۴۱۳۸۶۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تولید زعفران دیگر مقرون به‌صرفه نیست

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش چشمگیر قیمت زعفران، تولید این محصول دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش چشمگیر قیمت زعفران، تولید این محصول دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

حمید بنایی با بیان این‌که وزارت جهادکشاورزی با خرید تضمینی زعفران با نرخی که به نفع تولیدکننده باشد موافقت نموده، اظهار کرد: باید در کنار خرید تضمینی، بحث بسته‌بندی این محصول با برند اختصاصی را نیز در نظر گرفت که این کار ضمن معرفی به مشتریان داخلی و خارجی، باعث افزایش تولید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دولت می‌تواند، با یک برنامه جامع در راستای خرید زعفران ورود پیدا کند، افزود: نرخی که برای خرید زعفران تعیین می‌شود، باید در برگیرنده قیمت تمام شده محصول باشد، نه آن که فقط هزینه تولید را پوشش بدهد. با تعیین نرخ واقعی، دست دلالان از بازار این محصول کوتاه می‌شود.

بنایی تصریح کرد: زعفران ایرانی با توجه به شرایط اقلیمی، دارای خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فردی در دنیاست و باید به طریق فرآورده تولید، با برند و شناسنامه ایرانی صادر گردد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی زعفران می‌تواند به نحو مطلوب، عاملی برای فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به شمار آید.

بنایی دفاع از طلای سرخ ایران را با تصویب طرح ملی جامع زعفران میسر دانست و عنوان کرد: از سال ۹۰، طرح ملی جامع زعفران در مراحل تصویب است که همچنان بین دولت و مجلس در حال رفت و آمد بوده و به تصویب مجلس نرسیده، هم‌چنین در خراسان رضوی قرار بر این بود، صندوق توسعه زعفران ایجاد شود که این امر نیز تا به امروز محقق نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زعفران خامو میدن اسپانیا که اونا با بسته بندی خودشون صادر کنن کل جهان. یعنی خاک ....

    • بی نام

      حالا فقط مونده زعفران نابود بشه خوب از کشاورزان حمایت کنید تا مقرون به صرفه باشه تو رستورانها هتلها شیرینی فروشها رنگ وممنوع کنید که سرطان زاس بجاش زعفران استفاده کنند درضمن رنگ هم وارد نکنید مقرون به صرفه میشه

    • بدون نام

      راست میگن انقدر ... که دیگه درامد زعفران براشون نمیصرفه راست هم میگن تا نفت و معادن و گاز و خاک این مملکت برا چپاول کردن دارین فعلا تو هیته کشاورزی ..

    • رهگذر

      من ازخراسان جنوبی ام اینجاتنهادرامدکشاورزازعفرون هست بیچاره هاسحرمیرن سرزمین که گلهاروبچینن قبل اینکه بازبشه بعدمیان پرمیکنن تازمانی که خشک کنن وبدن باقیمت پایین دست دلال هازحمت زیادی میکشن چیزی که همیشه صادرمیشه وجزءاصلی غذاهای ایرانی هس هیچ حمایتی ازکشاورزانمیکنن وهیچ بیمه ای هم نمیشن ایناازکجاخرج خانواده روبدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج