عجیب غریب‌تر هم شده است. ترفند‌های گوناگونی که برای ارائه این ارائه و ساخت این مدیوم می‌زنند بسیار جالب توجه و البته هزینه بر شده و این کار را نیز تبدیل به مدیومی‌ بورژوازی کرده است، بگذریم….
اما تماشای این مدیوم باید در چه فضا، جایگاه و جغرافیایی صورت بگیرد؟ و توسط چه کسانی… جواب را می‌دانیم. آس و پاس دیدن فیلم عروسی در سالن‌های سینماست و چون سالن سینما برای فیلم است، آس و پاس ناهمگون و عجیب و غریب و خارج از ادراک یک سینمابین و کارشناس سینما می‌نماید. یک جور فیلم عروسی کج و ماوج که به مدیوم خود نیز وفادار نیست. از فیلم فارسی کم‌ اهمیت‌تر است و حتی تکنیک و تکنولوژی در آن کمتر از فیلم عروسی‌هایی است که دیده‌ایم! دیگر کلمه سخیف نمی‌تواند کمال وصف برای آس و پاس باشد. آس و پاس از ژورنالیسم روزنامه‌ای و مجلات زرد هم ناهمگون‌تر و بی‌ارزش‌تر است.

پی‌نوشت: «اصغر نعیمی‌» در برنامه هفت روبروی «مسعود فراستی» قرار گرفت و هر چه می‌توانست گفت. اما حرف مهمش درباره معاش فراستی بود. آس و پاس دغدغه معاش را بیش از هر چیز برای اصغر نعیمی‌ نشان می‌دهد. نوشتن فیلم عروسی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره خب هستند كسايي كه پشت فراستي هم دربيان همونايي كه حكم چسب رو به صندلي هفت براي فراستي بازي مي كنن !!!
      اقا بحث فيلم اس وپاس نيست بحث همه فيلمهاست بحث شخصيت فراستي است.

    • بدون نام

      فراستی به پشتوانه افراد خاص در جهت ارایه نقد مورد نظر اونا هر اراجیفی که میخواد میگه

    • بدون نام

      لطفا مسئله را سیاسیش نکنید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج