۴۱۳۹۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اخراج ۱۳۰۰ تن از دانشگاهیان ترکیه

دولت آنکارا در ادامه پاکسازی های گسترده در دستگاههای دولتی، نزدیک به ۱۳۰۰ تن از دانشگاهیان ترکیه را اخراج کرد. ۱۵ رسانه نیز با ادعای ارتباط با پ.ک.ک توقیف شده است.

خبرگزاری ایرنا: دولت آنکارا در ادامه پاکسازی های گسترده در دستگاههای دولتی، نزدیک به ۱۳۰۰ تن از دانشگاهیان ترکیه را اخراج کرد. ۱۵ رسانه نیز با ادعای ارتباط با پ.ک.ک توقیف شده است.
در دو بخشنامه جداگانه تازه دولت ترکیه که براساس اختیارات داده شده از سوی مجلس در قالب قانون حالت فوق العاده، صادر شد، در مجموع یک هزار و ۲۶۷ تن از دانشگاه های مختلف ترکیه اخراج شدند. در میان اخراجی ها شمار زیادی از دانشگاهیان چپ گرا نیز دیده می شود.
مخالفان دولت اردوغان در اعتراض به نحوه استفاده دولت از اختیارات داده شده مدعی هستند، دولت این اختیار را برای مبارزه با ساختار موازی دولت و عناصر گروه گولن که با نفوذ گسترده در دستگاههای دولتی، کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه گذشته را انجام دادند، گرفته ولی در واقع از این اختیارت برای پاکسازی مخالفان و برقراری نظام تک ساخت غیردمکراتیک استفاده می کند.

تارنمای خبری تحلیلی «اوداتی وی» گزارش داده است در میان اخراجی ها «سزایی تمللی» نماینده حزب دمکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه که استاد دانشگاه است، دیده می شود.

«تایلان ارن» استاد دانشگاه و عضو اتحادیه فعالان در بخش آموزشی نیز از جمله اخراجی ها هستند. این اتحادیه چپگرا از مخالفان دولت به شمار می رود.
براساس بخشنامه (در حکم قانون) که شنبه شب با انتشار در شماره مکرر روزنامه رسمی، اجرایی شد، 10 روزنامه، دو خبرگزاری و سه مجله به اتهام همکاری و همدستی با پ.ک.ک بسته شدند.
براساس این حکم، خبرگزاری دجله، یوکسک اوا خبر، جینها ( JİNHA ) و روزنامه Azadiye Welat از جمله این رسانه های مخالف هستند که توقیف شده اند.
دولت آنکارا در دوره اخیر به صراحت اعلام کرده که مبارزه با پ.ک.ک و سازمان های تروریستی را علاوه بر جبهه امنیتی، با سایر نهادها و تشکل هایی که به نوعی زمینه را برای تداوم فعالیت این سازمان ها فراهم می کنند، به شدت ادامه خواهند داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه پس از برکناری 28 شهردار منتخت مردم که اکثر آنها از شهرداران مناطق کردنشین هستند، اعلام کرده است که از این پس در برخورد با پ.ک.ک و تروریست ها، ترحمی نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج