۴۱۲۲۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قطار لیگ در ایستگاه دهم

هفته دهم لیگ برتر از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و فردا جمعه به پایان می‌رسد.

وطن امروز: هفته دهم لیگ برتر از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و فردا جمعه به پایان می‌رسد. در این هفته باز‌های بسیار مهمی را پیش‌رو خواهیم داشت؛ از مصاف استقلال در اهواز با فولاد تا تقابل پرسپولیس و نفت آبادان در تهران. ابتدا به مصاف آبی‌ها با قرمزهای جنوب می‌پردازیم. لیگ امسال برای استقلال در ۲ مرحله آغاز شد. شروع بد آبی‌ها کم‌کم ناامیدی را در بین هواداران شان رشد می‌داد. این تیم در همان بازی اول مقابل نفت تهران نشان داد فعلا باید به پای آن صبر کرد. ۴ هفته گذشت و استقلال بازی به بازی بدتر شد و اوج این سقوط در بازی با پیکان بود که استقلال به سختی توانست مساوی بگیرد تا بازنده ۳ بازی پیاپی نباشد!
اما نقطه عطف استقلال همین جا بود. از این زمان بود که استقلال استواری خود را به دست آورد. تعطیلات لیگ هدیه‌ای بود که خدا به‌وسیله کی‌روش به استقلال داد! بعد از تعطیلات استقلال روند رو به رشد خود را با ماشین‌سازی شروع کرد. درحالی که همگان فکر می‌کردند تیم سرعتی خطیبی استقلال را آزار دهد، این استقلال بود که در یک روز بدون شانس، ماشین‌سازی تبریز را متوقف کرد و هواداران را امیدوار. پس از آن استقلال مقابل مدعی اول لیگ قرار گرفت و باز هم برخلاف انتظارها، یک امتیاز از تیم تهاجمی برانکو دشت کرد. جهش استقلال از بازی با سبزهای اصفهان شروع شد و این تیم با کسب نخستین پیروزی خود نشان داد از تعطیلات استفاده کرده. ۲ برد پی در پی مقابل سیاه‌جامگان و سایپا، اعتماد به نفس را به آبی‌ها بازگرداند و حالا آنها تیمی هستند که در ۴ بازی آخرشان تنها یک گل خورده‌ و ۱۰ امتیاز گرفته‌اند!
اکنون مردان منصوریان در حالی به دنبال سومین کلین‌شیت خود هستند که سومین مصاف‌شان را مقابل جنوبی‌ها برگزار خواهند کرد. ۲ مسابقه قبلی آبی‌ها مقابل تیم‌های جنوبی، نتیجه‌ای جز شکست نداشته و آنها پنجشنبه در اهواز به میدان می‌روند تا طلسم جنوبی را در این شهر دود کنند و به این ترتیب جای پای‌شان قبل از تعطیلات در بالای جدول محکم شود. اما حریف قرمز تیم تهرانی هم شتاب خوبی در مسیر صعود گرفته و در امتیازگیری عملکرد خوبی داشته است. زنبورهای قرمز در ۴ بازی آخر خود، ۲ بار به تبریز رفتند و در هر ۲ بار یک امتیاز را به شهرشان بردند.

2 بازی دیگر آنها مقابل صبا و پدیده در اهواز برگزار شد که هر دو را پیروز شدند و حالا با 8 امتیاز از 4 بازی به دنبال سومین بردشان در لیگ شانزدهم هستند. فولاد کسی را در دروازه‌اش دارد که با آمدنش انرژی مثبت را به این تیم تزریق کرد. اهوازی‌ها پس از 3 کلین‌شیت پی‌درپی، به تبریز رفتند و مقابل تیم زهردار قلعه‌نویی توانستند امتیاز مهمی کسب کنند. در آن بازی هم وحید طالب‌لو کمک زیادی کرد تا تیم بازنده نباشد. جز او ساسان انصاری هم دیگر مهره کلیدی سعداوی محسوب می‌شود. طالب‌لو کمک کرد تا تعادل در فولاد برقرار شود و به همین خاطر قرمزهای اهواز تبدیل به تیمی شده‌اند که گل نمی‌خورد و گل می‌زند. حضور 3 بازیکن سابق فولاد در استقلال و 2 استقلالی محبوب در فولاد از نکات جالب این بازی است. همچنین یک پرسپولیسی که نتوانست با پیراهن قرمزهای تهران مقابل استقلال بازی کند، مقابل استقلال مهره قابل اتکای سعداوی است و این مساله قطعا روز سختی را برای مدافعان آبی رقم خواهد زد.
اما مهم‌تر از اینها، قفس توری تیم‌هاست؛ جایی که 2 رقیب، با داشتن 3 کلین‌شیت در فصل جدید، مقابل هم قرار گرفته‌اند. حضور هر دوی آنها در صعود تیم‌های‌شان پررنگ بوده و بدون شک در این بازی نیز با توجه به اینکه مهاجمان میدان سرعت بالایی دارند، کاملا زیرنظرند. با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد تیمی در این بازی برنده خواهد شد که خط حمله‌اش روز موفق‌تری داشته باشد. هر 2 تیم در بازی‌های اخیرشان نشان دادند حمله کردن را دوست دارند و به سرعت وارد برنامه‌های هجومی می‌شوند. بازیکنانی چون بوحمدان و چاگو در فولاد و جابرانصاری و یعقوب کریمی در استقلال توان خوبی به حملات تیم‌های‌شان می‌دهند و احتمالا روز پنجشنبه نیز از این نفرات بیش از دیگران خواهیم دید.

پرسپولیس رو در روی نفت

پرسپولیس که در بازی هفته قبل مقابل استقلال خوزستان بعد از چند پیروزی در خانه حریف متوقف شد، در این هفته نیز باید مقابل دیگر تیم جنوبی لیگ یعنی صنعت نفت قرار گیرد. شاگردان برانکو که بعد از تساوی تراکتورسازی همچنان به‌عنوان تیم صدرنشین در جدول باقی مانده‌اند حالا برای اینکه فاصله خود را همچنان با تیم دوم و سوم جدول حفظ کنند در این بازی احتیاج به برد دارند. بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و قطعا سرخپوشان از حمایت هواداران خود نیز بی‌بهره نخواهند بود. برانکو اگر می‌خواهد در بازی روز جمعه مقابل شاگردان دست‌نشان به پیروزی برسد باید نقاط ضعفی را که در بازی مقابل استقلال خوزستان در بازی داشت برطرف کند؛ ضعفی که بیشتر در خط دفاعی پرسپولیس دیده شد. خط دفاعی که بهترین آمار را از لحاظ گل خورده دارد در بازی هفته پیش اشتباهات فاحشی را در محوطه جریمه خود داشت که با خوش‌اقبالی و بی‌دقتی بازیکنان خوزستانی توپ‌ها به گل تبدیل نشد و بازی به تساوی انجامید.
باید دید برانکو در این بازی نقاط ضعف را پوشانده است یا اینکه مقابل بازیکنان زهردار صنعت نفت بازهم شاهد اشتباه پرسپولیسی‌ها خواهیم بود! در صورت پیروزی سرخپوشان این تیم با 22 امتیاز همچنان در صدر قرار خواهد گرفت و با پیروزی احتمالی تراکتورسازی نیز پرسپولیس صدر را از دست نخواهد داد. فرشاد احمدزاده بازیکن تیم پرسپولیس با هجوم‌هایی که در بازی روز گذشته روی دروازه استقلالی‌ها داشت یکی از بازیکنان خوب سرخپوشان بود و موفق شد گل تساوی این تیم را نیز به ثمر رساند. نکته جالب توجه برای این بازیکن گلزنی‌های این فصلش است. تمام گل‌های وی با ضربه سر به ثمر رسیده که با توجه به قدی که این بازیکن دارد مقداری عجیب به نظر می‌رسد. احمدزاده نسبت به فصل پیش نیز عملکرد بهتری داشته و این خبر خوبی برای برانکو خواهد بود. رامین رضاییان نیز در بازی هفته گذشته برای نخستین‌بار در این فصل توسط برانکو مورد استفاده قرار گرفت و احتمال دارد در این بازی مربی کروات باز هم از رضاییان استفاده کند.
بزرگ‌ترین شوکی که در این هفته به پرسپولیس وارد شد مصدومیت علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم بود که به خاطر گچ‌گرفتگن دستش قادر نخواهد بود یک ماه تیمش را همراهی کند. با توجه به درخشش و توانایی بیرانوند و غیبت وی در بازی مقابل صنعت نفت اگر مدافعان این تیم غفلت کنند و موقعیت به مهاجمان جوان نفتی بدهند می‌تواند برای پرسپولیس جبران‌ناپذیر باشد. اقبال خوبی که پرسپولیس و برانکو دارد این است که بعد از بازی مقابل صنعت نفت لیگ به مدت یک ماه تعطیل می‌شود و در این مدت بیرانوند می‌تواند خود را به تیم برساند. در طرف دیگر تیم صنعت نفت با بازیکنان گمنام و جوانی که در اختیار دارد توانسته دست به کار بزرگی بزند و با 13 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. شاید کمتر کسی انتظار این را داشت که نادر دست‌نشان بتواند بعد از گذشت 10 هفته از لیگ این جایگاه را به دست آورد ولی بازیکنان جوان این تیم نشان دادند انگیزه بالایی برای حضور در لیگ و تمام بازی‌ها دارند.
وجود رضا نوروزی مهاجم صنعت نفت که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد در زمین باعث خواهد شد این بازیکن همچنان مثل بازی برابر استقلال نمایش قابل قبولی از خود نشان دهد. در بازی مقابل استقلال نیز این بازیکن خوش‌تکنیک توانست یک گل به استقلال بزند. حالا هم مقابل تیم سابق خود به میدان خواهد رفت و انگیزه زیادی برای نشان دادن شایستگی‌هایش دارد. جز بیرانوند که به خاطر شکستگی دست یک ماه از میادین دور خواهد بود، احتمالا امید عالیشاه نیز به دلیل مصدومیت در بازی مقابل استقلال خوزستان این بازی را از دست خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج