۴۱۱۴۳۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نگرانی ژاپن از رفتارهای «دوترته»

رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین که به اظهار نظرهای تند و رادیکال خود شهرت یافته، در حالی وارد ژاپن شده که سفر وی از هم اکنون نگرانی هایی را در میان مقام های این کشور ایجاد کرده است.

خبرگزاری ایرنا: رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین که به اظهار نظرهای تند و رادیکال خود شهرت یافته، در حالی وارد ژاپن شده که سفر وی از هم اکنون نگرانی هایی را در میان مقام های این کشور ایجاد کرده است.
از ابتدای ورود وی به توکیو برای انجام سفر سه روزه که سه شنبه شب (به وقت محلی) صورت گرفت، مقام های دولتی گفته اند که نگران رفتارها و اظهار نظرهای وی هستند که می تواند روابط دو کشور را به مخاطره بیندازد.
بسیاری از رسانه های گروهی ژاپن امروز مطالبی را به روابط ژاپن و فیلیپین و روش ها و شیوه های دیپلماسی دوترته اختصاص داده و افزوده اند که او ممکن است در دیدار با آکی هیتو امپراتور اظهار نظرهای ناخوشایندی داشته باشد.

از سوی دیگر اعلام شده است که فردا شب او در محل اقامت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با او دیداری ویژه خواهد داشت.

روزنامه ژاپن تودی می نویسد که احتمالا این دیدار می تواند به بحث در باره روابط دو کشور و مناسبات مانیل و پکن نیز مرتبط باشد و اینکه دو کشور در آینده در دریای جنوبی و در ارتباط با چین چه نوع همکاری خواهند داشت.

ژاپن پیش از این از اظهار نظرهای تند دوترته در دیدار اخیرش از چین در ارتباط با آمریکا و اینکه مانیل به دنبال جدایی از واشنگتن است، انتقاد کرده بود.

به نظر می رسد که روابط فیلیپین و آمریکا دچار مشکلاتی شده است و حالا بسیاری به ژاپن چشم دوخته اند که شاید بتواند این مناسبات را به مسیر عادی خود بازگرداند.

مخدوش شدن روابط فیلیپین با آمریکا بیش از هر کشوری از سوی چین مورد استقبال قرار گرفته است که دچار منازعات جدی در دریای جنوبی با آمریکاست.

امشب فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن ضیافت شامی برای رئیس جمهوری فیلیپین ترتیب می دهد و از او در باره برنامه هایش در ارتباط با کشورهای مختلف توضیح می شنود و اینکه توکیو واقعا قصد دارد نیات اصلی رئیس جمهوری را از اظهاراتش در باره رابطه با آمریکا بداند.
دوترته امروز در فرودگاه مانیل یک بار دیگر آمریکایی ها را احمق هایی خواند که می خواهند بدون روادید وارد فیلیپین شوند.

او همچنین تهدید کرده است که پیمان سال ۲۰۱۴ نظامی دو طرف را که بر اساس آن آمریکا با ناوها، کشتی ها و جنگنده هایش رزمایش های جنگی با فیلیپین برگزار می کند، ملغی خواهد کرد.

ژاپن افزوده است که شیوه رفتاری دوترته در دیدار با امپراتور برای دو کشور مهم است. زیرا او در جریان دیدار از چین و زمانی که قصد حضور در برنامه امضای اسناد با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور را داشت، دست هایش را در جیبش کرده بود و عکس های آن در رسانه ها منتشر شده است.

همزمان اعلام شده است که ژاپن قصد دارد دو فروند کشتی بزرگ گشتی ساحلی را همراه با ۱۰ فروند کشتی کوچکتر گشتی و هواپیمای آموزشی نظامی «تی سی ـ ۹۰»، برای همکاری دو طرف در دریای جنوبی به مانیل اهدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج