۴۱۲۷۶
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نگرانی اقشار مذهبی از مکالمات «رایتل»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مدتی است در مورد اپراتور جدید تلفن همراه که خدماتی را در مورد مکالمات تصویری ارائه می‌کند ابهاماتی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیم‌کارت رایتل علاوه بر صوت، تصویر را هم منتقل می‌کند این موضوع در اعضای کمیسیون و در بخش‌های مذهبی و متدین جامعه ایجاد نگرانی کرده که آیا در انتقال این تصاویر رعایت محرم و نامحرم و حریم خصوصی افراد می‌شود یا نه!

نماینده مردم گرگان در مجلس یادآور شد: پیش از این ما می‌خواستیم مسئولان وزارت ارتباطات در این باره به کمیسیون توضیح بدهند که با توجه به جابجایی وزیر، این بحث همچنان باقی ماند و در جلسه روز گذشته مجددا مطرح شد لذا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم برای رفع این نگرانی اقدام کنند.

طاهری با اشاره به بازدید روز گذشته کمیسیون فرهنگی از صداوسیما، خاطرنشان کرد: در این بازدید کمیسیون از برخی بخش‌های صداوسیما از جمله معاونت سیاسی، استودیوی خبر و واحد مرکزی بازدید کرد و در انتها هم در نشستی کاری با رییس سازمان صداوسیما نظرات خود را مطرح کرد.

وی یادآور شد: آقای ضرغامی هم در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح کردند و گزارشی کلی از برنامه‌های صداوسیما در حوزه فناوری‌های جدید ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش این کمیسیون برای ضابطه‌مند کردن کمک به موسسات فرهنگی در بودجه، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون در مورد کمک به موسسات فرهنگی که در جدول دوازده بودجه دیده می‌شود، ضابطه مشخصی وجود نداشته کمیسیون بحث و بررسی در این رابطه را آغاز کرده تا بودجه این موسسات به صورت ضابطه‌مند تخصیص پیدا کند.

توضیحات 'رایتل' درباره رعایت محرم و نامحرم در تماس تصویری

پس از طرح نگرانیهایی در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) و بحث رعایت محرم و نامحرم روابط عمومی این اپراتور به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته و خاطرنشان کرده است: رعایت مسائل فرهنگی از ابتدا دغدغه خود این اپراتور هم بوده است.

شاهین آرپناهی - مدیر کل برند و ارتباطات رایتل - اظهار کرد:‌ دغدغه‌ای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فن‌آوری جدیدی که وارد بازار می‌شود احساس کرد. وی ادامه داد: بحث استفاده صحیح از 3G نیز به همین شکل است و در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که ارتباط تصویری در رایتل برای اولین بار ارائه نشده و پیش از این از طریق اینترنت هم امکان ارتباط تصویری وجود داشته است.

آرپناهی در عین حال اظهار کرد:‌ اینترنت پرسرعت هم چیزی نیست که از طریق 3G وارد کشور شده باشد و این تکنولوژی تنها تسهیل کننده کار است. وی در ادامه افزود: منطقی به نظر نمی‌رسد که فردی در برابر خود تکنولوژی‌های جدید موضع‌گیری داشته باشد و برداشت ما هم از صحبت های منتشر شده مطلقا چنین نیست اما به هر حال افراد ممکن است برداشت‌های متفاوت و گاه دغدغه‌هایی در نحوه به‌کارگیری و استفاده صحیح از این فن‌آوری‌ها داشته باشند. مدیر کل برند رایتل همچنین عنوان کرد: در ارتباط با فن‌آوری‌های نوین همواره می‌توان دو نوع برخورد به کار گرفت که یکی از این برخوردها برخورد سلبی است و آن که بگوییم به دلیل آن‌که ممکن است از این موارد استفاده نادرستی صورت بگیرد، دسترسی به آن‌ها را محدود کنیم.

وی ادامه داد: اما می‌توان برای استفاده از تمامی تکنولوژی‌ها بحث فرهنگ‌سازی را نیز پیش گرفت. وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: همان طور که ایشان هم اشاره کردند می‌توان پیوست فرهنگی را مورد توجه قرار داد و ما نیز به همین سمت حرکت می‌کنیم. آرپناهی در عین حال گفت: ما در رایتل سعی کرده‌ایم که به سهم خود در تبیین پیوست فرهنگی تلاش کرده باشیم و از اول موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم خود ما هم بود و به همین دلیل سعی کردیم همواره در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و اکنون حتی تبلیغات ما هم به مباحث فرهنگی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است.

مدیر کل برند رایتل ادامه داد: یکی از برداشت‌هایی که می‌تواند صورت بگیرد آن است که ما همزمان با توسعه شبکه فرهنگ‌سازی را نیز در دستور کار قرار بدهیم تا بدین واسطه دسترسی مردم همراه با آموزش‌های بیش‌تر باشد که این مساله از دو سال پیش از دغدغه‌های اصلی ما در رایتل بوده است. وی همچنین یادآور شد: امیدواریم به جای برخوردهای سلبی برخوردهای فرهنگی مورد توجه قرار بگیرند اما با این وجود اشاره به چند نکته درباره امکانات و خدمات رایتل نیز ضروری است. مدیر کل ارتباطات رایتل ادامه داد: نکته مهمی که باید درباره رایتل مورد توجه قرار داد آن‌که فعالیت‌های این اپراتور تنها به تماس‌های تصویری محدود نمی‌شود و ما از سرویس‌های تماس‌های صوتی، پیامک، پیامک تصویری، بسته دیتا و اینترنت پرسرعت نیز برخورداریم.

آرپناهی ادامه داد: اما درباره تماس‌های تصویری رایتل هم لازم است که چند شرط برآورده شود. وی از دسترسی هر دو طرف مکالمه به خطوط رایتل و دسترسی به گوشی‌هایی که بتوانند سرویس مکالمه تصویری مبتنی بر شبکه را پشتیبانی کنند به عنوان برخی از شروط لازم برای برقراری این ارتباط نام برد و افزود:‌ علاوه بر این موارد تازه خود مشترک می‌تواند تماس را به شکل تصویری برقرار نکرده و به شکل صوتی پاسخگو باشد. به عبارت دیگر این خود مشترک است که امکان مکالمه تصویری را برای فرد طرف مقابل ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هیچ الزامی نیست که افراد حتما تمامی تماس‌های تصویری خود را پاسخ دهند و این مساله و مواردی از این دست نکاتی هستند که می‌توان آن‌ها را با آموزش‌های درست و فرهنگ‌سازی برطرف کرد و ما نیز امیدواریم آن‌ها که دغدغه فرهنگی دارند، به دلیل نداشتن این اطلاعات خود و دیگران را از تکنولوژی‌های جدید و روز دنیا بی‌نصیب نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرین

      خب تصاویر هم فیلتر کنن!راه حل کاملاً منطقیه دولت برای هر چیزی .

    • بابک سراجی

      من متوجه نشدم محرم نامحرم چی بود تو این قضیه :|
      یکم گیج شدم
      یکی توضیح میده لطفا

      پاسخ ها

      • سيما

        آقا بابك. وقتي با رايتل با يه نفر البته آبجي يا مامان يا خاله يا همسرت كه محرم هستن ( نامحرم نباشن آ !) تماس ميگيري البته هر دو بايد رايتل داشته باشين و هر دو بايد گوشي هايي داشته باشين كه قابليت (ويديو كال يا همون تماس تصويري) داشته باشه. اينجوري همينطور كه صداي طرف مقابل رو ميشنوي تصوير دست و رو نشسته و خواب آلوده او رو هم خواهي ديد! و همينطور هم او خواهد ديد الآن تو كجا هستي! خيابون يا خونه! يعني كلا بدبختي! لو ميري كه هيچ! دايم بايد پاي تلفن شيك باشي! تازه پول يه گوشي و خط رايتل هم ناچاري اخ كني!!! خب چه كاريه؟ برو ببينش خلاص!

    • بدون نام

      از طریق وب کم هم تصویر منتقل میشه پس چرا اینترنت رو چیزی نمی گید کلا از فنآوری ...

      پاسخ ها

      • سميه

        اينترنت هنوز به اندازهء موبايل همه گير نشده ...

    • ahmad

      طرف اگه ایمان داشته باشه که هیچی، اگه هم نه رایتل بهونس،

    • حسين

      ذات مدرنيته قداست زداست.اين تعريفيه كه خود فلاسفه غرب از مدرنيته كردن.

    • خردادي

      نميشه جلوي پيشرفت فناوري وتكنولوژي رو گرفت . بالاخره اين يك روند جهانيه كه جان داره به سمت فناوري برتر حركت مي كنه . هركس دوست نداشته باشه ميتونه اين سيم كارت رو خريداري نكنه ، كسي كه مجبورمون نكرده كه حتما رايتل بخريم. خودمونم كه الحمدلله فرق خوب وبد روتشخيص ميديم پس جاي نگراني نيست . كساني هم كه از رايتل بخوان استفاده نادرست بكنن هركاري كني كه جلوشونو بگيري اونا كارخودشون رو ميكنن .

    • بدون نام

      بعضیا توهرزمینه ای نظرمیدن فقط منفی میگیرن

      پاسخ ها

      • سيمابينا

        منم الكي يه منفي بهت دادم حرفت زمين نيفته!

    • بدون نام

      دوست عزیز علم وفناوری یکی از نعمت های خداونده حالا اگه یکی استفاده ناصحیح کنه خدشه ای به خود علم وارد نمیشه موفق باش اقا حسین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج