۴۱۱۱۲۹
۵ نظر
۵۲۴۲
۵ نظر
۵۲۴۲
پ

ناامن ترین پیام رسان های جهان اعلام شدند

در رتبه‌بندی امنیتی جدید اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، اسکایپ و اسنپ‌چت در پایین‌ترین رتبه قرار گرفتند.

وب سایت سایبربان: اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده و جزء جدایی‌ناپذیر زندگی امروز شده‌اند. در همین حال، بررسی سازمان عفو بین‌الملل (Amnesty) در مورد حریم‌خصوصی و امنیت سایبری پیام‌رسان‌ها، نتایج جالبی به همراه داشته است.
ناامن ترین پیام رسان های جهان اعلام شدند

این تحقیق بر روی 11 پیام‌رسان محبوب جهان شامل پیام‌رسان فیس‌بوک، واتس‌اپ، اسنپ‌چت، اسکایپ، تلگرام و وایبر، انجام گرفت. این اپلیکیشن‌ها بر مبنای نوع رمزنگاری و مقیاس‌های امنیتی و همچنین رضایت کاربران از امنیت آن‌ها نسبت به دخالت‌های دولتی، رتبه‌بندی شدند.

درحالی‌که اسنپ‌چت (Snapchat) پیام‌ها و تصاویر ارسالی را تنها پس از چند ثانیه به‌طور خودکار حذف می‌کند، در این بررسی از ۱۰۰ نمره، تنها ۲۶ امتیاز کسب کرد. پیام‌رسان‌های بلک‌بری با ۲۰ امتیاز و وی‌چت (Wechat) با صفر امتیاز، در پایین‌ترین رتبه قرار گرفتند.

شریف الساید (Sharif Elsayed)، مسئول تیم حقوق بشر و فناوری امنستی می‌گوید: «اگر تصور می‌کنید خدمات پیام‌رسان خصوصی هستند، در اشتباه هستید. حقیقت این است که جامعه‌ی ما هر روز با حملات جدیدی از جانب مجرمان سایبری و جاسوسان دولتی درگیر است. به‌طور خاص، جوانان بیشتر در معرض خطر قرار دارند، زیرا تصاویر و اطلاعات خصوصی زیادی را از این طریق باهم در میان می‌گذارند.»
ناامن ترین پیام رسان های جهان اعلام شدند

این گزارش ادعا می‌کند، اسکایپ از روش رمزنگاری ضعیفی استفاده می‌کند و تنها امتیاز ۴۰ را برای آن درنظر گرفته‌اند. امنستی اثبات کرده که این اپلیکیشن‌ها از رمزنگاری نقطه‌به‌نقطه استفاده نمی‌کنند.

این ‌درحالی است که پیام‌رسان فیس‌بوک با کسب 73 امتیاز، بالاترین رتبه ازنظر امنیتی را کسب کرده است. بستر نرم‌افزاری فیس‌بوک و واتس‌اپ هم‌اکنون بالاترین رتبه‌ی امنیتی را به خود اختصاص داده‌ است.

امنستی اعلام کرد: «فیس‌بوک، در بین ۱۱ شرکت موردبررسی بالاترین رتبه را ازنظر امنیت روش رمزنگاری در مقابل تهدیدات ضد حقوق بشر و حریم‌خصوصی کسب کرده است.»

البته اپلیکیشن فیس‌بوک تنها در حالت secret conversation خود از رمزنگاری نقطه‌به‌نقطه استفاده می‌کند و در حالت عادی رمزنگاری ضعیف‌تری دارد؛ گرچه واتس‌اپ، به‌طور پیش‌فرض از رمزنگاری نقطه‌به‌نقطه استفاده می‌کند.

همچنین، اپلیکیشن‌های iMessage و Facetime در iOS اپل نیز در این بررسی امتیاز ۶۷ را کسب کرده‌اند. طبق گزارش امنستی، به تلگرام امتیاز ۶۷ داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      جریان چیه تلگرام که خیلی اپدیتر و امنتر از واتس اپ به نظر میرسه... ولی واتس بالاتره!؟

      پاسخ ها

      • عادل حسن سونجی

        هیچ پیام رسانی در جهان اندازه تلگرام امن نیست دلیل زیاد داره که اینجا نمیشه بحث کرد

    • بدون نام

      چه چیزا

    • عباس از شادگان

      پیام رسان تلگرام و واتساپ از نظر کد کردن پیامها تقریبا امن هستن ولی از نظر هک شدن هردوتاشون قابل هک هستن با روشهای مختلف ولی تنها امکان خوب تلگرام که باعث جلوگیری از هک میشه تاید دو مرحله ای هست که به این ترتیب بعد از ارسال کد تایید باید رمزی که تعیین کرده اید رو وارد کنید که وارد تلگرام بشید و این یعنی حتی اگر هکر کد 5 رقمه تایدیه مربوط به ورود به تلگرام شما رو داشته باشه اما بازهم باید رمز خصوصی شمارو بدونه که بتونه وارد اکانت شما بشه !
      به همه دوستان تلگرامی پیشنهاد میکنم حتما تاید دو مرحله ای رو در تلگرام فعال کنید و یک رمز معتبر هم تعیین کنید اگر هم نمیدونید چجوری فقط در گوگل تایپ کنید "نحوه فعال کردن تایید دو مرحله تلگرام"

    • بدون نام

      سنپ چت رو چون کار کردن باهاش پیچیدست پایین داده چون تنها راهی که اطلاعات شخصی رو میشه بروز داد تو سنپ چت از طریق خود کاربره وگرنه امنیتش بالاست و هک کردنش به این سادگیا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج