۴۱۱۴۰۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۷ استان کشور سفید پوش می‌شوند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف پاییزی در هفت استان کشور خبر داد و گفت: نیمه شمالی کشور تا روز چهارشنبه بارانی و برفی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف پاییزی در هفت استان کشور خبر داد و گفت: نیمه شمالی کشور تا روز چهارشنبه بارانی و برفی خواهد بود.

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج سامانه بارشی که از روز دوشنبه وارد کشور شده نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار داده و در حال حاضر باران و برف در استانهای شمالی می‌بارد.

وی ادامه داد: بارشهای باران و برف در طول ۲۴ ساعت در استانهای شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر، گیلان، مازندران، آذربایجانها و اردبیل با شدت مناسب ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: بارشها در سطح خفیف‌تر نیز در مناطقی از استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و گلستان به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه تصریح کرد: بارش برف پاییزی هم از ساعتهای گذشته در مناطق کوهستانی و سردسیر استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، قزوین، مازندران و تهران آغاز شده و به طور متناوب تا ۲۴ ساعت آینده وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ماندگاری هوای سرد تا اواخر وقت روز چهارشنبه وجود خواهد داشت، گفت: کاهش دما که در نیمه شمالی کشور ایجاد شده رفته رفته جای خود را به افزایش دما خواهد داد و مردم استانهای شمالی در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد قطع بارندگی و گر‌م‌تر شدن دمای هوا خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از مردم که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی شمال کشور را دارند خواست تا نکات ایمنی و تمهیدات فصل سرد را در نظر داشته باشند چرا که مه و لغزندگی در دو روز آینده جاده‌های کوهستانی را در برمی‌گیرد.

نقشینه همچنین از ورود گردوغبار به غرب، جنوب، و مرکز کشور خبر داد و تصریح کرد: طی دو روز آینده سرعت وزش باد در نوار شمال غربی عربستان، کویت و جنوب عراق شدت می‌گیرد و این وضعیت موجب بروز گردوغبار در کشورمان خواهد شد.

وی افزود: گردوغبار ناخواسته به ترتیب استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، البرز و تهران را در برمی‌گیرد و این وضعیت تا اواخر وقت روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: گردوغبار ناخوانده ورود یافته از عربستان، عراق و کویت موجب ایجاد غبار محلی در تهران خواهد شد و روز پنجشنبه کیفیت هوای استان تهران ناسالم خواهد شد.

نقشینه دمای هوای امروز تهران ۱۷ درجه بالای صفر دانست و گفت: هوای استان تهران در ۴۸ ساعت آینده ابری و بارانی خواهد بود که بارندگیها در نقاط شمالی و سردسیر به‌صورت بارش برف رخ می‌دهد.

وی با اشاره به سردترین و گرم‌ترین مراکز استان گفت: شهرکرد با سه درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج