جاباما
۴۱۲۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پایگاه داعش در لیبی در یک قدمی آزادی

با آزادسازی منطقه العمارات الستمئه در شهر سِرت که پایگاه داعش در لیبی به شمار می‌رود، این شهر ‌در یک قدمی آزادی از لوث این گروه تروریستی قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش روسیاالیوم، نیروهای عملیات البنیان المرصوص وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در ادامه عملیات آزادسازی شهر سِرت واقع در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس که پایگاه گروه تروریستی داعش در این کشور به شمار می رود، منطقه العمارات الستمئه را از چنگ این گروه تروریستی آزاد کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی اتاق عملیات آزادسازی سرت اعلام کرد که نیروهای دولتی به سمت منطقه دریایی جیزه محل استقرار بازماندگان داعش پیشروی کردند.

رسیدن نیروهای دولتی لیبی به منطقه دریایی جیزه آخرین محله باقی مانده در اشغال داعش، آخرین مرحله از نبرد آزادسازی شهر سرت به شمار می‌رود که چند ماه به طول انجامیده است.

گروه تروریستی داعش در درگیری با نیروهای دولتی لیبی که از پشتیبانی هوایی آمریکا نیز برخوردار هستند، تمام محلات شهر سرت را از دست داده است.

این در حالی است که ارتش آمریکا در طول سه روز گذشته حملات هوایی خود به مواضع داعش در دو منطقه العمارات الستمئه و الجیزه را گسترده تر کرده است.

اتاق عملیات آزادسازی سرت اعلام کرد که در حین پیشروی به سمت منطقه دریایی جیزه، ۲۰ تروریست داعشی کشته شدند و ارتش موفق شدن شماری از غیرنظامیان که تروریستهای داعشی آنها را به گروگان گرفته بودند، آزاد کنند.

مسئولان لیبی انتظار دارند که عملیات نظامی در سرت ظرف چند روز به پایان برسد. عملیاتی که بیش از ۵ ما به طول انجامید و نیروهای دولتی متحمل خسارات سنگینی شدند.

ناظران معتقدند که نبرد سرت محاسبات سیاسی و نظامی دولت وفاق ملی را بر هم زده و این امر بر اوضاع در طرابلس پایتخت نیز تاثیر گذاشت.

از دست دادن سرت ضربه سنگینی به داعش وارد می‌سازد و این گروه تروریستی را از تنها شهری که در شمال آفریقا در اشغال خود داشت، محروم می کند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است از ماه می (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) آزادسازی شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از لوث گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌ اند و طی روزهای گذشته در چندین محور این شهر پیشروی کرده اند.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی کشته شد، ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      ایشالا که هرچی داعشیه به بدترین شکل ممکن از روی زمین محو بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج