۴۱۱۲۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشف ۱۴ شیء تاریخی از قرن‌ ۴ تا ۸ قمری

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور از کشف و ضبط محموله اشیاء عتیقه متعلق به قرون ۴ تا ۸ هجری قمری خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور از کشف و ضبط محموله اشیاء عتیقه متعلق به قرون ۴ تا ۸ هجری قمری خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت الهی با اعلام این خبر گفت: با ارائه‌ اخبار بدست آمده از دوستداران میراث فرهنگی خراسان شمالی، در رابطه با فعالیت عده‌ای سودجو به قصد خرید و فروش اشیاء تاریخی فرهنگی و با توجه به حساسیت‌های موجود، بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان خراسان شمالی قرار گرفت و با تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق کار خود را آغاز کرد.
او افزود: به محض تایید و احراز صحت خبر ، با هماهنگی با مقام قضایی و گرفتن مجوزهای لازم و با همکاری نیروی انتظامی، دستگیری یکی از عوامل قاچاق اشیاء عتیقه، تعداد ۱۴ قلم شیء شامل پیه‌سوز، تنگ، پایه ظرف، در پوش، ظرف شیشه‌ای و موارد دیگر کشف شد که براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی، همه‌ی ۱۴ قلم شی کشف شده دارای اصالت تاریخی و قدمت آنها مربوط به قرن‌های ۴ تا ۸ هجری قمری تخمین زده شد.

وی ادامه داد: در این رابطه فرد دستگیر شده به همراه پرونده‌ی تشکیل شده‌ی آن برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان خراسان شمالی داده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج