۴۱۲۲۰۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رئیس کل گمرک اعلام کرد:

پیاده سازی گمرک الکترونیکی در مرزها

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه مرز محل عبور است نه توقف، گفت: همه تصمیم‌ها و اقدامات در مرزهای گمرکی باید به نحوی باشد که موجب کاهش زمان و هزینه واردات و صادرات شود.

خبرگزاری مهر: مسعود کرباسیان در نشست یک روزه مدیران ستادی و گمرکات مرزی بر لزوم همدلی و همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مستقر در مرز تأکید و اظهار کرد: مرز محل عبور کالا است و سازمان‌های مسئول درخصوص کنترل‌های مرزی باید کار خود را به بهترین شکل انجام دهند تا از تأخیر در فرآیند عبور کالا و مسافر از مرز جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: کنوانسیون هماهنگی‌ مرزی مواردی را برای تسریع و تسهیل عبور کالا از مرز تعیین کرده که گمرکات باید به دقت به آنها عمل کنند و تسهیلات لازم را ارائه دهند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی اجرای مدیریت ریسک در مرزها را به منظور جلوگیری از تشکیل صف و معطلی کامیون‌ها اقدامی مؤثر دانست و گفت: این اقدام باعث کاهش هزینه تجارت خواهد شد.

وی تصریح کرد: گمرک مسئول اجرای مقررات است و باید این کار را به بهترین شکل انجام دهد به نحوی که رضایت مردم فراهم شود.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی مرزهای زمینی وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مستقر در مرز را به روشنی تعیین کرده است، افزود: نتیجه همکاری و هماهنگی این دستگاه‌ها باید این باشد که هیچ فردی اعم از تاجر یا مسافر در پشت مرز معطل نشود و صفی تشکیل نشود.

کرباسیان پیاده‌سازی پنجره واحد تجارت را که از ۲ سال و نیم پیش در گمرک شروع به کار کرده است از ابزارهای مؤثر در ایجاد سرعت و سهولت واردات، صادرات و ترانزیت دانست و گفت: یکی از هدف‌های مهم و اصلی گمرک پیاده‌سازی گمرک الکترونیکی است که به کاهش فرآیندهای زمان‌بر در گمرکات به‌خصوص گمرکات مرزی و به عنوان مثال صدور مجوزهای ترخیص کالا کمک می‌کند و در این زمینه ما انتظار داریم سازمان‌های همجوار مستقر در مرز ازجمله قرنطینه و استاندارد با استفاده از پنجره واحد تجارت در سرعت دادن به کار عبور کالا از مرزهای گمرکی کمک کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه تیر الکترونیکی بین گمرک ایران و ترکیه، این اقدام را نمونه‌ای از اقدامات مؤثر برای کاهش معطلی در مرزهای گمرکی توصیف کرد و گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی در سایر مرزها نیز می‌تواند سبب ساماندهی مبادلات تجاری در مرزها شود.

رئیس کل گمرک تأکید کرد: ما در حال حاضر به همه سازمان‌ها و دستگاه‌های همجوار گمرک به صورت الکترونیکی متصل هستیم و سیستم کاغذی در گمرکات جمع‌آوری شده و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم سرعت انجام تشریفات مربوط به عبور کالاها در مرز افزایش یابد.

کرباسیان اظهار کرد: تلاش ما در گمرک در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی تحقق کامل گمرک الکترونیکی، افزایش تعامل با سازمان‌های همجوار است و در واقع می‌توان گفت گمرک بدون همکاری با سایر سازمان‌ها معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی مرزهای زمینی که مسئولیت هماهنگی و مدیریت آن به مدت ۳ سال به گمرک جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است، مشکلات کنونی در مرزهای گمرکی برطرف شود.

در این نشست یک روزه آقا بابایی مدیرکل امور مرزی و رئیس کارگروه ویژه وزارت کشور، عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تنی چند از مسئولان نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند. ‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج