جاباما
۴۱۲۴۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبرد انتقامی، فرکی در برابر یاران سابق

دو تیم سپاهان و سایپا یکی از دیدارهای حساس و سرنوشت ساز هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر را در ورزشگاه پاس قوامین و به میزبانی سایپا برگزار خواهند کرد.

ورزش‌ سه: یکی از دیدارهای مهم هفته دهم مسابقات لیگ برتر به میزبانی سایپا و در شهرک اکباتان برگزار خواهد. تیم سایپا به واسطه نتایجی که کسب کرده، در این دیدار به دنبال پیروزی است و در سوی مقابل تیم سپاهان که با پیروزی برابر تیم سیاه‌جامگان از بحران خارج شده، اصلا تمایلی ندارد تا با از دست دادن امتیاز باز هم با هجمه انتقادات روبه رو شود.

با بررسی ۶ + ۱۰ نکته از بازی تیم های سایپا و پیکان همراه ما باشید:

۱- تیم سپاهان در حال حاضر با بردی که هفته گذشته مقابل سیاه‌جامگان به دست آورد ۱۳ امتیازی شد و در رتبه ششم جدول قرار گرفته است. در مقابل تیم سایپا با شکستی که برابر استقلال در هفته نهم مسابقات تجربه کرد باز هم در جدول پایین تر رفت و اکنون با ۸ امتیاز از ۹ دیدار در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفته است.

۲- تیم سپاهان از ۹ دیدار قبلی خود صاحب ۴ پیروزی، ۴ شکست و ۱ مساوی شده است و تیم سایپا در ۹ دیدار قبلی خود ۵ تساوی، ۳ شکست و ۱ پیروزی را تجربه کرده است.

۳- آخرین دیدار دو تیم در لیگ پانزدهم و به میزبانی سپاهان در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که تیم سایپا موفق شد میزبان خود را با ۲ گل از میلاد میداوودی و علی زینالی به سود خود مغلوب کند. تک گل سپاهان در آن دیدار را لوسیانو پریرا به ثمر رساند که در پایان فصل به تیم گسترش فولاد پیوست.

۴- دیدار رفت لیگ پانزدهم برابر سایپا آخرین دیدار احسان حاج‌صفی پیش از ترک این تیم و پیوستن به اف اس وی فرانکفورت بود؛ حاج صفی در پیروزی ۲ بر ۰ سپاهان برابر سایپا موفق شد هر دو گل تیمش را به ثمر برساند.

۵- حسین فرکی، سرمربی فصل گذشته تیم سپاهان، پس از مشکلاتی که با برخی بازیکنان این تیم پیدا کرد، در نهایت مجبور به کناره گیری از سپاهان شد تا ایگور استیماچ کروات جانشین او در این تیم شود. فرکی در لیگ چهاردهم موفق به کسب پنجمین قهرمانی سپاهانی ها در لیگ برتر شده بود و حالا در کسوت سرمربی سایپا انگیزه های زیادی برای پیروزی در این دیدار دارد.

۶- دو تیم سایپا و سپاهان در تاریخ لیگ برتر تاکنون ۳۰ بار برابر هم قرار گرفته اند که سهم تیم سپاهان ۱۲ پیروزی و سهم تیم سایپا ۹ پیروزی بوده است؛ ۹ دیدار این دو تیم هم به تساوی انجامیده است.

۷- بهترین پیروزی سپاهان برابر سایپا پیروزی ۵ بر ۱ فصل نهم در اصفهان بوده است و بهترین پیروزی سایپا برابر سپاهان در اصفهان هم پیروزی لیگ چهارم سایپا با نتیجه ۴ بر ۱ بوده است؛ با احتساب اینکه سپاهان یک بار هم در فصل یازدهم با حساب ۴ بر ۰ در کرج برابر سایپا به پیروزی رسیده است.

۸- در مجموع ۳۰ بازی دو تیم ۸۲ گل به ثمر رسیده است که ۴۸ گل سهم سپاهان و ۳۴ گل سهم سایپا بوده است.

۹- برترین گلزن این دیدارها کریم انصاری فرد از تیم سایپا می باشد که با به ثمر رساندن شش گل رکورددار است. ابراهیم توره با ۵گل، ادموند بزیک، رسول خطیبی، محرم نویدکیا و احسان حاج صفی از سپاهان با زدن۴ گل در رتبه‌ی بعدی جدول گلزنان این مسابقه قرار دارند. از میان این بازیکنان حاج‌صفی در بازی فردا این شانس را دارد تا بر آمار گلزنی خود در مقابل سایپا بیفزاید.

۱۰- رضا جعفری، علی شجاعی و محمد سلطانی فر سه بازیکن تیم سایپا هستند که اکنون در تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند و موفق شدند به همراه تیم ملی جوانان جواز حضور در مسابقات جام جهانی را پس از ۱۶ سال کسب کنند. محمدمهدی مهدی خانی هم از جوانان سایپا است که اکنون دوران سربازی خود را در تیم نیروی زمینی پشت سر می گذارد. او هم همراه تیم ملی در مسابقات حضور دارد.

۱+۱۰- تیم سایپا بدون هیچ مصدوم و محرومی به این دیدار پای خواهد گذاشت؛ در مقابل تیم سپاهان در تمرین روز گذشته جلال علی محمدی را به دلیل مصدومیت جزیی برای این دیدار از دست داد تا علی محمدی تنها غائب تیم سپاهان در این دیدار باشد.

۲+۱۰- عبدا... ویسی که با ورود به سپاهان تغییرات زیادی را در این تیم ایجاد کرده، هنوز به ترکیب مورد نظر خود نرسیده و در هر بازی شاهد تغییرات زیادی در پست های بازیکنان هستیم؛ ترکیب مورد نظر ویسی برای این دیدار هم می تواند سورپرایز های جالبی به همراه داشته باشد.

۳+۱۰- از احسان حاج صفی می توان به عنوان امید اصلی سپاهان برای گلزنی در این دیدار نام برد. حاج صفی در ۳ دیدار اخیر خود موفق شده برای سپاهان دو بار در مقابل پرسپولیس و سیاه‌جامگان گلزنی کند. در سوی مقابل مهدی ترابی با به ثمر رساندن ۴ گل در بازی های اخیر، بیشترین امید گلزنی نارنجی پوشان در این دیدار خواهد بود.

۴+۱۰- هر دو تیم سایپا و سپاهان یک بازیکن در ترکیب تیم ملی دارند. احسان‌حاج صفی با ۲۶ سال یکی از بازیکنان قدیمی تیم ملی محسوب می شود که در دیدارهای اخیر برای تیم ملی خیلی خوب عمل کرده و به مهره ثابت کی‌روش در خط میانی بدل گشته است؛ مهدی ترابی هم در تیم سایپا با ارائه بازی های درخشان فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کرده؛ ولی به دلیل فشردگی خط میانی تیم ملی تنها برای دقایقی در مقابل تیم ملی چین شانس حضور در زمین را پیدا کرد که البته بازی خوبی هم در همان دقایق کوتاه به نمایش گذاشت.

۵+۱۰- مهرداد محمدی در تیم سپاهان و مسعود حسن زاده در تیم سایپا هنوز نتوانسته اند بازی هایی که از آن‌ها انتظار می رود را به نمایش بگذارند. مهرداد محمدی که در بازی های اخیر بیشتر در پست مهاجم مورد استفاده قرار گرفته هنوز موفق به گلزنی در این فصل نشده و مسعود حسن زاده هم که برای گلزنی به تیم سایپا اضافه شد، با گذشت ۹ هفته تنها یک بار گلزنی کرده است. این دو بازیکن در این دیدار فرصت دارند تا با نشان دادن توانایی های خود از زیر باز انتقادات خارج شوند.

۶+۱۰- ترکیب :

احتمالی سپاهان: لی اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، حامد بحیرایی، آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی، پدرو هنریکه، فرید کریمی بهزادی، رسول نویدکیا.

ترکیب احتمالی سایپا: حامد فلاح زاده، سیامک کوروشی، سجاد مشکل پور، امید خالدی، سعید لطفی، مهدی بدرلو، روزبه شاه علیدوست، حامد شیری، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی و مسعود حسن زاده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج