۴۱۱۱۹۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

وقوع یک طلاق از هر ۲ ازدواج در شمال تهران

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از هر ۲.۲ ازدواج در شمال تهران یک مورد منجر به طلاق می‌شود، اظهار کرد: فضای مجازی باعث شده گفت‌وگوی بین خانواده‌ها کاهش یافته و جمع خانواده‌ها به سمت انزوا، افسردگی و تغییر سبک زندگی حرکت کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از هر ۲.۲ ازدواج در شمال تهران یک مورد منجر به طلاق می‌شود، اظهار کرد: فضای مجازی باعث شده گفت‌وگوی بین خانواده‌ها کاهش یافته و جمع خانواده‌ها به سمت انزوا، افسردگی و تغییر سبک زندگی حرکت کند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در افتتاحیه «همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت» اظهار کرد: در شمال تهران از هر ۲.۲ ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود. در روستاها نیز از هر ۶ ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اقدامات خوبی برای پیشگیری از معلولیت انجام داده است، گفت: سالانه ۳۰ هزار معلول متولد می‌شوند. در حال حاضر در دو استان یزد و کرمان غربالگری و مشاوره قبل ازدواج را بین زوجین انجام داده‌ایم.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در ۲۹ استان دیگر از هر استان یک شهرستان را انتخاب کرده و ۴۰۰۰ زوج را مورد پایلوت و غربالگری قرار داده‌ایم. از میان آنها ۳۰ درصد مورد مشاوره ژنتیکی قرار گرفته‌اند، از بین ۳۰ درصد نیز برای ۲۰ درصد آنها نیز آزمایش ژنتیکی انجام داده‌ایم.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه سعی داریم تا ۵ سال آینده معلول‌زدایی را به حداقل برسیم و آسیب‌های اجتماعی را هم کاهش دهیم، در مورد فضای مجازی تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی به نحوی شده که گفت‌وگوها بین اعضای خانواده را کم کرده و جمع خانواده‌ها را به سمت انزوا، افسردگی، تغییر رفتار و تغییر سبک زندگی برده است.

رییس همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی اظهار کرد: به همین دلیل باید درخصوص کاهش اثرات منفی فضای مجازی اقداماتی در زمینه تحول باورها، تدوین استراتژی و... انجام دهیم تا بتوانیم آسیب‌ها را کنترل و مهار کنیم. به همین دلیل طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای عالی فضای مجازی یک دبیرخانه دائمی برای کاهش چالش‌های فضای مجازی فراهم کردیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در این دبیرخانه با تلفیقی از نهادهای علمی، انجمن‌های مردم نهاد دستگاه‌های اجرایی سعی داریم تا بتوانیم برای برخورد با چالش‌های ناشی از استفاده از فضای مجازی و افزایش فرصت‌ها اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، مجید رضازاده دبیر علمی همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی و رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از زمان اعلام همایش از دستگاه‌های مختلف، دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست کمک کردیم، گفت: بعد از اعلام عمومی همایش، ۱۵۷ چکیده مقاله دریافت کردیم. این چکیده‌ها مورد داوری قرار گرفت و از میان آنها ۷۰ چکیده پذیرفته شد.

وی افزود: بعد از پذیرش چکیده مقالات اصل ۴۰ مقاله دریافت، پذیرفته و رتبه‌بندی شد. از این تعداد ۲۴ مقاله به صورت شفاهی طی ۲ روز در همایش ارائه خواهد شد. مابقی مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. مقالات در ۱۰ محور شامل فضای مجازی و نهاد خانواده، فضای مجازی و تبعات روانی و اجتماعی، هویت‌یابی و فرهنگ‌پذیری و... بوده‌اند.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی، کارگاه‌هایی برای جوانان و نوجوانان در مورد استفاده درست از فضای مجازی در نظر گرفته شده است. همچنین کارگاه‌هایی با موضوع حریم خصوصی در فضای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی افزود: کتابچه‌ای که شامل چکیده پنل‌ها است، چاپ شده و ارائه خواهد شد. همچنین کتاب مجموعه اصل مقالات بعد از ویرایش علمی و ادبی برای دستگاه‌ها ارسال خواهد شد. برای برگزاری این همایش دانشگاه‌های مختلف و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته‌اند. دبیرخانه همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی از روز آینده چهارشنبه ۵ آبان‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شروع به کار خواهد کرد.

همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت امروز و روز آینده (سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آبان‌ماه) در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      اخه توشمال تهران طلاق گرفتن واسشون کلاس میاره

    • بدون نام

      فضای مجازی باعثش نشده. استفاده نادرست ازش باعث شده

    • مهرداد

      والا پایین شهر بدتره ولی چون متاسفانه فضای تزویر و ریا زیاده این عیوب رو می پوشونه

    • بدون نام

      ..........
      دزدی،اختلاس،دروغ،گرانفروشی،طلاق،حجاب،آرایشمردان و زنان،افسردگی،تورم،بیکاری،کم شدن تولد،تجاوز،اعتیادووووو
      تقریبا تو همه موارد جزء رده ها نخستین هستیم آفرین به خودمون

    • بدون نام

      چی کار کنیم؟گریه کنیم یا باهاش جوک بسازیم؟هی آمار میدن که چه دیگه گند همه چی در اومده

    • بدون نام

      الان یعنی شمال تهران بده ؟؟ تا دیروز میگفتن طلاق کم شده جیغ دست هورا ..... الان میگن زیاد شده

    • بدون نام

      جایی که مهریه عند المطالبه باشه بهانه بزرگی است برای خانم ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب از زمان پیامبر تا حالا مهریه عندالمطالبه بوده هیچکسم طلاق نمیگرفته ، الان میای شما این موضوع رو مطرح میکنی خیلی جالبه ؟ لابد تحصیلکرده هم هستی ، اینهمه مشکل دارن مردا اونارو نمیبینی بعد چسبیدی به عندالمطالبه بودن مهریه ی خانوما ، چشم باز کنی بی غیرتی و تن لشی و بی مسئولیتی بعضی مردارو ببینی دلیل یسری طلاقارو میفهمی ، البته این وسط خانوم هام بی تقصیر نیستن

      • بدون نام

        والا همون عند المطالبه رو هم ببخوای بگیری هزار جور باید بدوی و قسط بندی و حرف شنیدن داره!!!! ایشالا هر کی نمیفهمه خدا خوب بهش بفهمونه

    • نا شناس

      فکر می کنم که امار درستی است. سری به دادگاه ها بزنید متوجه می شوید. بدون اغراق که با کمی. دقت عدم پذیرش مسیولیت خانواده ناشی میشود باز کمی بررسی کنیم دخترها به علت جشم هم ٠ جشمی .دخالت دادن مادرها. وعدم پذیرش حفاظت از حریم خانواده باعث این واقعه هستند متاسفانه بعضی از وکیل ها هم نمدانم شاید. به خاطر پول اصرار به طلاق دارند. بد. به. حال. جوان ها. حداقل بکذارید ازدواج سفید داشته. باشند. که خدای ناکرده مسایل دیکر اتفاق. نیفتد حقیقت تلخ است. تلخ تر. اینکه. ان رانبینیم. خواهش می کنم این نظر را بکذارید

    • فاطمه

      طلاق طلاقه دیگه،بالا شهرو پایین شهر نداره

    • سید

      هدف نداریم از ازدواج و داغیم اسمشو عشق میزاریم تا زیر ی سقف میریم متوجه مشکلات زندگی میشیم و با طلاق سریع شونه خالی میکنیم

    • بدون نام

      من نمیدونم وقتی چه مرد و چه زن نمیتونن از پس مسئولیت ها و تعهدات متاهلی بر بیان چه اصراری دارن با هم ازدواج کنن ، بابا مجبورتون که نکردن ، مجرد بمونین خب کاراتونو بکنید ، گند زدین به همه چی ، والا

    • یه بنده خدا

      متاسافانه ما مثلا مسلمانیم مثلا کشورمون هم اسلامیه اونوقت میبینیم که آمار طلاق بالا آمار ازدواج پایین بعد پشت پرده این ماجرا دشمنان این امت ببین چه کرده اند با فرهنگ و اعتقادات مردم چگونه بازی کردند و تونستند از طریق ماهواره و اینترنت و شبکه های مجازی همرو به جان هم انداخته ....

    • بدون نام

      همین پولدارایی که با عروسی های لاکچری و پر زرق و برق آه از نهاد جوونهای در شرف ازدواج و زوج هایی که کمرشون زیربار هزینه های یه ازدواج ساده خم شده،در میارن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج