۴۱۱۷۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

جوش شیرین نام مستعار بیکربنات سدیم است. مواد شوینده‌ای با فرمول‌های شیمیایی نزدیک به این ماده وجود دارند با این تفاوت که جوش شیرین بسیار بي‌خطرتر است و خرابی به بار نمی‌آورد.

کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

مجله سیب سبز : یکی از رموز موفقیت در کارهاي خانه این است که بتوانید از تمام کاربردهای هر ماده یا وسیله‌ای که دارید استفاده کنید. با این توانایی، هم در جا صرفه جویی می‌کنید و هم در بودجه. مثلا به جای اینکه از چند وسیله برقی برای خرد کردن، هم زدن یا له کردن مواد غذایی استفاده کنید و می‌توانید با خرید یک وسیله که همه‌ این کارها را انجام می‌دهد، هم جای کمتری را در آشپزخانه اشغال کنید و هم پول کمتری بپردازید. همه‌ مواد در این قانون قرار می‌گیرند. برای مثال شما می‌توانید با مایع ظرفشویی روی کابینت‌ها را هم تمیز کنید. بنابراین هر شماره در همین صفحه، یک ماده یا وسیله خاص را انتخاب می‌کنیم و تمام استفاده‌هایی که می‌توانید از آن بکنید را به شما خواهیم گفت.در این شماره به جوش‌شیرین می‌پردازیم. جوش شیرین نام مستعار بیکربنات سدیم است. مواد شوینده‌ای با فرمول‌های شیمیایی نزدیک به این ماده وجود دارند با این تفاوت که جوش شیرین بسیار بي‌خطرتر است و خرابی به بار نمی‌آورد. البته باید به یاد داشته باشید که حتی هنگام کار با جوش شیرین بهتر است دستکش پلاستیکی به دست داشته باشید.


کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

شما می‌توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن این موارد استفاده کنید:


کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین


قوطی بازکن

قوطی باز کن در اثر مجاورت با مواد غذایی چرب و کثیف می‌شود و تمیز کردن آن به دليل شکل خاصش به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب خمیر کنید. یک مسواک بدون استفاده را در خمیر بزنید و با آن تمام درزهای قوطی‌بازکن را پاک کنید. سپس آن را با آب بشویید.

وسایل باغبانی

بیل، بیلچه و زیرگلدانی‌ها را می‌توانید به‌راحتی با جوش‌شیرین تمیز کنید. کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و به وسیله یک برس محلول را روی وسایلتان بکشید تا کاملا پاک شوند. سپس آنها را با آب بشویید و اجازه دهید در آفتاب کاملا خشک شوند. فراموش نکنید که استفاده از جوش شیرین برای ابزار آلومینیومی مناسب نیست.

وسایل کباب و اجاق گاز

لکه‌های روغن روی ظروف و وسایل کباب‌پز می‌مانند و می‌سوزند. این تکه‌های سوخته سفت و خشک می‌شوند و به‌راحتی تمیز نمی‌شوند. برای تمیز کردن آنها می‌توانید جوش شیرین را با آب خمیر کنید و روی لکه بمالید. بعد از 10 دقیقه لکه کاملا نرم می‌شود و با یک برس ساده یا اسکاچ تمیز می‌شود. این کار را می‌توانید برای میله‌های گاز هم انجام دهید.


کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

فــر

برای تمیز کردن فرهایی که چربی گرفته‌اند، می‌توانید ۲ لیتر آب را با ۲ قاشق جوش‌شیرین مخلوط کنید و در یک ظرف در فر قرار دهید. فر را به مدت ۳۰ دقیقه روشن کنید تا ظرف خوب بخار کند. سپس به‌راحتی با اسکاچ و دستمال فر را پاک کنید تا مثل روز اول بدرخشد.

لکه‌های چای و قهوه

قوری یا فنجان‌های سفید در اثر تماس با چای یا قهوه جرم تیره‌رنگی می‌گیرند، برای از بین بردن این جرم‌ها یک قاشق مرباخوری جوش ‌شیرین در هرکدام از آنها بریزید و با آب پر کنید. یک شب تا صبح صبر کنید و بعد فنجان یا قوری‌ها را به شکل همیشگی بشویید. جرم‌ها از بین خواهد رفت.


کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین

مبلمان

به‌خصوص اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید مبلمان شما بعد از مدتی استفاده بوی بد به خود می‌گیرد. برای صندلی‌های ماشین هم این اتفاق زیاد می‌افتد. شما می‌توانید برای از بین بردن این بو کمی جوش شیرین روی مبل‌ها بریزید و بعد از ۲ ساعت با جاروبرقی آنها را جارو کنید. بوی بد از بین می‌رود.

دیوارها

اثر مداد شمعی خیلی سخت از دیوارها پاک می‌شود. اگر فرزند شما هم شیطنت کرده و روی دیوارها نقاشی کشیده، می‌توانید مقدار مساوی جوش شیرین و آب را مخلوط کنید و آن را روی دیوار بمالید. صبر کنید تا خشک شود و بعد با یک دستمال نرم آن را پاک کنید. یادتان باشد برای کاغذ دیواری یا دیوارهایی که رنگ‌های فانتزی دارند نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج