۴۱۱۹۴۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برند سایون رسماً تعطیل شد

تویوتا می‌گوید خریداران سایون درک جدیدی از برند تویوتا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون آن‌را با ویژگی‌های سنتی مانند کیفیت و قابلیت اطمینان بالا می‌شناسند به همین دلیل سازندهٔ ژاپنی تصمیم گرفته برند سایون را تعطیل کرده و محصولات آن‌را در محصولات خودش ادغام کند.

وب سایت پدال - امیر دهقان: سایون به‌عنوان یک برند مجزا در سال ۲۰۰۳ توسط تویوتا تأسیس شد. هدف از تأسیس این برند «ایجاد محصولات و فرایندهای جدیدی برای جذب خریداران جوان» اعلام شد. این برند جوانانی را هدف قرار داده بود که محصولات تویوتا را قدیمی و کسل‌کننده می‌دانستند. در طی ۱۳ سال، سایون موفق به فروش بیش از یک‌میلیون در دستگاه خودرو شد که ۷۰ درصد آن توسط مشتریان جدید تویوتا خریدارش شده و ۵۰ درصد آن نیز توسط افراد زیر ۳۵ سال خریداری شدند.

برند سایون رسماً تعطیل شد

در حال حاضر اما تویوتا می‌گوید خریداران سایون درک جدیدی از برند تویوتا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون آن‌را با ویژگی‌های سنتی مانند کیفیت و قابلیت اطمینان بالا می‌شناسند به همین دلیل سازندهٔ ژاپنی تصمیم گرفته برند سایون را تعطیل کرده و محصولات آن‌را در محصولات خودش ادغام کند. البته ترکیبی از عوامل دیگر مانند رکورد بزرگ اقتصادی، یک سری از فراخوان‌ها و ارائهٔ محصولات جوان‌پسند توسط خود تویوتا هم موجب شکست سایون در بازار شد و این شرکت هیچگاه به فروش مناسب و موردانتظار تویوتا دست پیدا نکرد.

برند سایون رسماً تعطیل شد
سایون FR-S

بدین ترتیب نهایتاً تویوتا در ماه فوریه تعطیلی سایون را اعلام کرد و نسخه‌های نهایی مدل TC را به‌عنوان آخرین تولیدات سایون و سرانجام خاتمهٔ تولید در ماه آگوست برنامه‌ریزی کرده بود. بااین‌حال این شرکت چند ماه بیشتر از زمانی که رسماً برای بسته شدن درهایش برنامه‌ریزی شده بود به فعالیت پرداخت؛ اما نهایتاً در تاریخ 25 اکتبر 2016 (4 آبان 1395) رسماً برند سایون تعطیل شده و کلیهٔ تولیدات آن خاتمه یافت.

برند سایون رسماً تعطیل شد
سایون TC

بااین حال همچنان تولید برخی از محصولات سایون توسط خود تویوتا ادامه خواهد یافت بدین صورت که:

تویوتا GT86 توسط سایون و با نام FR-S در ایالات‌متحده عرضه می‌شد اما حالا پس از تعطیلی این شرکت، GT86 در همهٔ کشورها با همان نام و برند تویوتا عرضه می‌گردد. همچنین سدان کوچک iA که در اصل همان مزدا 2 سدان است و هاچ‌بک iM هم ری‌بج شد (تغییر برند داده‌شده) و ازاین‌پس به ترتیب با نام‌های تویوتا یاریس سدان و تویوتا آیوریس عرضه می‌گردند؛ اما تولید محصولات خاص خود سایون که عبارت‌اند از TC، XB و XD بدون معرفی جایگزین یا ری‌بج شدن متوقف گشته است.
برند سایون رسماً تعطیل شد
برند سایون رسماً تعطیل شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج