۴۱۲۸۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شاخص بورس تهران روی قله ایستاد

در حالی که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در این روزها توانسته کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند، حجم معاملات در این هفته تنها در دو روز توانست عدد بالای یک میلیارد را تجربه کند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در این روزها توانسته کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند، حجم معاملات در این هفته تنها در دو روز توانست عدد بالای یک میلیارد را تجربه کند.

در آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران توانست تراز ۷۹ هزار واحدی را رد کند و در تراز ۷۹ هزار و ۲۹۹ واحدی بایستد این در حالی است که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه در تراز ۷۸ هزار و ۹۱ واحدی قرار داشت که با این حساب در ۵ روز کاری، شاخص کل توانسته ۱۲۰۸ واحد رشد کند که این مقدار در چند ماه گذشته بی سابقه است.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور نیز که در چهارشنبه ۲۸ مهر ماه در سطح ۸۶ هزار و ۹۶۶ واحدی قرار داشت، در این مدت توانست به عدد ۸۸ هزار و ۳۶۸ واحدی برسد در مدت مشابه شاخص بازار اول که در رقم ۵۴ هزار و ۶۷۷ واحدی قرار داشت ۹۶۸ واحد رشد و عدد ۵۵ هزار و ۶۴۵ واحدی را تجربه کرد، شاخص بازار دوم هم در این مدت ۱۹۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۲ هزار و ۴۹۷ واحدی رسید.

کانال شکنی‌های این مدت در حالی رخ می دهد که حجم معاملات در دو روز گذشته به یک میلیارد و ۸۰ میلیون رسید و در دیگر روزهای این هفته در یک مورد به بالای یک میلیارد و در سه روز در حول و حوش ۸۰۰ میلیون و حتی کمتر می چرخید و علی رغم رشد قابل توجه نماگر بازار سرمایه، این رقم ها برای حجم معاملات نشان از یک بورس پویا ندارد.

در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۳ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۹ درصد کاهش یافت. همچنین تعداد ۴۶۱۱ میلیون سهم در ۳۸۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۲ و ۱۳ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

بر این اساس سه میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۸۳۳ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۵۴ و ۵۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج