جاباما
۴۱۲۱۱۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار ایتالیا به اتحادیه اروپا: به جای باز کردن دهان، جیب هایتان را بگشایید

«متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا با هشدار به اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان گفت: «بحث فایده ای ندارد، بجای باز کردن دهان، جیب هایتان را بگشایید، ما بسیار خوشحال می شویم.»

خبرگزاری ایرنا: «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا با هشدار به اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان گفت: «بحث فایده ای ندارد، بجای باز کردن دهان، جیب هایتان را بگشایید، ما بسیار خوشحال می شویم.»
رنتزی در برنامه تلویزیونی «پورتا ا پورتا» که از شبکه دولتی «رای» ایتالیا پخش شد، افزود: اگر اروپا می خواهد ما هزینه ها را برای پناهجویان کاهش دهیم، درهای خود را به روی آنها باز کنند، ما هزینه ها را پایین می آوریم. بجای باز کردن دهانشان، جیب هایشان را بگشایند و ما بسیار خوشحال می شویم.
نخست وزیر ایتالیا سپس تهدید کرد که در صورتی که اروپا کمکی در قبال بحران پناهجویان نکند، رم آماده استفاده از حق وتو در بودجه اتحادیه اروپا خواهد بود.

رنتزی گفت: دولت 'ماریو مونتی' (نخست وزیر پیشین ایتالیا در سال ۲۰۱۱) تعیین کرده بود که ایتالیا ۲۰ میلیارد یورو به اروپا می دهد و ۱۲ میلیارد دریافت می کند، اما اگر قرار باشد که مجارستان و اسلواکی در خصوص پول هایمان ما را نصیحت کنند و کمکی نیز در قبال پناهجویان نکنند، درست نیست.

وی هشدار داد: یا باید تا سال 2017 جلوی موج مهاجرت ها گرفته شود یا ایتالیا دیگر نمی تواند یک سال دیگر را همانند سال گذشته سپری کند. ما اکنون قادر به مدیریت این بحران هستیم. با رسیدن فصل زمستان شرایط دریا نیز بد می شود اما 6 ماه زمان داریم، باید از نقطه حرکت، آنها (پناهجویان) را متوقف کرد.

وی به نامه اروپا اشاره کرد و گفت: اگر به ما نامه می دهند باید به کشورهایی که به همبستگی در قبال پناهجویان احترام نمی گذارند، یک کتاب بفرستند؛ این بحث فایده ای ندارد.

وزارت کشور ایتالیا نیز اخیرا اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 153 هزار پناهجو وارد این کشور شده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 میلادی (139هزار و 712 نفر) 10 درصد افزایش یافته است.

'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا اخیرا درخصوص بحران پناهجویان اظهار داشت: ایتالیا سهم خود را ایفا کرده و اکنون نوبت اتحادیه اروپا است. اگر اروپا در راستای مواجهه با بحران مهاجران به توافق های امضا شده احترام نگذارد، دچار مشکلات جدی خواهد شد. این پدیده باید مدیریت شود چرا که در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده نیز با ما خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج