۴۱۲۱۳۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

قاضی عسگر: «حج عمره» فعلا مصلحت نیست

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام حج عمره فعلا مصلحت نیست، گفت: سعودی‌ها مقرر کردند کسانی که برای بار دوم قصد سفر داشته باشند باید ۲ هزار ریال سعودی معادل ۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌علی قاضی عسگر ظهر امروز در دیدار با کارگزاران و روحانیون عتبات خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی با هماهنگی‌های انجام‌شده امکانات بین‌راهی تقویت و زیرساخت‌های ارتباطی و راه مناسب نیز تا مرزهای خروجی تأمین‌ شده است.

وی تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای توسعه اعزام‌های عتبات عالیات هدف‌گذاری کرده که با تلاش‌های انجام‌شده نخستین هتل بین‌المللی با همت سازمان‌ها و سرمایه‌گذاری انجام‌ شده در کربلا در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قاضی عسگر افزود: هتل مخصوص نجف نیز با ظرفیت حدود ۷۰۰ تختخواب و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کشور درباره کارشکنی عربستان سعودی در حج امسال اظهار داشت: ما به‌منظور رعایت عزت و حفظ حرمت مردم در حج، پیگیری و مذاکراتی برای برقراری حج امسال انجام دادیم، اما کارشکنی عربستان مانع اعزام زائران ما به حج تمتع امسال شد.

قاضی عسگر افزود: مواردی همچون صدور ویزا در کشوری ثالث برای زائران ایرانی، امنیت حجاج ایرانی و استفاده از هواپیماهای دیگر کشورها در اعزام زائران از مواردی بود که با سعودی‌ها بر سر آن اختلاف داشتیم.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی مانع اصلی برگزاری حج عمره بوده است، اظهار داشت: علاوه بر آن سعودی‌ها مقرر کردند که کسانی که برای بار دوم قصد سفر داشته باشند باید ۲ هزار ریال سعودی معادل ۲ میلیون تومان پرداخت کنند که این موضوع بر هزینه سفر می‌افزود.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کشور گفت: با این شرایط کشورهایی همچون الجزایر، مصر و مراکش این موضوع را نپذیرفتند و با این شرایط مصلحت نیست که حج عمره انجام شود مگر اینکه سعودی‌ها شرایط ما را بپذیرند و این مبلغ را دریافت نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعله واقعا ادم هویتشو زیر سوال ببره که بره حج !شخصیت یه مسلمون از همه چی واجب تره که زیر ما نباید گذاشته بششه

    • نیکمهر

      بلاخره تکلیف چیه ؟ یعنی حج عمره که کاملا منتفی شد ؟! زیارت خونه ی خدا آرزوی هر مسلمانی هست که به خاطره هزینه های بسیار بالای حج تمتع بسیاری از مردم توانایی رفتن رو ندارن و همه ی امیدشون برای زیارت کعبه همین حج عمره هست ...به علاوه حج تمتع هم که اصلا تکلیفش معلوم نیس! ظاهرا با این اوضاع کلا باید قید حج عمره رو زد ! چون بعید میدونم سعودی ها از حرفی که زدن کوتاه بیان !
      بهرحال امیدوارم ایران بتونه توی مذاکراتش با عربستان موفق بشه و عربستان شرایط ایران رو بپذیره تا دوباره حج برقرار بشه .... الهی آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج