جاباما
۴۱۳۶۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جامعه روحانیت: تخریب دولت را مشروع نمی دانیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به خدمات دولت یازدهم گفت: طبعا جهات مثبت قابل توجهی وجود دارد و جای انتقادهای جدی هم هست، اما تخریب دولت را مشروع و مجاز نمی دانیم.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به خدمات دولت یازدهم گفت: طبعا جهات مثبت قابل توجهی وجود دارد و جای انتقادهای جدی هم هست، اما تخریب دولت را مشروع و مجاز نمی دانیم.

«حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم» عصر امروز -شنبه- در نشست خبری در دفتر جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: الان در صدد بیان انتقادات نیستم و امکان طرح چنین مساله ای را نمی بینم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت های جمهوری اسلامی همواره مورد حمایت رهبر انقلاب بوده اند و دولت باید تقویت شود، اما انتقادهای سازنده را بجا می دانیم و دولت باید اجازه دهد صاحبنظران انتقادهای وارده را مطرح کنند و (نسبت به آنها) پاسخگو باشد.
مصباحی مقدم با بیان اینکه در مورد برجام نیز بموقع موضع گرفته و صحبت کردیم تاکید کرد: در این مورد نظام با قیود و شروطی به نتیجه رسید ولی در آن مقطع توضیح دادیم که نمی توان از برجام انتظارات زیادی داشت و تصور کرد که مشکلات کشور با حل مناقشات هسته ای برطرف خواهد شد؛ بر خلاف آنچه که احیانا برخی از دولتمردان ما مطرح می کردند و این انتظار را در عامه مردم پدید آورده بودند که با حل مذاکرات هسته ای همه مشکلات هسته ای ما برطرف خواهد شد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در باره دیدار با آیت الله یزدی با بیان اینکه «نقل قول نادرستی از من شده بود که بعد اصلاح شد» گفت: برای انتخابات آینده از همه ظرفیت اصولگرایی و شخصیت ها از جمله مصباح یزدی استفاده و مشورت خواهیم گرفت، اما قرار ملاقات و گفت و گویی نگذاشته ایم و خود را مستغنی از حمایت شخصیت هایی مانند ایشان نمی بینیم.
وی همچنین در خصوص ترمیم کابینه دولت نیز گفت: تغییرات در بخش اقتصادی دولت روحانی جزو اولویت ها بود که باید انجام می شد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص کناره گیری آقای فانی و عدم پاسخگویی در زمینه صندوق فرهنگیان نیز گفت: در این زمینه تصور من این بود و مربوط به جامعه روحانیت نیست؛ این که اجازه داده می شود فانی به استیضاح نمایندگان پاسخ دهد.
وی افزود: کنار گذاشتن فانی با موافقت وی نبود و در آموزش و پرورش نیز پیش بینی نمی شد که ضرورتی برای تغییر و تحول وجود داشته باشد و علائم و نشانه هایی از این، در بدنه وزارت آموزش و پرورش نبود.
مصباحی مقدم در خصوص موضوع رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی گفت: پیش بینی می کنم یکی از وزرا که قبلا هم در مجلس نهم در مورد ایشان مناقشه شد، برای مواضعی که در جریان فتنه گرفته بود در این مجلس هم با مشکل جدی روبه رو شود و احتمال رای آوری او بسیار ضعف است.

مصباحی مقدم همچنین به طرح مسایلی چون پیشرفت های عراق در محاصره موصل و کارشکنی های آمریکا، ارائه گزارشی از موضوع ریاست جمهوری لبنان و ابتکار حزب الله در حمایت از میشل عون در این نشست اشاره کرد و گفت: گزارشی را جناب اقای سالک از وضعیت انتخاب وزرا ، وضعیتی که برای انتخاب وزرای جدید مطرح است به جلسه ارائه کرد.

وی اظهار داشت: دو تصمیم گرفته شد؛ یکی این که جناب آقای دکتر سعید مهدی به عنوان عضو جدید شورای مرکزی روحانیت مبارز با رای قاطع اعضا به عضویت درآمد و وی اعلام موافقت کرد.
وی همچنین با یادی از آیت الله مهدوی کنی در دومین سالگرد ارتحال وی گفت: وی از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز و در این برهه دوران طولانی مدت شورای مرکزی، شخصیت ممتازی بود که بجاست همچنان از این شخصیت یاد شود؛ چرا که علاوه بر موقعیت علمی و فقاهت و استاد اخلاق و تفسیر بودن، یک انقلابی کم نظیر، مبارز، مجاهد، مقاوم در برابر ر‍ژیم ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب هم همواره از بازوان قوی امام (رضوان الله تعالی علیه) و پس از رحلت امام از یاران نزدیک رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای بود.
مصباحی مقدم افزود: وی شخصیتی معتدل از نظر افکار و اندیشه های سیاسی بود؛ به طوری که همه احزاب، گروه ها و جناح ها از اصلاح طلب و اصولگرا به راحتی توانستند با وی ارتباط برقرار و مشورت کنند؛ حتی از سران جریان های مختلف سیاسی با وی ارتباط داشتند و مشورت می گرفتند و گاهی از طرف امام (ره) به عنوان حکم در اختلافات سران قوا مطرح شد.
وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی بود که از نظر عامه مردم هم به خوبی مورد احترام و قبول بود. ما کم افرادی را از یک چنین سطح عالی سیاسی و فکری دیده ایم و برخوردار بوده ایم.
مصباحی مقدم گفت: فرزند وی، رییس دانشگاه امام صادق و هم عضو هیات امنای این دانشگاه و هم امام جماعت مسجد دانشگاه است؛ به طوری که دانشجویان بسیار به وی علاقه مندند و مورد احترام جوانان ماست و علاوه بر قدرت سیاسی و تحلیل سیاسی، از موقعیت خوبی برخوردار است. دوستان پیشنهاد کردند و مورد تصویب قرار گرفت که وی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درآید.
وی ادامه داد: یکی از تصمیمات دیگری که گرفته شد این بود که جناب حجت الاسلام دین پرور که عضو جدید شورای مرکزی هستند با توجه به محبوبیت وی در منطقه یک تهران، به عنوان رئیس شاخه جامعه روحانیت روحانیت در این منطقه منصوب شد. وی محور روحانیان این منطقه و مورد توجه و علاقه مردم است.
مصباحی مقدم همچنین افزود: در نشست اخیر اعضای جامعه روحانیت مبارز گزارشی هم از جلسات کمیته سیاسی ارائه شد که این گزارش البته هنوز منتج به تصمیم گیری نشده و اگر تصمیماتی باشد بعدا در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش اعضای جامعه روحانیت مبارز گفت: ما همواره مایلیم که به تعداد اعضا اضافه کنیم ولی هنوز بحث جدیدی نشده است و کمیته سیاسی به افراد تازه ای نرسیده که بخواهد به شورا معرفی کند.
مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی در خصوص دعوت عمومی از اصولگرایان گفت: انشاء الله امیدواریم این دعوت بزودی صورت گیرد و زمان زیادی نخواهد کشید که اعلام خواهیم کرد و انشاء الله در ایام باقی مانده از ماه های محرم و صفر این کار صورت می گیرد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار با آیت الله مصباح یزدی هم گفت: نقل قول نادرستی از من شده بود که بعدا آن را اصلاح کردم. عرض کردم که برای انتخابات آینده انشاء الله از همه ظرفیت اصولگرایی و شخصیت ها از جمله آیت الله مصباح یزدی استفاده خواهیم کرد و مشورت خواهیم گرفت اما قرار ملاقات و گفت و گویی فعلا نگذاشته ایم. ما هیچگاه خودمان را مستغنی از همراهی و حمایت شخصیت هایی مانند ایشان نمی بینیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تغییرات در کابینه و ضرورت تغییرات در قسمت اقتصادی دولت گفت:‌ این موضوع مورد بحث در جامعه روحانیت قرار نگرفته است. البته در این ارتباط که وزرای پیشنهادی برای سه وزارتخانه که الان بدون وزیر بوده و الان در چه شرایطی هستند گزارش شد اما این که این اقدام اولویت داشت و یا اقدام به تغییر در بخش اقتصادی کابینه، مورد بحث و گفت و گو قرار نگرفت.
وی افزود: نظر شخصی من البته اولویت با یک تغییراتی در اعضای اقتصادی کابینه است؛ با توجه به شرایط اقتصادی که ما اکنون در آن قرار داریم و تصور می کنیم باید در ماه های باقی مانده از این دوره ریاست جمهوری جناب آقای روحانی، بخش اقتصادی تقویت شود.
وی همچنین در خصوص موضوع همکاری با جامعه مدرسین گفت: ‌این کار در دستور کار ما است و بسیار علاقه مندیم مانند انتخابات ریاست جمهوری در دوره های قبل ، از همکاری و حمایت جامعه مدرسین هم انشاء الله برخوردار باشیم ولی هنوز قرار ملاقات و گفت و گو گذاشته نشده و این کار را خواهیم کرد.
مصباحی مقدم در خصوص جلسات با آیات مصباح ، یزدی و موحدی کرمانی برای انتخابات آتی هم اظهار داشت:‌ این جلسات در انتخابات قبلی مجلس مطرح شد و هنوز گفت و گویی در خصوص انتخابات آتی مطرح نیست.
وی در خصوص دیدار آتی آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله یزدی در ارتباط با انتخابات گفت: در این زمینه نمی توانم بطور قطعی وعده ای بدهم؛ بستگی به نظر دو بزرگوار دارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سعید طوسی، گفت : این موضوع در نشست اخیر اعضای جامعه روحانیت مبارز مطرح شد . کار ما در آنجا، شنیدن است. در این باره ما فقط گزارشی شنیده ایم و نه این که اظهار نظری کنیم. توضیحاتی بود؛ چون خبر رسمی نیست و فقط گزارش هایی که بوده خبر می دهیم نه این که در مورد آن بخواهیم اظهار نظری کنیم، موضعی نمی گیریم.
وی همچنین در خصوص موضوع همکاری با جامعه مدرسین گفت:‌این کار در دستور کار ما است و بسیار علاقمندیم مانند انتخابات ریاست جمهوری در دوره های قبل از همکاری و حمایت جامعه مدرسین هم انشاء الله برخوردار باشیم ولی هنوز قرار ملاقات و گفت و گو گذاشته نشده و این کار را خواهیم کرد.
مصباحی مقدم در خصوص جلسات با آیت الله مصباح یدی، یزدی و موحدی کرمانی برای انتخابات آتی هم اظهار داشت:‌ این جلسات که در انتخابات قبلی مجلس مطرح شد هنوز گفت و گویی در خصوص انتخابات آتی مطرح نیست.
وی در خصوص دیدار آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله یزدی در این ارتباط هم گفت: در این زمینه نمی توانم وعده قطعی کنم بستگی به نظر دو بزرگوار دارد.
وی در مورد سعید طوسی گفت: در این باره ما فقط گزارشی شنیده ایم و نه این که اظهار نظری کنیم. توضیحاتی بود؛ چون خبر رسمی نیست و فقط گزارش هایی که بوده خبر می دهیم نه این که در مورد آن بخواهیم اظهار نظری کنیم، موضعی نمی گیریم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص افزایش اعضای این تشکل در پاسخ به این سوال که برخی این تحلیل را دارند که این افزایش برای اعتدالگری جامعه روحانیت است و این را چقدر قبول دارید گفت: جامعه روحانیت مبارز همواره از آغاز بنیانگذاری، یک جریان معتدل سیاسی بود، هیچگاه افراط و تفریط را برنتابیده است.
مصباحی مقدم افزود: مرحوم آیت الله مهدوی هم شخصیتی بود که این اعتدال را به خوبی در دوران دبیرکلی خود در جامعه روحانیت مبارز حفظ و سعی کرد جامعه روحانیت از خط اعتدال خارج نشود.
وی ادامه داد: ما سابقه افراطی گری را در خودمان نداشته ایم که بخواهیم اکنون اصلاحات و تعدیلاتی را در افزودن افراد در متوازن و متعادل کردن اعتدال دنبال کنیم . چنین نگاه هایی را نداریم و این تحلیل هایی است که دیگران دارند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ یک سری از اعضا و تعدادی از افراد عضو موثر ما به رحمت خدا رفته اند؛ طبعا باید جایگزین می کردیم و تاکنون هم بیش از این اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دعوت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسات جامعه روحانیت به میزبانی خود گفت:‌‌ نه در جلسات ما این مساله مطرح شده و نه قبلا در این مورد اظهار نظر کرده ام که آقای هاشمی یا من آن را قبول یا رد کنیم. آنچه بوده این که سوال کردند آقایان در جلسات شرکت خواهند کرد که عرض کردیم آنها از اعضای جامعه روحانیت شناخته می شوند و هنوز عضو هستند و هر وقت مایل باشند می توانند حضور یابند و با استقبال روبه رو می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج