۴۱۲۸۲
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

اعزام دوباره دانش‌ آموزان به اردو راهیان نور

فصل امتحانات مدارس به پایان رسیده است. همزمان انتقادات از وزارت آموزش و پرورش در رابطه با چگونگی اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی نیز فروکش کرده است.همین مساله باعث شده، دوباره وزارت آموزش و پرورش اقدام به اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی کند.

روزنامه شرق: فصل امتحانات مدارس به پایان رسیده است. همزمان انتقادات از وزارت آموزش و پرورش در رابطه با چگونگی اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی نیز فروکش کرده است.

همین مساله باعث شده، دوباره وزارت آموزش و پرورش اقدام به اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی کند. مساله‌ای که در نوع خود می‌تواند باعث آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های صورت گرفته در جنگ تحمیلی شود اما نبود زیرساخت‌های کافی برای اعزام حجم بالایی از دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر منجر به بروز حوادث و تبعات جانی برای دانش‌آموزان شده است.

هم‌اکنون از مدارس شهر تهران خبر می‌رسد، آموزش و پرورش فرم‌هایی جهت اخذ رضایت اولیای دانش‌آموزان در تمامی مدارس شهر تهران پخش کرده است که در این فرم آمده است: «دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان در قالب آمادگی دفاعی باید بخش عملی درس را در روز اول در قالب اردوی بازدید از مناطق عملیاتی جنوب بگذرانند.»

همچنین در این فرم آمده است «نمره عملی درس آمادگی دفاعی هشت نمره است که به سه مرحله اختصاص دارد. این سه مرحله شامل: اردوی راهیان نور (روز اول) اردوی نیم‌روزه عملی (روز دوم) و شرکت در میدان تیر (روز سوم).»اجبار دوباره آموزش و پرورش برای اعزام دانش‌آموزان به شکلی خانواده‌های دانش‌آموزان را زیر فشار، چشم‌پوشی از هشت نمره درس آمادگی دفاعی و نگرانی‌ها نسبت به موافقت با اعزام دانش‌آموزان قرار داده است که مسوولان آموزش و پرورش عنوان می‌کنند، اگر دانش‌آموزی در این اردو شرکت نکند، هیچ نمره‌ای از بخش عملی درس آمادگی دفاعی کسب نمی‌کند.

در همین رابطه حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تایید اعزام دوباره دانش‌آموزان به مناطق جنگی می‌گوید: اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان اعزامی دریافت‌های معنوی بسیار بالایی دارد و خود اولیای دانش‌آموزان پیگیر اعزام دانش‌آموزان خود به این اردو‌ها هستند.

او در پاسخ به این سوال که چرا در فرم‌های ارسال شده به خانواده دانش‌آموزان اجباری برای حضور دانش‌آموزان صورت گرفته است، می‌گوید: اردوهای راهیان نور در میان دانش‌آموزان این‌قدر طرفدار دارد که ما نیازی به اجبار دانش‌آموزان نداشته باشیم، اجباری وجود ندارد اما اگر دانش‌آموزی در این اردوها شرکت نکند، از هشت نمره عملی این آزمون برخوردار نمی‌شود.

هژبری در پاسخ به دیگر سوال ما مبنی بر اینکه اختصاص هشت نمره برای حضور در این اردو‌ها، در نوع خود اجباری برای خانواده محسوب می‌شود، می‌گوید: به هر حال این نمره نیز نوعی از برنامه آموزشی و پرورشی ماست، که تاثیری در نمرات دانش‌آموزان دارد و در شورایعالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

از طرف دیگر مسوولان ستاد راهیان نور نیز، اعزام دوباره دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان به اردوهای راهیان نور را تایید می‌کنند. سردار بروجردی، رییس ستاد راهیان نور استان خوزستان در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی از بهمن‌ماه جاری دوباره آغاز می‌شود، می‌گوید: ما در اعزام دانش‌آموزان آنقدر نقشی نداریم و تابع برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش هستیم. او می‌افزاید: ما از اجبار در اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی با خبر نیستیم. اعزام به راهیان نور کار دلی است و نمی‌توان با اجبار این کار را انجام داد.

دانش‌آموزان را با قطار به مناطق جنگی می‌بریم

اردوهای راهیان نور تاکنون بیش از هفت سانحه به خود دیده است که ناظران معتقدند، به‌رغم جنبه‌های مثبت این سفر برای دانش‌آموزان، نبود زیرساخت برای دانش‌آموزان منجر به بروز حوادثی شده است.

اما معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، می‌گوید: برای کاهش میزان خطرات این سفر سعی داریم از این به بعد دانش‌آموزان را با قطار به مناطق جنگی اعزام کنیم. او می‌افزاید: برخی حوادث صورت گرفته از دست آموزش و پرورش خارج بود و سالانه تعداد زیادی از مسافران نوروزی و تابستانی هم در جاده‌های کشور دچار حادثه می‌شوند.

پس نمی‌توان گفت در این حوادث رخ داده، آموزش و پرورش مقصر است. اظهارات معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حالی است که دور جدید اعزام دانش آموزان از بهمن ماه آغاز می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی به فکر جون دانش آموزاس بابا؟ چیزای مهم تری وجود داره...

    • بدون نام

      بذاربرن !!!خانواده هایی که اجازه میدن مقصرند.

    • amin

      ول کن نیستن!!!!!

    • amin

      ول کن نیستن!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج