جاباما
۴۱۲۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فناوری های پوشیدنی!

عینک گوگل که با نام «پروژه عینک» شناخته می شود بخشی از آینده است که فناوری های پوشیدنی را به نمایش می گذارد. ما در اینجا چند تا از فناوری های پوشیدنی که در حال حاضر در بازار موجود هستند را برایتان معرفی کرده ایم.

فناوری های پوشیدنی!

برترین ها: عینک گوگل که با نام «پروژه عینک» شناخته می شود بخشی از آینده است که فناوری های پوشیدنی را به نمایش می گذارد. گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در ماه ژوئن سال گذشته میلادی برگزار شد پروژه عینک خود را معرفی و اعلام کرد این فناوری پیشرفته اوایل سال جاری میلادی با قیمت 1500 دلار در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

البته لازم نیست منتظر عرضه این فناوری پوشیدنی باشید. ما در اینجا چند تا از فناوری های پوشیدنی که در حال حاضر در بازار موجود هستند را برایتان معرفی کرده ایم.

Vuzix Wrap 920AR

پروژه عینک گوگل نخستین عینک HUDای نیست که معرفی و عرضه شده است. این افتخار شامل حال عینک Vuzix's Wrap 920AR است. این عینک در واقع یک عینک واقعیت افزوده است که برای استفاده با کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز طراحی و ساخته شده است.

فناوری های پوشیدنی!

عینک Wrap ۹۲۰AR که حدود ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد شامل یک نمایشگر نزدیک چشم است. این نمایشگر تصاویر را به گونه ای نمایش می دهد که گویا از فاصله ۱۰ فوتی یک تلویزیون ۶۷ اینچ را تماشا می کنید. این نمایشگر وسیله ای برای نمایش تصاویر و عکس هاست. البته این عینک قابلیتی به نام AR دارد که برای استفاده از آن باید عینک را کامپیوتر وصل کنید. عینک Wrap ۹۲۰AR از پخش هر دو نوع تصاویر دوبعدی و سه بعدی استریوسکوپیک پشتیبانی می کند.


CuteCircuit K-Dress

فناوری های پوشیدنی!

یک فناوری پوشیدنی لزوما نباید کارآمد و مفید هم باشد. برخی اوقات فقط زیبا هستند. همچون K-Dress که ساخت شرکت طراحی لباس CuteCircuit است. این محصول در واقع نمونه خوبی از زیبایی غیرقابل استفاده است. K-Dress در واقع یک تور نازک ابریشمی و پارچه تافته است که از صدها چراغ LED پوشیده شده است. این توری زیبا کلیدی روی خود دارد که به کاربرش اجازه کنترل لامپ های ال‌ای‌دی را می دهد. کاربر می تواند این دسته را از طریق یو‌اس‌بی شارژ کند. این پارچه باید به صورت خشک تمیز شود و برای این منظور نیز باید پیش از تمیز کردن باتری پارچه را از آن خارج کنید. شما می توانید این وسیله پارچه ای را با قیمت ۲۳۷۳ دلار آمریکا خریداری کنید.


جلیقه بازی 3RD Space FPS

فناوری های پوشیدنی!

جلیقه بازی ۳RD Space FPS به شما این احساس را می دهد که همه سال هایی که بازی های ویدئویی انجام داده اید کلاه سرتان رفته است و چیزی کم داشته اید. این جلیقه ۸ نقطه فعال - ۴ تا در جلو و ۴ جا در پشت - دارد. این نقاط از فناوری ضربه هوای مخصوص استفاده می کنند تا به کاربر حس عمیق تری از بازی ببخشند به طوریکه کاربر همه انفجارهای موجود در بازی را که در صفحه نمایش می بیند در بدن خود نیز لمس می کند. بر اساس گفته های شرکت سازنده، جلیقه ۱۳۹ دلاری به شما کمک می کند تا جهت و شدت گلوله ها، انفجارها و تاثیرات محیطی موجود در بازی را به خوبی احساس کنید. در واقع به نوعی استراتژی بازی را یادآوری و شدت فشار بازی را تقویت می کند. این جلیقه از طریق کابل یو‌اس‌بی به کامپیوتر یا کنسول بازی وصل می شود.


مانیتور کنترل کننده تپش قلب miCoach

فناوری های پوشیدنی!

مانیتور تپش قلب یکی از ابتدایی ترین فناوری های پوشیدنی است. این فناوری در واقع یک کنترل کننده است که به یک نوار وصل شده است و روی قفسه سینه جای می گیرد. البته شاید این نوار تا حدی آزاد دهنده باشد یا اصلا ظاهر خوبی نداشته باشد، به همین دلیل آدیداس یک نیم تنه برای آن طراحی کرده است که جایگاهی هم برای مانیتور کنترل کننده تپش قلب miCoach دارد. این مانیتور درون جیب کوکی که در جلوی این نیم تنه طراحی شده است، جای می گیرد. آنچه در وب‌سایت رسمی آدیداس مشخص است، این مانیتور حدود ۷۰ دلار آمریکا قیمت دارد. البته این قیمت فقط برای خود دستگاه نیست بلکه نوار کشی آن به‌اضافه سوکتی برای اتصال آی‌فون نیز ارائه می شود. نیم تنه نیز به طور جداگانه حدود ۲۷ دلار آمریکا قیمت دارد.


گردنبند آویز بلوتوث Novero

فناوری های پوشیدنی!

هدست های بلوتوث اصولا زیبا نیستند و طراحی های جالبی ندارند. نگه داشتن آنها در گوش نیز کار چندان آسانی نیست. اما شرکت Novero این مشکل را برطرف و گردنبند آویزداری طراحی کرده است که علاوه بر کارایی بسیار هم زیباست. با این گردنبند دیگر لازم نیست میان زیبایی و کارایی یکی را انتخاب کنید. گردنبند Novero در وب سایت AhaLife.com با قیمت ۳۴۸ دلار آمریکا موجود است. این گردنبند شامل بلوتوث نسخه ۲.۱، شارژر میکرو یو‌اس‌بی و میزان شارژدهی ۴ ساعته برای مکالمه یا یکصد ساعت در حالت استندبای است. طراحی این گردنبند به گونه ای است که اصطلاحا به آن باز می گویند به این ترتیب که گوشی های هدست در کنار آویز گردنبند آویزان است. کاربر به محض دریافت تماس کافیست کلید موجود روی آویز گردنبند را فشار دهد و گوشی را بگیرد و درون گوش خود بگذارد. به همین راحتی و زیبایی می توان با تلفن خود صحبت کرد.


صفحه نمایش ST1080 سیلیکون میکرو

فناوری های پوشیدنی!

اگر تمایل دارید تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰p تماشا کنید اما نمی خواهید مقابل تلویزیون بنشینید، چاره کار خریداری صفحه نمایش پوشیدنی ST۱۰۸۰ سیلیکون میکرو است. این محصول حدود ۷۹۹ دلار آمریکا قیمت دارد. با این صفحه نمایش پوشیدنی می توانید تصاویر را در نمایشگر معادل ۱۰۰ اینچ و در فاصله ۳ متری تماشا کنید. ST۱۰۸۰ از پخش هر دو نوع تصاویر دوبعدی و سه بعدی پشتیبانی می کند. نکته قابل ذکر در اینجا این است که تا ۱۰ درصد نیز شفافیت دارد. به این معنا که می توانید در حال تماشای فیلم راه نیز بروید بدون اینکه با دیوار یا مانع دیگری برخورد داشته باشید. این محصول دو سوکت ۳.۵ میلی‌متری هدفون مونو در دو طرف خود دارد. همچنین یک جعبه کنترلی کوچک نیز دارد که می تواند از طریق خروجی HDMI به هر وسیله دیگری وصل شود.


ساعت مچی هشداردهنده هوشمند InPulse

فناوری های پوشیدنی!

دیگر لازم نیست برای چک کردن پیام های نوشتاری، ایمیل ها، هشدارهای تقویم یا کنترل تماس های تلفنی خود تلفن همراهتان را از جیب خود در بیاورید. برای این کار ها کافیست فقط به ساعت هشداردهنده هوشمند InPulse خود نگاه کنید. این ساعت حدود ۱۵۰ دلار آمریکا قیمت دارد و از سیستم‌عامل های اندروید و بلک‌بری پشتیبانی می کند. البته گویا InPulse در حال ساختن ساعتی مشابه برای سیستم‌عامل iOS است. با داشتن این ساعت مچی، همه پیغام های گوشی موبایل خود را می توانید روی صفحه نمایش OLED رنگی و ۱.۲۶ اینچ آن مشاهده کنید. در این صفحه نمایش کوچک همه ایمیل ها، تماس های وارده، پیامک ها و هشدارهای گوشی را می توانید به راحتی ببینید.


Lumoback

فناوری های پوشیدنی!

Lumoback همچون مادر شما می ماند. این وسیله به شما می گوید که چه زمانی قوز کرده اید و باید صاف بنشینید. این وسیله حدود ۱۲۹ دلار آمریکا قیمت دارد. Lumoback در واقع یک وسیله کوچک است که شما باید آنرا به پشت لباستان وصل کنید. هنگامی که قوز می کنید و خمیده می نشینید، این وسیله می لرزد و با ویبره خود به شما هشدار می دهد که باید صاف بنشینید. Lumoback به طور وایرلس به آی‌فون یا آی‌پد کاربران وصل می شود و به این ترتیب، همه حرکات شما را تحت کنتررل می گیرد. پس از مدتی متوجه خواهید شد که تا چه اندازه فرم نشستن و راه رفتن شما تصحیح شده است.


Jawbone Up

فناوری های پوشیدنی!

شرکت Jawbone برای هدفون های خود شهرت دارد اما این بار دست‌بندی ساخته است که بسیار جلب توجه می کند. این دست‌بند Up نام دارد و همه فعالیت های شما مثل خوابیدن، غذا خوردن ورزش کردن و پیاده روی ردیابی می کند. این فناوری پوشیدنی طراحی بسیار شیک و زیبایی نیز دارد. Up حتی اگر بیش از حد نشسته باشید نیز می لرزد و به شما هشدار می دهد تا کمی فعالیت داشته باشد. این دست‌بند ضدآب است و حدود ۹۹ دلار آمریکا قیمت دارد. دست‌بند زیبای Up در رنگ های آبی، مشکی، سفید و قرمز موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج