۴۱۳۷۰۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پاسخ قاطع العبادی: عملیات موصل متوقف نمی‌شود

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شنبه شب در واکنش به اعلام فرماندهان ائتلاف آمریکایی مبنی بر توقف عملیات موصل، تاکید کرد که عملیات در هیچ یک از محورها متوقف نشده و جنگ تا آزادی کامل استان نینوا ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شنبه شب در واکنش به اعلام فرماندهان ائتلاف آمریکایی مبنی بر توقف عملیات موصل، تاکید کرد که عملیات در هیچ یک از محورها متوقف نشده و جنگ تا آزادی کامل استان نینوا ادامه خواهد یافت.

حیدرالعبادی در اظهاراتی که از شبکه رسمی عراق (العراقیه) پخش شد، خبرهای رسانه های محلی و بین المللی به نقل از فرماندهان ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مبنی بر توقف عملیات موصل برای تجدید آمادگی های رزمی را رد کرد.

وی گفت، عملیات موصل همچنان ادامه دارد و تا آزادی کامل اراضی استان نینوا از چنگ داعش متوقف نخواهد شد.

نخست وزیر عراق با اشاره به نقش نفوذی ها و مغرضان در ایجاد اخلال در عملیات موصل، گفت آنها قادر به مانع تراشی در حرکت نیروهای قهرمان عراقی نخواهند بود.

وی افزود: نیروهای عراقی از آغاز عملیات تاکنون تعداد زیادی از مناطق و روستاها و شهرها را آزاد کرده اند و این روند طبق برنامه ادامه دارد.

برخی رسانه های محلی و بین المللی روز جمعه به نقل از فرماندهان ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، از توقف عملیات موصل خبر دادند، اما این خبرها به سرعت از سوی عبدالغنی الاسدی و عبدالوهاب الساعدی فرماندهان سازمان مبارزه با تروریسم تکذیب شد و ساعاتی بعد خبر رسید که نیروهای الحشدالشعبی در محورهای تعیین شده برای این گروه وارد عمل شده اند.

سخنان العبادی در رد بیانیه روز جمعه ائتلاف بین المللی، نشانگر بروز اختلافات عمیق میان دولت عراق و این ائتلاف آمریکایی است.

نشانه های اختلافات از همان روزهای آغازین عملیات موصل ، زمانی که آمریکایی ها بدون دلیل عملیات در محور جنوبی متوقف کردند، دیده می شد.

برخی فرماندهان یگان های ویژه واکنش سریع عراق روز 19 اکتبر تنها 3 روز پس از عملیات به خبرنگار ایرنا در منطقه عملیاتی گفتند که ائتلاف بین المللی در یکی از سخت ترین نبردها که درخواست حمایت هوایی کردیم، پاسخ ندادند.

اسقاط یک پهپاد نیروهای واکنش سریع در منطقه عمومی موصل ، توسط آمریکایی ها، از دیگر مواردی بود که اعتراض نیروهای مسلح عراق را به دنبال داشت و از آن به عنوان کارشکنی یاد می شد.

اینگونه که از شواهد پیداست، ائتلاف بین المللی، در مسیر عملیات موصل، درحال اخلال است، بطوری که برخی منابع می گفتند که حتی به جنگنده های عراقی نیز اجازه پوشش هوایی در طول عملیات را نداده بودند، اما روز شنبه برای اولین بار گزارش های رسمی در بغداد حکایت داشت که جنگنده های عراقی و بالگردهای ارتش عراق نیز وارد عمل شده اند.

عراقی ها مصمم هستند با آزادی کامل استان نینوا و مرکز آن موصل به موجودیت داعش در کشورشان پایان دهند، حتی اگر بازیگران بین المللی بخواهند مانع ایجاد کنند و ناظران معتقدند که نخست وزیر عراق با واکنش محکم به ائتلاف در روز شنبه این عزم عراقی را به نمایش گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفاش زیاد جدی نگیر.

    • بدون نام

      بابا العبادی چکاره ست آمریکا عملیات رو متوقف کرده عبادی مثل یه دسته آچاره امریکاییها باید تکونش بدن فقط صداش بلنده اونم خفش میکنن

    • علی ع

      اره چه دلیل داره همه جا جنگ باشه اما عراق ازین نعمت بی بهره باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج