۴۱۳۳۸۰
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا به خاطر ترکیه عملیات موصل را متوقف کرد

همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در عملیات آزادی موصل عراق، واشنگتن روز جمعه توقف موقتی این عملیات را اعلام کرد؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران با هدف فشار آوردن بر بغداد برای موافقت با مداخله ترکیه در عملیات موصل و ممانعت از ورود حشد شعبی به شهر تلعفر صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در عملیات آزادی موصل عراق، واشنگتن روز جمعه توقف موقتی این عملیات را اعلام کرد؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران با هدف فشار آوردن بر بغداد برای موافقت با مداخله ترکیه در عملیات موصل و ممانعت از ورود حشد شعبی به شهر تلعفر صورت می‌گیرد.

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که نیروهای عراقی عملیات آزادی موصل را برای دو روز جهت تثبیت مناطق آزاد شده متوقف کرده‌اند.

این ائتلاف تأکید کرد که این اقدام در راستای طرح ائتلاف ضد داعش است.

اعلام توقف عملیات موصل در شرایطی رخ داد که بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در این عملیات و حرکت حشد شعبی به سمت شهر تلعفر در محور غرب بالا گرفته است.

به گفته منابع میدانی طی دو روز گذشته و به دنبال تشدید بحران میان بغداد و آنکارا و بحث درباره نقش حشد شعبی حمایت ائتلاف آمریکا از نیروهای عراقی حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

اثیل النجیفی، استاندار نینوا و فرمانده حشد وطنی (نیروهای داوطلب سنی) و هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی متخصص در امور گروه‌های مسلح نیز بر کاهش حمایت آمریکا طی دو روز اخیر صحه گذاشتند.

اثیل النجیفی اعلام کرد که بعد از مخالفت دولت عراق با درخواست اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا برای مشارکت ترکیه در عملیات موصل حمایت آمریکا در این عملیات کاهش یافته است.

وی گفت که شرایط نشان می‌دهد عملیات طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود و احتمالا در میانه راه حوادث غافلگیرکننده‌ای رخ خواهد داد.

هشام الهاشمی گفت: آمریکایی‌ها حمایت هوایی‌شان از نیروهای عراقی در عملیات موصل را حدود ۶۸ درصد کاهش داده‌اند و این نشان دهنده نارضایتی‌شان از مخالفت بغداد با مشارکت ترکیه در عملیات موصل است.

وی درباره ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش گفت: بغدادی احتمالا در منطقه البعاج در مرز با سوریه حضور دارد. این منطقه از مناطق اصلی تحت سیطره داعش است.

منابع سیاسی عالیرتبه اعلام کردند که واشنگتن از چند روز پیش بر بغداد فشار آورده تا اجازه مشارکت ترکیه در عملیات موصل را بدهد و مانع اجرای طرح‌های حشد شعبی در تلعفر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      ترکیه شورشو در آورده اونموقع که داعش قدرت داشت چرا پا پیش نگذاشت،حالا که ضعیف شده میخواد خودشو با پیروزی مردم عراق سهیم کنه
      ارودغان باید به فکر انفجارهایی که هر دفعه تو یه نقطه ی ترکیه اتفاق میوفته باشه

      پاسخ ها

      • یاسر

        دوستان ترکیه به این حضور نیاز شدید دارد در داخل کشور ترکیه تمام افکار عمومی بایدهرچه سریعتر به جایی غیر از خود ترکیه معطوف بشود تا جناب اردوغان دستگیریهاشو تکمیل کند.این سیاستمدار بداخلاق به مسئول کشور توهین میکند از طرفی مثلا"میخواهد در ازبین بردن دشمن آن کشور کمک بکند.آقا ادعاش هم میشه

    • فرید

      تاریخ نشان داده آمریکا راحت به همپیمانهایش خیانت می کند . الآن بهترین فرصت برای عراق است که از روسیه کمک هوایی بخواهد چون خود روسها گفته اند منتظر درخواست عراق هستیم . در نهایت عراق باید آمریکا را که بانی نابودی این کشور شده را از این کشور بیرون کند .

      پاسخ ها

      • علی رضا

        کدام تاریخ رو مطالعه کردید؟؟؟اون کشوری که خیانت میکنه همین روسیه هست.نمونش هم توی تاریخ ما زیاده برادر

    • علی

      عراق مگر اعلام نکرد که این جنگ بدون دخالت خارجیها به انجام می رسد حال چگونه است که از ترکها ترسیده و عملیات آزاد سازی را متوقف کرده است آنها نباید یک لحظه درنگ کنند و حتی شده از آمریکائیها هم بخواهند که صحنه را ترک کنند آنها بغیر از ننگ هیچ چیز دیگری را برای عراقیها به ارمغان نخواهند آورد اگر دولت عراق همان لحظه که ترکها از کشورشان بیرون نمی رفتند آنها را سرکوب می کرد اکنون یک آقا بالا سر نداشتند و اکنون نیز دیر نشده است این دشمن را خواهند کشت ولی باید قبلش این سر مار را از تنش جدا کنند.

    • بدون نام

      با سلام به نظر بنده وابستگی و درخواست کمک ازاجانب چه آمریکا و چه روسیه کاری رو درست نمیکنه فقط سواستفاده های تسلیحاتی رو بیشتر می کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج