۴۱۳۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز؛ باز این موگرینی پیدایش شد!

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:

عموجان دلواپس ما کلاً هر عنصر غربی را که می‌بیند کهیر می‌زند و هر مقام و مسئولی از دولت اعتدال را که پای میز مذاکره با عنصر غربی ملاحظه می‌فرمایند معتقدند که مشغول فروختن کشور به اجانب هستند: «البته اگر چیزی برای فروختن مانده باشد. هسته‌ای را که با برجام دادید رفت. کشور را که به خاک سیاه نشاندید رفت. حالا هم این سرکار خانم لابد آمده تا سیب و گلابی‌ها را پیش خرید کند و برود.»

به نکته ظریفی اشاره کردید عموجان؛ چیزی نمانده که بدهیم فدریکا ببرد. درآمدهای نفتی که در بیابان‌ها خرج ساخت مسکن مهر شد. ته مانده‌اش را هم خاوری و زنجانی و دوستان جارو کردند و معلوم نشد کجاست. یکسری املاک دست فلان نهاد بود که آن طور شد. خلاصه اینکه شما دقیقاً نگران چی هستید؟ چیزی از دولت هاله نور جز بدهی و تورم و قرض و قوله مانده که خانم موگرینی برای چپو کردنش نقشه کشیده باشد و با دولت اعتدال دست به یکی کرده باشد؟

عموجان با غضب فرمودند: «والا از شما بعید نیست که روی قاجار را سفید کرده اید. هیچ بعید نیست سیب و گلابی‌های سال‌های بعد را به ایشان بدهید تا کدخدا را از خودتان راضی کرده باشید. اگر چیزی نیست و نمانده این ترکان خاتون باز چرا سر و کله‌اش پیدا شده؟ در ضمن صدبار گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم اگر کمرتان زیر بار مشکلات خم شده و قادر به اداره امور نیستید خب کلید دولت را بدهید و بروید و خلاص. هر روز این اجنبی‌ها را راه می‌دهید و قربان صدقه‌شان می‌روید که کجا را بفروشید؟»

خب عموجان فکر می‌کنند تمام مملکت مثل املاک فلان نهاد است که بشود چوب حراج بر سر آن زد و فروخت و بعد هم یقه دیگران را گرفت که به چه حقی بازخواست می‌کنید و بیخود کرده اید پیگیری کرده اید. بابا کشور هزارتا دستگاه نظارتی دارد که وظیفه‌شان ترساندن خبرنگاران است که یک وقت حقیقتی از مفاسد را افشا نکنند. البته بجز تخلفاتی که در زیرمجموعه دولت رخ می‌دهد و می‌شود به بهانه آن از صدر تا ذیل عملکرد دولت را زیر سؤال برد. افشای آن تخلفات از فهرست ممنوعه خارج است. پس خیال‌تان تخت باشد عموجان، دولت هیچ سیب و گلابی ای را نمی‌تواند بدون اطلاع و مجوز به کسی بفروشد. تا به حال 10 بار پیش‌نویس قراردادهای نفتی را نوشته‌اند و با اعتراض حضرات خط زده‌اند و از نو به نگارش مشغول شده‌اند. در دولت هاله نور بشکه و کشتی و دکل نفتی را با یک امضا جا به جا می‌کردند و هیچ‌کدام از این یقه درانی‌ها را ندیدیم که ندیدیم.

عموجان پیچ محکمی به گوش ما داده و فرمودند:«سیب و گلابی که به جای خود؛ والله قسم اگر برگه هلو و عصاره خارخاسک را هم بدهید ببرد کفن می‌پوشیم و به صحنه می‌آییم.» حاشا و کلا. خارخاسک برای بلغم بسیار مفید است. چشم مراقبیم...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ندزدنت انقد بامزه ای نابغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج