۴۱۲۳۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حذف ۵۵ کالای اساسی از شمول بازرسی‌

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که دسترسی به بازارهای مصرف عراق مزیتی برای استان خوزستان محسوب می‌شود، گفت: تا شش ماه آینده ۵۵ قلم کالای اساسی کشور از شمول شرکت‌های بازرسی خارجی خارج خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که دسترسی به بازارهای مصرف عراق مزیتی برای استان خوزستان محسوب می‌شود، گفت: تا شش ماه آینده ۵۵ قلم کالای اساسی کشور از شمول شرکت‌های بازرسی خارجی خارج خواهند شد.

جهانبخش سنجابی در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از برترین‌های استاندارد خوزستان اظهار کرد: ‌اکنون در سطح جهان تجارت حلال معادل ۲۵۰۰ میلیارد دلار انجام می‌شود که از این رقم حدود ۷۰۰ میلیون دلار در حوزه غذای حلال قرار دارد. با وجود اینکه جمعیت مسلمانان دنیا بین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر است اما ۳۵ تا ۴۰ درصد جمعیت کنونی جهان مصرف‌کننده غذای حلال هستند و این امر نشانگر این است که علاوه بر مسلمانان، جهان امروز نیز پیگیر غذای حلال است.

وی افزود:‌ البته سازمان جهانی استانداردسازی (ایزو) نیز موضوع غذای حلال را دنبال می‌کند. در اجلاس دو سال گذشته این سازمان، میز و غذای حلال از سایر میزهای غذا جداسازی شد و جالب است که از جمعیت ۸۰۰ نفری این اجلاس نیمی از اعضا از این میزها و غذاها مصرف کردند و این موضوع بسیار در خور توجه است.

سنجابی تصریح کرد: ‌خوشبختانه با وجود این‌که در بهترین حالت ممکن فقط ۱۰ تا ۱۳ درصد جمعیت مسلمانان دنیا را شیعیان تشکیل می‌دهند. ۹۸ درصد از استاندارد راهنمای عمومی غذای حلال سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) با دستورات فقه شیعه انطباق دارد. این امر نشانگر تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و همکاران ما در سازمان ملی استاندارد و اتاق بازرگانی کشور است.

وی با اشاره به تشکیل سازمان جهانی استانداردسازی (ISO) در ۷۹ سال قبل خاطرنشان کرد:‌ عمر استاندارد مختص این حدود ۸۰ سال نیست، بلکه مقوله استاندارد در قرآن کریم نیز مورد توجه قرار گرفته است. در علم جنین شناسی از مرحله انعقاد نطفه جنین تا مراحل بعد، همه دارای استاندارد هستند که بر هم خوردن هر کدام از این استانداردها می‌تواند موجب تولد موجودی ناقص‌الخلقه شود. استاندارد لازمه و ضرورت زندگی است و در احکام دین نیز استانداردهای زیادی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج