جاباما
۴۱۳۴۷۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گفت و گو با رییس برنامه‌ریزی شبکه اچ بی او

سرنوشت سریال های شبکه اچ بی او چه می شود؟

کیسی بلویز درباره سرنوشت شبکه بعد از قرارداد ادغامی ای‌تی‌اندتی و آینده سریال های محبوبی از جمله «وست ورلد» و «آن شب» حرف زد.

روزنامه بانی فیلم: کیسی بلویز درباره سرنوشت شبکه بعد از قرارداد ادغامی ای‌تی‌اندتی و آینده سریال های محبوبی از جمله «وست ورلد» و «آن شب» حرف زد.

به نقل از ورایتی، کیسی بلویز رییس برنامه ریزی شبکه اچ بی او (HBO) روز پنج شنبه کارمندانش را در دفتر سانتا مونیکای این شبکه جمع کرد تا در مورد موضوعی صحبت کند که خیلی از هالیوودی‌ها در حال حاضر به آن فکر می کنند: پیشنهاد قرارداد ادغام بین کمپانی‌های ای تی اند تی (AT&T) و تایم وارنر (Time Warner).

هفته گذشته اعلام شد در قراردادی که ارزشی معادل ۸۵ میلیارد دلار دارد، کمپانی ای تی اند تی می خواهد کمپانی تایم وارنر را که صاحب نام های بزرگی از جمله اچ بی او، سی ان ان، برادران وارنر و دی سی کامیکس است خریداری کند و با آن ادغام شود.
سرنوشت سریال های شبکه اچ بی او چه می شود؟

به گفته کسانی که در جلسه بلویز حضور داشتند، او به این نکته اشاره کرد که مدیران اجرایی ای تی اند تی از عملکرد برادران وارنر، اچ بی او و ترنر راضی هستند و یکی از اولویت های اولشان این است که این مدیران و ستاره های ارشد در این کمپانی ها باقی بمانند. او همچنین گفت که مدیران ای تی اند تی برنامه ای برای مدیریت خرد قرارداد جدیدشان ندارند و مصمم اند تا این سه بخش به خلق همان نوع محتوایی که باعث شد این قرارداد در درجه اول اهمیت داشته باشد، ادامه دهند.

در پاسخ به سوال‌هایی درباره این جلسه، بلویز نظر مستقیمی درباره قرارداد ادغامی نداد، اما گفت در آینده با کارمندانش ملاقات می کند تا در مورد آن به آن ها اطلاع رسانی کند. با این حال او در مورد سرنوشت سریال‌های درام محبوبی از جمله «وست ورلد» و «آن شب» با بازی پیمان معادی صحبت کرد، آن هم در شرایطی که اچ‌بی‌او به عنوان رهبر سریال‌های خاص بیش از همیشه رقیب پیدا کرد و عصر داستان وستروسی «بازی تاج و تخت» هم رو به پایان است.

وقتی اوایل امسال در رده های اجرایی شبکه اچ بی او تغییراتی اساسی به وجود آمد، بلویز که آن موقع رییس بخش کمدی اچ بی او بود به یکی از موقعیت های ارشد کاری در این شبکه ترقی پیدا کرد. یکی از نخستین کارهایی که او انجام داد کنسل کردن سریال «واینیل» بود و دیگر کارش هم این بود که مسئولیت بازبینی آغاز به کار سریال «وست ورلد» را بر عهده بگیرد که با توجه به ۱۲ میلیون بیننده این سریال در هر اپیزود، می توان گفت توجه مخاطبان را به خوبی جلب کرده است.

اچ بی او این سنت را دارد که قبل از اینکه سریال بیش از حد در فصل اول خود جلو برود آن را تمدید کند، اما بلویز رویکردی متفاوت نسبت به این داستان علمی تخیلی و دیگر سریال های تابستانی از جمله «آن شب» دارد. در مصاحبه ای با ورایتی، او همچنین افکارش را درباره رقابتی که در چند سال گذشته در تلویزیون شکل گرفته به اشتراک گذاشت.

آیا یک فصل دیگر برای «آن شب» می خواهید؟

بله، کاملا. تنها مشکل برای فصلی دیگر این است که آن ها بتوانند ایده ای پیدا کنند که هیجانزده‌شان کند. استیون (زیلیان) و ریچارد (پرایس) در حال صحبت و به اشتراک گذاشتن ایده هستند. به نظرم احتمالا پروسه طولانی‌تری خواهد بود. هردوی شان هر چقدر بخواهند از وقت استفاده می کنند و کاری را انجام می دهند که واقعا به آن علاقه دارند و آن ها را هیجان زده می کند. یک فصل دیگر نمی سازند که فقط یک فصل دیگر ساخته باشند.

یک فصل دیگر هم فقط یک پرونده خواهد بود؟ جان تورتورو هم در آن حضور خواهد داشت و می توانیم باز هم پاهایش را ببینیم؟

نمی دانم. حدس من این است که هر فصل یک پرونده مورد بررسی قرار می گیرد. فکر می کنم دارند درباره احتمال های مختلفی صحبت می کنند، بنابراین در این لحظه تنها چیزی که من می دانم این است که دارند درباره‌اش صحبت می کنند. هنوز به ما ایده ای نداده اند. سعی دارند برداشتی را پیدا کنند که خودشان را هیجان زده می کنند. امیدوارم جان تورتورو باز هم حضور داشته باشد. به نظرم فکر آن ها هم همین است، اما در حال حاضر همه این ها چیزی بیش از حدس و گمان نیست. بالاخره نشان دادن پاهایش خیلی به کسانی که از پسوریازیس رنج می برند کمک کرد.

هنوز «وست ورلد» را تمدید نکرده اید. ماجرا چیست؟

هنوز تصویر کاملی از ریتینگ ها به دست نیاورده ام که به نظر می رسد خوب باشند، بنابراین از این خوشحال هستیم. تهیه کنندگان اجرایی با ما درباره تصویرشان از فصل دوم صحبت خواهند کرد. اما در حال حاضر می‌گویم وضع خوب است. از نحوه پیشرفت سریال بسیار خوشحال هستیم.

به مردم می گویید در نیمه دوم این فصل انتظار چه چیزی را داشته باشند؟

تنها چیزی که می گویم این است که پایان خیلی راضی کننده ای خواهد داشت. به نظرم به خیلی از سوال ها پاسخ داده می شود. عاشق خواندن تئوری های طرفداران هستم. به نظرم اینطور که مردم را درگیر کرده خیلی خوب است. خوشحالم که می بینم چطور به آن واکنش نشان دادند و توانسته تمام این بحث ها را به وجود بیاورد. به نظرم مردم تا پایان فصل اول جواب هایی که می خواهند را به دست می آورند. خیلی از جواب هایی که مردم الان درباره شان صحبت می کنند.

آیا تعدادی درست حدس زده اند؟

تئوری های زیادی وجود دارد و در بعضی از آن ها من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم که چطور شکل گرفته اند. این را می گویم که دارند نزدیک می‌شوند.

چیزی که جالب بوده این است که مردم تا چه حد در سطح یک پازل با آن درگیر شده اند. اما فکر می کنم شما در نهایت بخواهید چیزی بیشتر از یک سریال پازلی باشد.

بله. به نظرم خیلی از هواداران با شخصیت های دولورس و مِیو ارتباط برقرار کردند و بنابراین از آن نقطه نظر احساسی، به نظرم سفر آن شخصیت ها رشد خواهد کرد. از نظر نقطه نظر رمز و راز و نقطه نظر داستان، به نظرم شما چیزی را دریافت خواهید کرد که شاید «جواب» کلمه درستی برایش نباشد، اما «رضایت» هست. می‌بینید که از نظر داستانی، شخصیت های فورد و مرد سیاه پوش چطور کارشان را می کنند.

این سریالی است با خشونت از گونه های متفاوت. از این جا به بعد و بعد از این فصل، این مسئله هم تا همین حد در سریال نقش خواهد داشت؟

بعد از اینکه ایده فصل دوم را بشنوم به شما خواهم گفت. اما می دانم این چیزی است که (تهیه کنندگان اجرایی سریال جاناتان نولان و لیسا جوی) به آن اهمیت می دهند. به نظرم می توان گفت مسئله این است که اگر ادامه پیدا کند، می توان امیدوار بود که محتوا هم همراهش باشد.

حالا که صحبت از محتوا شد، شما با «وست ورلد» و «بازی تاج و تخت» دو سریال حماسی عظیم دارید. اما غیر از این سریال ها که در محدوده سریال های یک ساعته جا می گیرند، به نظرم می رسد شما سفارش ساخت سریال های با این عظمت را نمی دهید. درست است؟

چیزی که دوست دارم در بخش سریال های یک ساعته ببینیم، همان کاری است که در بخش سریال های نیم ساعته انجام دادیم. از «ادامه دادن» تا «بالرز» و هر چیزی که از نظر گستره، سطح، تنوع و لوکیشن در میان آن ها قرار داشت را انجام دادیم. به نظرم «بازی تاج و تخت» و «وست ورلد» می توانند دو سریال بزرگی باشند که نسخه هایی دیگر از سریال های بزرگ را به وجود می آورند. اما دوست دارم سریال هایی هم داشته باشم که سریال ژانری نیستند. سریال هایی درباره خانواده یا سریال هایی که از نظر گستره کوچک هستند یا سریال هایی که داستان شان در سرزمین های مرموز رخ نمی دهد. دوست دارم در زمینه سریال های درام کمی گوناگونی بیشتر از همه جهات داشته باشم.

رقابت شدید در سریال های تلویزیونی نشانی از کند شدن ندارد. به اتفاق هایی که می افتد نگاه می کنم و کمی نگران می شوم. خیلی خوب است که تا این حد صداها و خالقان جدید فرصت پیدا می کنند. اما نمی خواهم ببینم که صنعت تلویزیون هم در همان نوع رقابتی شرکت کند که در حال حاضر در دنیای فیلم بازرگانی می بینیم.

من اخیرا جان لندگراف (رییس شبکه اف اکس) را دیدم و به نظرم مرد بسیار هوشمند و متفکری است. او واژه «Peak TV» را جا انداخت و واقعا ترسناک است. خیلی ها دارند سریال های بسیاری می سازند. نمی دانم همه این ها چطور تبدیل به پول می شود. نمی دانم چطور همه تا این حد پول خرج کردن را توجیه می کنند. دارم درباره کل صنعت صحبت می کنم. حس می کنم پول بسیاری هست و یک حس با سرعت به سمت آن هم هست، اما مطمئن نیستم داریم در مقابل چه چیزی عجله می کنیم. شاید زمان؟ اما این حس هست که داریم صندلی بازی می کنیم و وقتی که موزیک قطع شود، بهتر است برند و جای خود را پیدا کرده باشید. به نظرم ما خوش شان هستیم چون برند خودمان را داریم امیدوارم که از آن مراقبت کنیم و کاری نکنیم که خراب شود، اما به نظرم این اتفاقی است که می افتد. وقتی موزیک قطع شود، نمی دانم دقیقا به چه معنی خواهد بود. اما حس می کنم این همان چیزی است که همه با عجله سعی دارند از آن فرار کنند.

کنسل کردن «واینیل» سخت بود یا آسان؟

سخت بود چون به معنی کنار گذاشتن ۲۵۰ شغل بود. این چیزی نیست که بتوان راحت درباره اش تصمیم گرفت. حتی اگر سریالی باشد که ضرورتا آن طور که می خواستیم کار نکرد، مردم بسیاری انرژی و اشتیاق خود را در آن گذاشتند و بنابراین هرگز آسان نبود. اما به نظرم کار درستی برای اچ بی او بود. بنابراین از آن نقطه نظر، حس می کنم تصمیم درستی بود. اما هرگز آسان نیست که به کسی نه بگویید یا بگویید از کار بی کار شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کاری میکنی بکن فقط وست ورد برا چند فصل تمدید کن

    • بدون نام

      *ورلد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج