۴۱۱۹۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درخواست عجیب موسس علی بابا از دولت چین

در حرکتی کاملا غیر معمول، موسس علی‌بابا و غول بزرگ تجاری چین، به مسوولان کشورش گفته است که از داده‌های موجود و اطلاعات افراد مختلف برای جلوگیری از جرم و جنایت استفاده کنند. «جک ما» (Jack Ma) از این ایده‌های خود در یک برنامه‌ی تلویزیونی گفته است.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: در حرکتی کاملا غیر معمول، موسس علی‌بابا و غول بزرگ تجاری چین، به مسوولان کشورش گفته است که از داده‌های موجود و اطلاعات افراد مختلف برای جلوگیری از جرم و جنایت استفاده کنند. «جک ما» (Jack Ma) از این ایده‌های خود در یک برنامه‌ی تلویزیونی گفته است.
درخواست عجیب موسس علی بابا از دولت چین

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال، پس از صحبت‌های جک ما با شرکت علی‌بابا تماس گرفت و از آن‌ها پرسید که آیا حاضرند داده‌های کاربران را در اختیار دولت چین بگذارند یا نه.

جک ما می‌گوید که می‌توان با استفاده از داده‌های موجود، وظایف پلیس و امنیتی را ساده‌تر کرد. او به این موضوع اشاره کرده که حجم بزرگ داده‌هایی که کشور چین در اختیار دارد، به مسوولان این کشور اجازه می‌دهد تا سیستمی شبیه به فیلم «گزارش اقلیت» (Minority Report) بسازند و زودتر از وقوع جرم، مانع آن شوند. به عنوان یک مثال، جک ما گفت که اگر کسی یک «تایمر»، «باروت» و «زودپز» را با هم خریداری کند، به احتمال زیاد می‌خواهد بمب بسازد.

فعالیت‌های جاسوسی کشور چین با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز گسترده‌تر شده است. در ماه جولای سال گذشته‌ی میلادی، کشور چین قانونی را تصویب کرد به دولت این اجازه را می‌داد تا بدون هیچ محدودیتی، به داده‌های مختلف مردم این کشور دسترسی داشته باشند؛ البته فقط در زمانی که امنیت ملی کشور به خطر بیافتد.

در پایان سال گذشته‌ی میلادی هم چین قانونی را تصویب کرد که شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی را مجبور می‌کرد تا تمام ابزار لازم برای قفل‌گشایی را در اختیار دولت قرار دهد.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال، پس از صحبت‌های جک ما با شرکت علی‌بابا تماس گرفت و از آن‌ها پرسید که آیا حاضرند داده‌های کاربران را در اختیار دولت چین بگذارند یا نه. در پاسخ هم شرکت علی‌بابا به آن‌ها گفته بود که بر اساس قانون چین، ممکن است مجبور شوند داده‌های کاربران را در اختیار دولت قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج