جاباما
۴۱۳۷۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا کیارستمی، پوستر جشنواره فیلم کوتاه شد؟

اعلام اعضای گروه مشاوران دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، توضیحی درباره‌ی علت استفاده از تصویر کیارستمی بر روی پوستر این رویداد از جمله خبرهای جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران است.

خبرگزاری ایسنا: اعلام اعضای گروه مشاوران دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، توضیحی درباره‌ی علت استفاده از تصویر کیارستمی بر روی پوستر این رویداد از جمله خبرهای جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران علت استفاده از تصویر زنده یاد عباس کیارستمی فیلمساز سرشناس سینمای ایران و جهان بر روی پوستر این جشنواره را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، پوستر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بر اساس طرحی از فرید فرخنده کیش، عکس ساسان توکلی فارسانی و اجرای فریبا شفیعی طراحی شده است.

فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی بر روی پوستر این دوره از جشنواره گفت: سال گذشته مجموعه‌ای از آثار شاگردان کیارستمی به عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره سی و دوم به نمایش در آمد و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود در جشنواره سی وسوم بزرگداشت و مرور آثار کوتاه عباس کیارستمی برگزار شود که متاسفانه درگذشت ناگهانی این هنرمند بزرگ، جشنواره فیلم کوتاه و علاقه مندان به سینمای کیارستمی را از این افتخار محروم کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: پیش از درگذشت کیارستمی قرار بود از یکی از تصاویر فیلم‌های ایشان به عنوان پوستر جشنواره سی و سوم استفاده کنیم و بر همین اساس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویر فیلم «نان و کوچه» را انتخاب کردیم. اما پس از درگذشت این فیلمساز شهیر ترجیح دادیم به جای استفاده از تصویر این فیلم، از عکس خود ایشان به عنوان قدردانی و پاسداشت از این هنرمند فقید استفاده کنیم.

فرخنده کیش ادامه داد: ساسان توکلی فارسانی مجموعه‌ای از عکس های عباس کیارستمی در اختیار داشت که با همفکری خود او یکی از بهترین عکس‌ها برای استفاده بر روی پوستر جشنواره انتخاب شد و فریبا شفیعی نیز آن را طراحی کرد.

فرخنده کیش درباره همخوانی برنامه‌های جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران با پوستر این جشنواره گفت: به پاس یک عمر تلاش موثر عباس کیارستمی در سینما و بخصوص کارنامه درخشان او در حوزه فیلم کوتاه و تجربی، نشان ویژه کیارستمی از این دوره به جوایز جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این نشان به افراد شاخص و تاثیرگذار سینما به ویژه سینمای کوتاه اهدا می‌شود. همچنین یکی از شب های جشنواره سی و سوم به نام «شب کیارستمی» نامگذاری شده است که در این بخش آثار کوتاه او با حضور علاقه‌مندان و شاگردانش به نمایش در می آید.

اعضای گروه مشاوران دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، امسال برای نخستین بار گروه مشاوران دبیر جشنواره به جای هیات انتخاب، آثار راه یافته به بزرگترین رویداد سینمای کوتاه ایران را انتخاب کردند.

اعضای گروه مشاوران که از فیلمسازان و متخصصان فیلم کوتاه هستند پس از مشاهده فیلم‌های متقاضی حضور در بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران، انتخاب‌های خود را به صورت جداگانه به دبیر جشنواره اعلام کردند که پس از جمع بندی نظرات این گروه، فهرست فیلم‌های راه یافته به بخش ملی سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

۲۰ عضو گروه مشاوران دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: محسن آقالر، مجتبی امینی، مهدی بوستانی، محمد رضا بهشتی منفرد، حمید بهمنی، رقیه توکلی، سعید توکلیان، محمد صادق جعفری، آرش رصافی، زهره زمانی، پریسا ساسانی، امیر سحرخیز، روانبخش صادقی، نیما عباسپور، مهدی گنجی، پژمان مظاهری پور، میر دولت موسوی، امیر مهران، پویا نبی و نقی نعمتی.

سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج