۴۱۱۸۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سرنوشت مجسمه «باربر» چه می‌شود؟

منصور آذری گفت: با صحبتی که در واحد حجم سامان زیباسازی شهرداری داشتیم، ترمیم مجسمه باربر در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: منصور آذری گفت: با صحبتی که در واحد حجم سامان زیباسازی شهرداری داشتیم، ترمیم مجسمه باربر در دستور کار قرار گرفت.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره‌ی سرنوشت مجسمه‌ی آسیب‌دیده‌اش، اظهار کرد: سر مجسمه «باربر» سرقت نشده، فقط دچار آسیب‌دیدگی شده است و ترمیم آن در دستور کار قرار دارد. وقتی شنیدم مجسمه‌ام آسیب دیده، خیلی حالم بد شد، چون این اثر را خیلی دوست داشتم. البته وقوع چنین اتفاقی برای یک مجسمه‌ی در دسترس عموم که در دل شهر قرار دارد، طبیعی است.

او ادامه داد: این مجسمه ابتدای کوچه مروی است و بیشتر مردم پای آن می‌نشینند، چیزی می‌خورند و عکس می‌اندازند. برای مجسمه‌های در دسترس چنین اتفاق‌هایی می‌افتد و معمولا در ایران بیشتر است.

سرنوشت مجسمه «باربر» چه می‌شود؟

آذری از پیگیری برای ترمیم مجسمه‌اش خبر داد و گفت: بعد از اطلاع از وضعیت مجسمه، به واحد حجم سازمان زیباسازی رفتم و با صحبت‌هایی که با آقای موسوی داشتیم، ترمیم مجسمه در دستور کار قرار گرفت. قرار شد بعد از برآورد، اگر موافقت شود مجسمه را با جنس محکم‌تری بسازم، در غیر این صورت سر مجسمه طبق عکس‌های باقی‌مانده از آن و با همان جنس ترمیم، ساخته و نصب خواهد شد، چون قالب اصلی مجسمه دیگر از بین رفته است.

این هنرمند ادامه داد: ساخت این مجسمه در سال ۱۳۸۸ تمام و سال ۱۳۹۰ در محل مورد نظر نصب شد. دو - سه سال پیش هم این مجسمه را مرمت کردم.

آذری در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی ارتباط مردم با مجسمه‌های شهری، گفت: اولین برخورد من با مجسمه‌های شهری در کودکی بود که همراه پدرم به پارک شهر رفته بودیم و در آنجا پدرم من را سوار بر یکی از دو مجسمه شیر این پارک کرد و از من عکس گرفت. این‌که مردم با مجسمه‌ها ارتباط برقرار کنند، خیلی زیباست ولی تخریب و آسیب نباید باشد.

سرنوشت مجسمه «باربر» چه می‌شود؟

آذری همچنین اظهار کرد: ما مجسمه‌سازها جرأت ساخت مجسمه‌های برنزی را در ایران نداریم، چون خیلی حرفه‌ای می‌آیند و آن‌ها را می‌برند. بیشتر مجسمه‌های در دسترس با فلزات سنگین از جمله بتن و جنس‌های محکم‌تری ساخته می‌شوند.

سر کودک «مجسمه باربر» که در خیابان ناصرخسرو، ابتدای کوچه مروی قرار دارد، آسیب دیده است. این مجسمه که به نام‌های «گاری‌چی» یا «گاری‌کش» نیز معروف است ۵ / ۱ متر ارتفاع و ۸۰ / ۳ متر طول دارد.

قالب اصلی و چرخ‌های این مجسمه از آهن و بدنه بیرونی آن فایبرگلاس است، پایه اثر نیز از جنس بتن ساخته شده است. «مجسمه باربر» که در در ۱۳۹۰ در محل کنونی نصب شد در آبان‌ماه ۱۳۹۳ به‌دلیل شکستگی و پاشش رنگ مرمت شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج