۴۱۲۰۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آسیب‌ آلودگی هوا برای افراد جوان و سالم

متخصصان سلامت هشدار داده‌اند که آلودگی هوا حتی در افراد جوان و سالم نیز موجب آسیب دیدن عروق خونی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان سلامت هشدار داده‌اند که آلودگی هوا حتی در افراد جوان و سالم نیز موجب آسیب دیدن عروق خونی می‌شود.

متخصصان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند که آلودگی هوا باعث التهاب و آسیب‌دیدگی عروق خونی در افراد جوان، سالم و غیرسیگاری می‌شود.

پیش‌تر آشکار شده بود که آلودگی هوا با بروز بیماری‌های قلبی - عروقی و مرگ و میر ناشی از آن مرتبط است اما معلوم نبود که این فاکتور در واقع چگونه روی عروق خونی تاثیر می گذارد که منجر به تشدید خطر ابتلا به این بیماری‌ها می‌شود.

در این بررسی متخصصان روی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای آلوده مطالعه کردند. همچنین شرکت کنندگان در این مطالعه شامل ۷۲ فرد سالم و جوان و غیرسیگاری بودند که میانگین سنی آنها ۲۳ سال بود. در طول زمستان‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی نمونه‌های خونی از این افراد تهیه شده و مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج آزمایش‌ها آشکار ساخت این ذرات معلق با بروز چندین تغییر غیرعادی در بدن همراه است که این تغییرات نشان‌دهنده آسیب و مرگ سلولی است.

بر اساس این مطالعه که در مجله "تحقیقات گردش خونِ" انجمن قلب آمریکا منتشر شده، آلودگی هوا همچنین با افزایش سطح پروتئین‌هایی مرتبط است که مانع از رشد عروق خونی می شوند و در عین حال التهاب عروق را تشدید می کنند.

‌با توجه به این یافته‌ها متخصصان تاکید کردند: اگرچه ما می‌دانستیم که آلودگی هوا می‌تواند در مواردی موجب حمله قلبی و سکته مغزی در افراد مستعد و آسیب‌پذیر شود اما این بررسی نشان داد که حتی اشخاص سالم نیز از پیامدهای سوء افزایش آلودگی هوا در امان نیستند و این معضل در واقع همه ما را تهدید می‌کند و تنها مختص به سالمندان بیمار نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج