۴۱۱۲۶۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سخنان وزیر درباره فاز سوم فیلترینگ هوشمند

بر اساس گفته های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ هوشمند؛ همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت برای فیلتر سایت‌ های غیراخلاقی، ربات هوشمند ایجاد کرده‌ اند.

فارس: همان گونه که می دانید طرح فیلترینگ هوشمند مدتی است که از سوی مسئولین فضای مجازی کشور در دستور کار قرار گرفته و بناست به جای فیلتر کردن کل یک سرویس، محتوای مخرب آنها را حذف کند؛ موضوعی که تست نرم افزاری آن گهگاه برای کاربران دردسر ساز می شود و همین چند وقت پیش نیز دسترسی به بخش بزرگی از محتوای شبکه اجتماعی اینستاگرام را مسدود کرد.
سخنان وزیر درباره فاز سوم فیلترینگ هوشمند

حال محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات وزارتخانه اش در خصوص فیلترینگ هوشمند گفته است: «همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت درباره ی سایت‌ های غیراخلاقی، رباتی ایجاد کرده‌ اند که روزانه به صورت خودکار این سایت‌ ها را مسدود می‌ کند».

وزیر ارتباطات در ادامه افزوده است: «درباره سایت‌ هایی که اکثر مطالب آنها قابل استفاده است اما مطالب غیراخلاقی نیز دارند فیلترینگ هوشمند اعمال می‌ شود و با این قابلیت تعداد مطالب نامناسب این دسته از سایت‌ ها از ۵ درصد به ۱ درصد رسیده و معتقدم باید به صفر درصد برسد».

واعظی با بیان این اظهارات، در خصوص وضعیت کنونی طرح فیلترینگ هوشمند گفته است: «اکنون در ابتدای فاز دوم فیلترینگ هوشمند هستیم و در فاز سوم، فیلترینگ را به شرکت‌ های لایه دسترسی ارائه کننده اینترنت واگذار می‌ کنیم.»

معنای گفته وزیر ارتباطات چیست؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاز سوم، هویت تمام استفاده کنندگان از اینترنت عملاً مشخص است و در این فاز ممکن است استفاده از سایتی مربوط به مطالب پزشکی برای یک فرد غیرپزشک مناسب نباشد، یا استفاده از یک سایت تخصصی برای یک فرد غیرمتخصص مناسب نباشد که این تفکیک دسترسی انجام خواهد شد.

واعظی اذعان داشته است در حالت کلی شبکه‌ هایی که رمز نباشند با فیلترینگ هوشمند پالایش می‌شوند و در خصوص شبکه‌ های رمز نیز، رویکرد داخلی‌سازی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر بر تسری فیلترینگ هوشمند به شبکه های پیام‌ رسان نیز تاکید کرد. واعظی پیش از این هم گفته بود: «در بحث فیلترینگ هوشمند به شبکه های اجتماعی نیز ورود کرده ایم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      این اقای وزیردراتوبان یکطرفه سیرمیکندوحرکتش پشت به مردم ورو به اجحاف وگرانی ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج